Cas123 schreef:hallo!
mijn pony loopt veel te diep. ik heb mijn teugels altijd op contact. ik rij veel overgangen en als hij begint te duiken dan rij ik naar voren. ik krijg les. hij versnelt ook heel veel.
hier de foto's: ik heb mijn teugels te lang. puntje om aan te werken.
hier kan je goed zien dat hij te diep loopt.
[ [url=m/oXPBAz.jpg]Afbeelding[/url] ]
hier loopt hij met zijn hoofd omhoog
[ [url=m/Cs3VtV.jpg]Afbeelding[/url] ]
hier loopt hij fijn maar niet zo actief
[ [url=m/qkCIdK.jpg]Afbeelding[/url] ]
groetjes!
Als ik naar de foto's kijk dan lijkt het alsof z'n achterbeen eigenlijk helemaal niks doet. Alleen een beetje meepeddelen. Bedenk je dat om goed de rug en hals en nek te ontspannen de achterhand van het paard ontspannen moet werken.
Dat is eigenlijk wat hier niet gebeurd. Niet ontspannen, maar ook niet werken.
Rij hem door die activiteit. Ga verruimen. Als ie in plaats van veruimt gaat versnellen is dat logisch. Blijf dan goed op z'n achterbeen zitten en blijf rijden. Het gaat wel even kosten voordat ze gaat leren om te werken vanuit dat been.
Vraag op rechte stukken een beetje stelling naar binnen. En ga ook dan weer echt actief rijden. In zo'n oefening zal het tempo enorm terug komen. Maar blijf rijden, blijf de activiteit zoeken. Niet erg als het niet meteen lukt, maar blijf er naar toe werken.
Je kan ook op een volte steeds spiraalsgewijs naar binnen en naar buiten wijken. Wel langzaam, dus neem rustig 5 rondjes om 5 meter naar binnen te schuiven. En dan weer net zo veel rondjes om weer naar buiten te rijden.
Heeft er wel eens een osteopaat naar d'r gekeken?