Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:13

hmzzzz Roundup Lachen die ga ik erin houden Knipoog Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:13

Ann..(//) schreef:
ik vind het maar belachelijk, beetje met een zweep op een paard zijn hoofd slaan, dat doen mensen toch ook niet bij haar? dat beest wordt hartstikke bang! vind je het gek dat hij steigert en naar een her-opvoed stal is geweest. :S
ik vind het maar dom.. Boos!

nou........... mag jij het van je voorganger overnemen .............

wat moet je dan doen?

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:14

wahaha aansporen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:14

Willen KiWiKo en suleilitha niet zo verekte snel gaan met antwoorden!!!!! Ik kan jullie niet bijhouden ja!!!!
Ann..(//) lees eerst eens het topic door en als je dan een antwoord geeft, geef dan ook meteen de oplossing!!
Heb jij ooit wel eens op een paard gezeten dat steigerd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:15

Ik ook, ik vraag me alleen af of je het in droge vorm over het hooi kan doen, of dat het door het drinkwater moet
***komt niet meer bij en heeft een droge broek nodig***

Aansporen als een paard verticaal omhoog staat Annemariej?? Ik denk dat je je benen hard nodig hebt om je vast te klemmen en er af pletterd zodra je ze even los laat van de paardenbuik om aan te sporen....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:15

annemariej schreef:
wahaha aansporen

hihihi je bent lief........... dus paard gaat stilstaan....... jij spoort aan, peerd steigert........ jij spoort nog meer aan...... peerd steigert nog wat hoger........ jij spoort nog meer aan........ sjips, peerd kan flikflakken.........

prima oplossing............. alleen heeft mijn therapeut mij verteld dat het leven best leuk is Knipoog
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 05-01-09 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:16

aerdenhout1 schreef:
Willen KiWiKo en suleilitha niet zo verekte snel gaan met antwoorden!!!!! Ik kan jullie niet bijhouden ja!!!!
Ann..(//) lees eerst eens het topic door en als je dan een antwoord geeft, geef dan ook meteen de oplossing!!
Heb jij ooit wel eens op een paard gezeten dat steigerd??

Oke, iets minder tempo dan, haha!!!
Over de laatste zin, ik denk van niet Haha!

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:18

Ik denk dat we die 2 niet al te serieus moeten nemen, zullen ongetwijfeld erg jong en onervaren zijn... Tong uitsteken

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:19

oke ik stop nu ik heb zelf een hele liefe pony die niet stijgert dus maar ik wou even mijn mening geven dat ik het zelf zielig vind om mijn pony of een steigerend paard tussen zij/haar oren te meppen met de zweep maar als het echt erg aan toe gaat dan zal het wel moeten volgends jullie Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:20

waarom zou je een lief paard tussen de oren slaan Lachen Lachen Lachen ???????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:20

Er is totaal geen aanleiding om een dier wat niet steigert, een flats op de kop te geven, hoor Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:21

KiWiKo schreef:
ik ken ze die alleen maar hoger gaan als ze er een op de kont krijgen

Is nog levensgevaarlijk ook. Paard staat loodrecht omhoog, ruiter kletst eens op zijn kont, paard trekt in een reflex zijn kont in en slaat om omdat alle steun weg is.

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:22

nee ik bedoel niet mijn pony alleen als ze steigerd maar dat doet ze niet maar bijv een stijgerend paard maar ik stop bij deze Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:23

annemariej schreef:
oke ik stop nu ik heb zelf een hele liefe pony die niet stijgert dus maar ik wou even mijn mening geven dat ik het zelf zielig vind om mijn pony of een steigerend paard tussen zij/haar oren te meppen met de zweep maar als het echt erg aan toe gaat dan zal het wel moeten volgends jullie Tong uitsteken

Dan doe jij het verder toch prima meid...jou paardje is in elk geval braaf, wees daar zuinig en trots op!!!

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:26

ja Haha! daar ben ik zupper trots op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:28

Blijft wel de vraag wat jij gaat doen bij een paard wat probeert je er achterover af te mieteren, ik ben erg nieuwsgierig!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:29

Een kruisje slaan en een weesgegroetje bidden denk ik Haha!
Ik niet trouwens, ik pleur er gewoon af ben ik bang Haha! Haha!

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:30

ja heb nog niet echt mee gemaakt dat een paard helemaal recht overeind stond maar dat weet ik dan ook niet maar ik zou dan niet een klap op de kop geven maar ik weet ook geen andere oplossing maar ik had nog even een vraag als je paard dan stijgerd heb je dan wel de tijd om je paard dan een klap te verkopen ?????? want je moet je dan wel geod vast houden toch???

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:31

Met 1 hand, met de andere moet je slaan Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:32

bij mij is het een reflex van mijn rechterhand........... hoef ik net zo weinig over na te denken als poepen op de pot Lachen Lachen

Alleen heb ik het probleem dat ik nooit met zweep rij, en dus met mijn vlakke hand even een oorvijg geef Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:35

annemariej schreef:
ja heb nog niet echt mee gemaakt dat een paard helemaal recht overeind stond maar dat weet ik dan ook niet maar ik zou dan niet een klap op de kop geven maar ik weet ook geen andere oplossing maar ik had nog even een vraag als je paard dan stijgerd heb je dan wel de tijd om je paard dan een klap te verkopen ?????? want je moet je dan wel geod vast houden toch???

Gaat in een reflex, ik ga altijd plat tegen de bovenkant hals aanliggen en heb altijd wel snel een hand vrij om een pets uit te delen. Verder moet je je niet aan je paard gaan vasthouden want dan weet je zeker dat je hem bovenop je krijgt als het misgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:39

Paard ziet jou toch als leider (als het goed is)? Als een paard brutaal is tegen de leider zou hij in het wild ook een knal voor z'n kop krijgen van de leider. Simpel.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:42

liberty22 schreef:
nou nee , is echt not done.
Een paard kan alleen maar steigeren als die stilstaat of bijna stilstaat , voorwaarts rijden dus.

Dat is ook niet helemaal waar.... Die van mij heeft er ook een handje van namelijk... Zit je heerlijk in een vlotte draf, neemt ze een paar flinke galopsprongen en steigert dan flink, goed rechtop!!!! Net circus Renz is het dan Clown .. Het is een jonge donder, dus gewoon weer lekker doorrijden en doen alsof je neus bloed Knipoog . Dit werkt prima, niet het gevecht aangaan, juist meer vertrouwen geven, dat het werken en het MEEwerken erg fijn is!! Dus gewoon weer je werk hervatten en ook juist weer belonen als het paard braaf zijn werk hervat!!

Dan kan er wel gezegd worden: in de natuur...... maar wij RIJDEN op paarden, dit is a-natuurlijk... je zal het dus op een andere manier moeten oplossen, niet met geweld. Het is al heel wat dat paarden ons zo toelaten op hun rug.. mensen schijnen dat niet helemaal te beseffen.. Machteloze stumpers Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:43

nah........ tot over een jaar, als je hem echt aan het werk gaat zetten Lachen Lachen

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:43

ja maar dan springt ie de lucht in toch hij kan echt niet met volle vaart stijgeren , wel omhoog springen ben ik met je eens hoor