Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus niet western of engels maar gewoon uitgezakt op een zadel. Mijn teugels verjagen buiten regelmatig de vliegen en soms wanneer mijn paard midden op een drukke verkeerstraat stilstaat overtuig ik hem met mijn teugels dat hij verder mag gaan.
cissie schreef:Ik rijd zonder zweep, (western) de lange teugel gebruik ik wel eens als ze mijn been negeert.
Dan zwiep ik de teugel een keertje naar achteren, zo van 'he hallo ik vroeg je wat, wakker worden dame'.
Ik gebruik de teugel nooit om te straffen, enkel als hulpmiddel om een been/zithulp te versterken.
sammy1 schreef:voor mijn vriend als hij niet luisterd hihhi grapje,
ik gebruik hem voor zijwaartse gangen,ik leg hem dan op de kont waardoor zij haar kont meeneemt.
haha dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriend
* Siamsmeesje schreef:Als je je zweep nodig hebt om te straffen en harder te gaan, heb je het hele idee achter het rijden niet begrepen![]()
Zelf gebruikte ik m'n zweep alleen om aandacht te vragen, of even een kleine correctie/aanwijzing.
Maar slaan als straf? Nooit! Dat kan zelfs tegen je gaan werken, want dat dier weet dan het verschil niet meer tussen straf en een aanwijzing