Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:48

xYaartje schreef:
Door vallen leer je, zoals veel zeggen.
Ben al paar keer gevallen en in de meeste gevallen heb ik er zeker van geleerd. Dan ben je echt niet direct een slechte ruiter.

Idd, een vriendin van me zei een paar jaar geleden dat het'' goed zou zijn als we er een paar keer flink vanaf zouden lazeren'' want daar zou je door leren zitten. Toen klonk het me nogal vreemd, maar ik moet zeggen dat ik de afgelopen jaren steeds voorzichtiger ben gaan rijden omdat ik niet durf te vallen. Dus misschien dat het weerd tijd wordt voor een val.. :)

Xreneee

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:04

ben het hier zo niet mee eens!
tuurlijk ben je geen slechte ruiter als je valt :?
dit slaat echt nergens op! wat boven me ook al gezegd word
van vallen leer je alleen maar ! en al helemaal als je niet opgeeft!
je bent gevallen hup weer op je paard gaan zitten en verder rijden
dat is pas goed rijden !

Unilecheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:34

Hmm, slechte ruiter als je valt :+. wat een onzin!
Iedereen valt wel is, kan gebeuren.. hoef je niet een slechte of goede ruiter voor te zijn :)

boshuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:39

Het was toch dat je met "vallen en opstaan" leert rijden?

LaLoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:59

Ik vindt het ook onzin!

Je doet het toch niet express en ik heb soms paarden trucjes zien uithalen waarbij ik het dan ook niet vreemd vond dat iemand eraf was gevallen...

naomi4394

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:38

ik vind dat je geen slechte ruiter bent als je valt. het kan iedereen wel een keer gebeuren. Op de manege waar ik rijd word er juist gezegd dat je pas een echte ruiter bent als je 3 of meer keer van je paard/pony bent gevallen :P

xDebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:14

Vindt ik niet, paardrijden bestaat uit vallen en opstaan. Hoevaak ik wel niet over de bakrand ben gevlogen toen ik 9 was op de huurpony's waar ik toen nog op reed, hoevaak ik wel niet achter mijn verzorgpony heb aangerend als hij dr weer eens vandoor ging met opstappen. Vindt het onzin als iemand zoiets zegt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:15

Ik vind niet dat je dan slecht rijd..
Maar je pony de schuld geven vind ik ook weer zoo.... :+

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:45

Sorry, maar topruiters vallen ook wel eens. Zijn die dan ook meteen waardeloos?????

Neem bijvoorbeeld Anky:
Die viel een paar jaar geleden en brak haar been.
Nou, nou, wat een slechte amazone!!!!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:49

ik ben al meer dan 234523 x gevallen := ben de tel al kwijt.. :o

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:30

Ik vind dat als je nog nooit of zelden bent gevallen je een slechte ruiter bent, omdat je dan niet tot het uiterste gaat met rijden en te voorzichtig bent. Dat vind ik geen goede ruiter kwaliteiten.

Rosella83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:35

ik lag er laatst ook bijnan naast doordat het weer ineens omsloeg en het hagelde op het dak van bak, daar schrokken een aantal paarden van.
het lijkt me juist dat je met vallen en op staan het beste leert, want in mijn geval had ik haar vond ik toch wel snel onder kontrole

SilverViper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:02

boshuisje schreef:
Het was toch dat je met "vallen en opstaan" leert rijden?

daar sluit ik me ook helemaal bij aan.

heb ook zo vaak 'zand' gereden haha, maar leer er juist wel van

Frisssty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:00

Lieshorses schreef:

@ Is ook wel zo dat je niet meteen je pony de schuld moet geven...maar als je valt komt het(MEESTAL) door beide partijen denk ik :+ Je paard bokt. Jij reageert niet goed..en hoppa zand happe :9 of (zoals mijn geval) je gaat zonder zadel rijden en tijdens draf hobbel je erlangs :D dan is het wel de schuld van de ruiter..Maar als je paard opeens op hol slaat kan je er weer niks aan doen ;) dus als mensen zeggen ''het komt door mijn paard'' zou er ook vast wel iets van waarheid in zitten :)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:07

ik denk altijd maar wie nooit gevallen is is geen ruiter haha (niet persoonlijk opvatten hoor iemand) maar van elke val die je maakt leer je er weer wat bij oo ik reageerde zo missien de volgende keer ander reageren! zooo leer je weer wat dus ik vind zeker niet dat je een slechte ruiter bent als je valt!

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:27

dan zou ik echt de slecht ste ruiter ter werold zijn ik ben er 15x in een les uur van af gevallen ! :o
ik ben vlak voor de vakantie gevallen en toen is een paard boven op me gaan staan!(zwaar gekneusde ribben) :o
en nu na de vakantie gevallen en gebroken voet 5 weken niet paard rijden (heb een eigen paard en niemand die haar rijd)! |( :o
en ben er zoo vaak van af gevallen !! das niet
normal maar van vallen leer je je weet wat je niet moet doen en wel en eht maakt je hard en vorzigtig!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:34

joh, ik ben al zo vaak van een paard gestuiterd/gevallen of gevlogen. Ben er niet slechter door gaan rijden voor zover ik weet ;)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:41

daisyjazz schreef:
ik denk altijd maar wie nooit gevallen is is geen ruiter haha (niet persoonlijk opvatten hoor iemand) maar van elke val die je maakt leer je er weer wat bij oo ik reageerde zo missien de volgende keer ander reageren! zooo leer je weer wat dus ik vind zeker niet dat je een slechte ruiter bent als je valt!

Hihi, mijn vader is nog nooit gevallen, maar hij is echt een huis-tuin en keuken ruiter. Heeft het zichzelf aangeleerd met mijn vorig paard. Ben ook wel blij, want hij is al redelijk oud en dan is vallen misschien toch wat gevaarlijker ;)

Ik vind je geen slechte ruiter als je valt, maar in sommige gevallen kun je twijfelen. Als je valt omdat je zelf je paard in een gevaarlijke situatie o.i.d. brengt, vind ik je wel een slechte ruiter.
Zelf ben ik nog niet zo vaak gevallen, wel 2 keer omdat mijn paard viel.. tja en daar kan je gewoon niets aan doen (behalve als je hem in een kuil stuurt of zo)

xjenniifer94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:11

Nou als je een slechte ruiter bent als je valt, moet ik wel héel slecht zijn :+

In totaal ben ik in mijn 8 jaar dat ik nu rijd wel minimaal 13-15 gevallen. En ik ben zelfs afgelopen zondag nog gevallen, maarja, wat wil je met een 3-jarig paardje waarmee je voor het eerst een echt buitenritje mee maakt? Toch hartstikke eng die trekkersporen, en modder in het gras? :P

Ik ben het er ook niet mee eens, vallen hoort erbij vind ik. Het is en blijft een dier, met een instinct, en vele malen sterker als de mens..

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:22

Dat je niet kan rijden als je valt vind ik pure onzin..

Ik ben in de 13 jaar dat ik rij nu wel 20x van een paard gevallen,
en wonder boven wonder nog maar 1x van mijn eigen paard,
maar wat een komische val was dat!
Ze stopte voor een sprong en ik hing echt een paar minuten onder aan haar hals als een aapje, en zij maar rondjes spinnen.
Heb me uiteindelijk laten vallen.

Ik ben ook wel eens een paar meter de lucht in gebounjourd,
maar daarna meteen weer opgestapt.

Edit: Ik ken ook een grietje dat van het sloomste paard valt, en dan het paard de schuld geeft.
Zij heeft nu al een paar jaar abonnementje ziekenhuis, omdat ze echt ELKE keer van een paard valt, uit het niets.

Van haar heb ik wel zoiets van: Zoek een andere sport...
Maar zij is dan ook echt de enige :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:35

Ja dat is waar.
Het ligt er wel helemaal hoe je rijd zoals jij al zei.

Frisssty schreef:
Lieshorses schreef:

@ Is ook wel zo dat je niet meteen je pony de schuld moet geven...maar als je valt komt het(MEESTAL) door beide partijen denk ik :+ Je paard bokt. Jij reageert niet goed..en hoppa zand happe :9 of (zoals mijn geval) je gaat zonder zadel rijden en tijdens draf hobbel je erlangs :D dan is het wel de schuld van de ruiter..Maar als je paard opeens op hol slaat kan je er weer niks aan doen ;) dus als mensen zeggen ''het komt door mijn paard'' zou er ook vast wel iets van waarheid in zitten :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:38

Ik rijd 4 jaar en ben er 3 x vanaf gevallen.
Veel noem ik het niet alleen de meeste die rijden ook wel wat langer en zijn ouder want ik ben 10 ;)
Ik zou zoals de meeste ook zeggen Je leert met vallen en opstaan rijden.
Hoe sneller je opstapt hoe dapperder je ook bent!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:39

Helemaal mee eens! :+

Xreneee schreef:
ben het hier zo niet mee eens!
tuurlijk ben je geen slechte ruiter als je valt :?
dit slaat echt nergens op! wat boven me ook al gezegd word
van vallen leer je alleen maar ! en al helemaal als je niet opgeeft!
je bent gevallen hup weer op je paard gaan zitten en verder rijden
dat is pas goed rijden !

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:43

De beste ruiters vallen van hun paard!
Vaak hoor je ook manege ruiters zeggen: ik ben er nog nooit afgevallen.. Jah logisch, op die manegepaarden.. :o
En van het ene paard val je gewoon sneller dan van de andere.. Zo heb ik ook een paard gehad waarmee ik regelmatig in het zand of in de hindernis belande..
En meestal blijf ik op een jong "wild" paard vaak beter zitten,dan op een braaf dier, die ineens ook een pas opzij zet.. :+ hhaha

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:50

Tinewien: Helemaal gelijk, op een jong 'wild' paard ben je constant op je hoede en consequent, bij een braaf paard heb je sneller de neiging om 'weg te dromen' om maar zo te zeggen.

Dat verhaal klinkt me erg bekend in de oren haha :D