Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
clarence schreef:Paardentango,
Ik ken HorsesforLife wel. Mij iets te duur, maar de gratis artikelen zijn vaak best interessant. Ik vind het wel grappig dat je dat tijdschrift aanhaalt, want zij propageren volgens mij toch een houding waarin het paard nooit achter de loodlijn gaat. Dat brengt mij op het volgende punt, hetzelfde als Marcel's, want volgens de regeltjes moet een paard toch echt voor of op de loodlijn gaan/lopen. Niet dat het uitmaakt, maar het maakt je mening wel interessant. Aan de ene kant maak ik uit berichten op dat je tegen rollkur bent, maar aan de andere kant ben je voor wat HFL propageert.
Ik begrijp beiden als totaal tegenstrijdig. Daarom heb ik ook moeite om het allemaal te snappen, maar ik krijg meer en meer het idee dat dat aan mij ligt.
geerke schreef:achter de loodlijn is verboden tijdens de proef neem ik aan....zou toch niet moeilijk zijn deze regel ook toe te passen geldend voor het hele wedstrijd terrein....dan is de rollkur daar(op het losrijd terrein) tenminste ook verboden....want dat is ook achter de loodlijn.
Of denk ik nu te simpel?
Dan nog het probleem thuis...de thuis rollkur...dit lijkt mij heel moeilijk aan te pakken..
Citaat:Maar de hoofdreden zijn de beleidsbepalers die niet eens hun eigen regels naleven
FaberSmid schreef:KiWiKo dat is een eindeloze herhaling als een eindeloze visuele cirkel van u en ik ga u dat niet uitleggen. U kan dat terug lezen, niet dat het zin zal hebben.
Jannepauli schreef:Citaat:Maar de hoofdreden zijn de beleidsbepalers die niet eens hun eigen regels naleven
Precies zoals ik het al zei: dat is de bijl aan de wortel van de boom slaan.
Ik kan me nog voorstellen dat juryleden er een persoonlijke 'smaak' op nahouden en wellicht 't één wat hoger/lager waarderen dan een ander. Maar regels geven à priori toch een kader aan.. en daar hoort men zich aan te houden. Daarom ben ik ook vaak verbaasd als je in een proef ( of idd op het inrijterrein) iemand de regels met voeten ziet treden en dan toch wegkomt met goede cijfers..
KiWiKo schreef:FaberSmid schreef:KiWiKo dat is een eindeloze herhaling als een eindeloze visuele cirkel van u en ik ga u dat niet uitleggen. U kan dat terug lezen, niet dat het zin zal hebben.
ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag ongeveer 10 uur geleden gesteld........ moet je er echt zolang over nadenken, of weet je het gewoonweg niet?
FaberSmid schreef:KiWiKo dat is een eindeloze herhaling als een eindeloze visuele cirkel van u en ik ga u dat niet uitleggen. U kan dat terug lezen, niet dat het zin zal hebben.
FaberSmid schreef:KiWiKo graag terug lezen, dan kunt u mijn antwoorden lezen en zien hoe lang u al uw visuele rondje aan het draaien bent.
Bravo u heeft een antwoord op een vraag gegeven, nu de anderen vragen nog.
FaberSmid schreef:KiWiKo graag terug lezen, dan kunt u mijn antwoorden lezen en zien hoe lang u al uw visuele rondje aan het draaien bent.
Professor schreef:FaberSmid schreef:KiWiKo graag terug lezen, dan kunt u mijn antwoorden lezen en zien hoe lang u al uw visuele rondje aan het draaien bent.
Mijnheer FaberSmid KiWido is wel weg van uw antwoorden, ze vind ze vast heel intressant, anders zou ze daar niet zo over doorzeuren, alleen een antwoord van u is belangrijker dan de gehele discussie dat is werkelijk heel frapant.
MarcelDufour schreef:modie schreef:Het verbaast mij, dat mensen hun tolerantie-grens "verleggen"en vaak steeds meer "zaken" in het huidige paardrijden lijken te accepteren.
En dat is mede, volgens mij, ook een reden "waarom de dressuur-sport onder een vergrootglas ligt.
Maar de hoofdreden zijn de beleidsbepalers die niet eens hun eigen regels naleven. Dat komt ook vaak omdat er stewards toezicht houden die eigenlijk niks durven zeggen tegen die 'topruiters'. Ze moeten mij maar een tijdje aanstellen want ik heb geen ontzag voor heilige huisjes, en ze kennen me, dus weten ze dat ook. Ik neem ook op concours, nooit een blad voor mijn mond. Als ze iets doen wat niet toegestaan is krijgen ze een startverbod aan hun witte broek. Wie ze ook zijn! Dat is weer het voordeel als je op gelijke voet staat met die gasten.
KiWiKo schreef:FaberSmid schreef:KiWiKo graag terug lezen, dan kunt u mijn antwoorden lezen en zien hoe lang u al uw visuele rondje aan het draaien bent.
ik neem aan dat we het hier niet gaan hebben over openstaande vragen........ ik zal de vragen die openstaan in diverse topics eens gaan verzamelen....... dan kan je daar morgenmiddag misschien eindelijk eens antwoord op geven
maargoed om terug te komen op de vraag......... wie uit de lijst is jouw grootheid![]()
en dat antwoord is nog niet gegeven
Jolanda schreef:Ik kan ook zeer schokkend naar een foto van een opgevouwen turnster kijken en wanneer daar een verklaring van een dokter bij staat dat het verkeerd is, geloof ik dat meteen. Waarom? Ikzelf breek al mijn botten in een dergelijke stand. Dat kan gewoon niet goed zijn. Waarom bij haar dan niet? Simpelweg jaren training en oefening.
andafries schreef:MarcelDufour schreef:Maar de hoofdreden zijn de beleidsbepalers die niet eens hun eigen regels naleven. Dat komt ook vaak omdat er stewards toezicht houden die eigenlijk niks durven zeggen tegen die 'topruiters'. Ze moeten mij maar een tijdje aanstellen want ik heb geen ontzag voor heilige huisjes, en ze kennen me, dus weten ze dat ook. Ik neem ook op concours, nooit een blad voor mijn mond. Als ze iets doen wat niet toegestaan is krijgen ze een startverbod aan hun witte broek. Wie ze ook zijn! Dat is weer het voordeel als je op gelijke voet staat met die gasten.
Als die toezichthouders er wel wat van durven te zeggen moeten zij een hele papier winkel invullen en opsturen naar de FEI. Maar daar wordt niks met die papierwinkel gedaan. Sommige stewards vinden dat zo frusterend dat zij dat beroep als agentje spelen niet meer uit willen oefenen. Dat zijn meestal diegene die er wel wat van durven te zeggen maar dat degene die achter hen dient te staan er niks aan doet. Het hele steward systeem zoalls tijdens de wereldruiterspelen in Den Haag was steld nu al niks meer voor.
MarcelDufour schreef:Jolanda schreef:Ik kan ook zeer schokkend naar een foto van een opgevouwen turnster kijken en wanneer daar een verklaring van een dokter bij staat dat het verkeerd is, geloof ik dat meteen. Waarom? Ikzelf breek al mijn botten in een dergelijke stand. Dat kan gewoon niet goed zijn. Waarom bij haar dan niet? Simpelweg jaren training en oefening.
Die turnster doet dat uit vrije wil, een paard wordt gedwongen.
Maar als hoofdargument kan ik inbrengen dat het simpelweg niet toegestaan is volgens de reglementen van de FEI.
En dat is een feit. Achter de loodlijn is verboden, dus nu hoeft de FEI alleen nog maar zijn eigen reglementen strikt te handhaven, en dan is het gedaan met dat flexen. Eigenlijk doet de rest er niet meer toe. het mag gewoon niet, maar het is al jaren gedoogd.
andafries schreef:Als die toezichthouders er wel wat van durven te zeggen moeten zij een hele papier winkel invullen en opsturen naar de FEI. Maar daar wordt niks met die papierwinkel gedaan. Sommige stewards vinden dat zo frusterend dat zij dat beroep als agentje spelen niet meer uit willen oefenen. Dat zijn meestal diegene die er wel wat van durven te zeggen maar dat degene die achter hen dient te staan er niks aan doet. Het hele steward systeem zoalls tijdens de wereldruiterspelen in Den Haag was steld nu al niks meer voor.
Professor schreef:Is dit niet een typisch Nederlandse mentaliteit???
Eerst gedogen en dan proberen terug te draaien, doen ze met de coffeeshops ook, en dat lukt ook niet zo goed.