Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Ik vind de discussie vooral alleen nog maar vermakelijk ... en men kan zich echt afvragen hoe mensen die onderling zó met elkaar harrewarren over terminologie en het niet eens worden, dan ooit een fatsoenlijke clinic kunnen geven. Was het doen niet ooit om verschillen tussen trainingswijzen aan te geven? Ik zie de bui en het gekrakeel al hangen. Wat een verspilde tijd en moeite.
Ik ben het overigens met Horseyfries eens dat je, zeker met onervaren ruiters, het beste kunt beginnen met J&J-taal, goed uitleggen wat de bedoeling is en als het gesnapt wordt kun je er een 'jargon-term' aanhangen als dat de gevorderde communicatie en het inzicht bevordert.
horseyfries schreef:Toch lees ik ook hier terug Professor dat u in een les niet bereid bent om dingen uit te leggen als u van mening bent dat de leerling die kennis al had moeten hebben. Dat is dan een heel groot verschil met mijn manier van lesgeven.
horseyfries schreef:Toch lees ik ook hier terug Professor dat u in een les niet bereid bent om dingen uit te leggen als u van mening bent dat de leerling die kennis al had moeten hebben. Dat is dan een heel groot verschil met mijn manier van lesgeven.
KiWiKo schreef:oe dan doe ik ook mee![]()
![]()
heb nog wel wat succesverhalen op mijn conto staan
horseyfries schreef:Discussie is niet hetzelfde als een duidelijke explanatie Fabersmid. En hoe lang men nodig heeft om een leerling iets duidelijk te maken, dat hangt van de kunst van de lesgever af om iets duidelijk te maken.
Professor, dus als u meewerkt aan deze clinic dan moet er dus eigenlijk een theoriecursus vantevoren komen? Of neemt u uw eigen leerlingen mee, die perfekt uw theorie kennen? Lijkt mij persoonlijk het interessantste, het resultaat van een jarenlange samenwerking met een leerling te tonen. Dat is tenslotte uiteindelijk waar het om gaat: het opbouwen van een dusdanige relatie met ruiter en paard zodat zij beiden zodanig ontwikkeld worden dat zij nergens tegen een grens aanlopen, maar telkens verder ontwikkelen.
Zullen we dus afspreken dat we allebei iemand meenemen die we jarenlang les hebben gegeven om zo een soort "eindresultaat" te kunnen tonen van deze trainingen?
Paardentango schreef:ik denk dat er een aantal dingen vastliggen. Galop = galop net als verzameling nog altijd hetzelfde is .....
horseyfries schreef:KiWiKo schreef:oe dan doe ik ook mee![]()
![]()
heb nog wel wat succesverhalen op mijn conto staan
Omdat er niet meer genoeg tijd was voor een clinic van Modie waarin ze laat zien hoe te rijden zonder ophoudingen en nageven en ik daar ook zeer benieuwd naar ben, zou ik willen voorstellen dat er gelijk nog een clinic achteraan georganiseerd wordt waarin Modie en Kiwiko dan elk hun eigen clinicgedeelte verzorgen?
Professor schreef:horseyfries schreef:Toch lees ik ook hier terug Professor dat u in een les niet bereid bent om dingen uit te leggen als u van mening bent dat de leerling die kennis al had moeten hebben. Dat is dan een heel groot verschil met mijn manier van lesgeven.
Nee horseyfries ik denk dat je mij niet helemaal begrijpt.
Waar zijn de theorie lessen voor???
Of worden die niet meer gegeven?
U denkt dat vakuitdrukkingen zo moeilijk zijn, dat kan men leren.
Bij voetbal heeft men een vrijetrap iedereen weet wat dat is.
In die richting moet u denken.
Correctie en uitleg liggen dicht bij elkaar, het corrigeren dat is het hoofdthema met rijden.
En wanneer wij allen één taal daar in zouden gebruiken dan is dat veel duidelijker.
Wanneer ik een lehrgang (clinic noemen ze dat hier) geef dan zou ik dus eerst moeten uitleggen wat ik bedoel met het woord huppelepup, en steeds weer omdat niemand hetzelfd woord ervoor gebruikt.
Een uitleg bv wordt dan veel diepgaander, omdat men het over de moeilijkheden enz, en niet steeds de uitleg van de uitleg van de termologie.