Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Anoniem schreef:Hoi Jannico. Ik weet niet of wij het tegen de hand zijn hetzelfde interpreteren.
Ik zie duidelijk een paard wat boven de teugel uit loopt. Daarom zie ik ook die enorme onderhals. Paard loopt mede daardoor onregelmatig. Deze houding lijkt mij voor een paard niet prettig. Barokke paarden zijn mogelijk wat robuster maar een warmbloed zou gegarandeerd kissing spines krijgen wanneer hij zo wordt getraind.
Anoniem schreef:Hoi Jannico. Ik weet niet of wij het tegen de hand zijn hetzelfde interpreteren.
Ik zie duidelijk een paard wat boven de teugel uit loopt. Daarom zie ik ook die enorme onderhals. Paard loopt mede daardoor onregelmatig. Deze houding lijkt mij voor een paard niet prettig. Barokke paarden zijn mogelijk wat robuster maar een warmbloed zou gegarandeerd kissing spines krijgen wanneer hij zo wordt getraind.
jannico schreef:Anoniem schreef:Hoi Jannico. Ik weet niet of wij het tegen de hand zijn hetzelfde interpreteren.
Je kan mijn inziens pas van boven de hand spreken wanneer het paard niet meer kan verlengen/de hand volgen, dit wordt niet gevraagd/getoond dus dat beoordelen is lastig. De onderhals is wel iets waar iberische paarden naar neigen ook zonder training. Het is wel zo dat er meer absolute oprichting gevraagd wordt, dit is een andere keuze dan wat het gros doet. Ik ben niet van mening dat dit de oorzaak is van de tact fouten.
Ik geloof ook niet dat warbloeden kissingspines zouden oplopen door meer absolute oprichting. Die eventuele correlatie is simpelweg niet te maken. Rijstijl vormt wat dat aangaat maar een puzzelstukje in een hoop variablen. Daarnaast kun je uit een korte montage simpelweg niet opmaken hoelang deze positie gevraagd wordt, hoe veel er wordt afgewisseld etc etc.
maralyn schreef:Dat klopt simpelman.
Maar daarom vraag ik nog wel van Gast5428 om een bron.
Of om een goed uitgebreide uitleg, omdat ze dit ook van ons verwacht
Jij hebt wel uitleg, dus dat is het probleem niet.
Maar overal gaat Gast5428 tegen in, vraagt om bronnen, maar komt zelf nergens mee.
Das gewoon.... jammer.
Simpelman schreef:maralyn schreef:Dat klopt simpelman.
Maar daarom vraag ik nog wel van Gast5428 om een bron.
Of om een goed uitgebreide uitleg, omdat ze dit ook van ons verwacht
Jij hebt wel uitleg, dus dat is het probleem niet.
Maar overal gaat Gast5428 tegen in, vraagt om bronnen, maar komt zelf nergens mee.
Das gewoon.... jammer.
Als wij lief zijn naar Gast5428 dan wordt ze vanzelf ook liever.
Sizzle schreef:In Duitsland heeft men een tijdje jonge ongereden hengsten op KS geröntgend, vergelijkbaar aan het OCD onderzoek van het KWPN.
Echter was het aantal dieren met KS op de foto zo vreselijk hoog dat het niet in relatie stond tot het klinische beeld.
Dat is dus weer van de kaart verdwenen.
Simpelman schreef:Het gaat er niet om hoe dingen heten.
Weten hoe het heet verduistert de objectiviteit vaak.
Het gaat er om hoe het paard beweegt.
Anoniem schreef:Warmbloedpaarden zijn volgens mij gevoeliger voor blessures dan barokke paarden en laten eerder zien dat er een probleem is en ze pijn hebben terwijl die forse paarden gewoon hun werk blijven doen.