Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:@Appelflapje,
Jullie zijn nog steeds van plan een gat in te duiken?
Paarden mogen nooit achter de loodlijn gereden worden, dat manipuleert ze om de verkeerde spieren te gebruiken om zich te bewegen.
[ Afbeelding ]
ceasario schreef:Simpelman schreef:@Appelflapje,
Jullie zijn nog steeds van plan een gat in te duiken?
Paarden mogen nooit achter de loodlijn gereden worden, dat manipuleert ze om de verkeerde spieren te gebruiken om zich te bewegen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
https://www.youtube.com/watch?v=rjqZhqm ... MeqZIsuPr1
Sjolvir schreef:xxdomixx, vertel eens wat over je paardje, hoe oud is hij, wat hebben jullie de laatste tijd gedaan etc. Om het geheel in een beter perspectief te kunnen plaatsen, kan het me even niet herinneren.
Simpelman schreef:Voorwaarts/been op het moment net nadat hij zakt.
"Been" wil dan zeggen beide kuiten aanspannen vanuit je aantrekkend kruis(=je buik en, bilspieren aanspannen), >naar je knieën, >kuiten.
Alsof je je paard tussen je knieën en benen uit wil persen naar voren.
Zo zal je paard zijn buikspieren aanspannen, hals en hoofd omhoog willen brengen en voorwaarts gaan vanuit de achterhand, waarbij het zich iets opricht.
Het volstaat met de hand weerstand te bieden tegen het omhoog komen en direct na te geven als het paard dat doet om de beweging voorwaarts uit te laten vloeien.
Dus niet met je hakken zitten frummelen zoals zovelen doen.
Kamy schreef:Het zal ook vast wel een fase zijn. Als ze doorheeft wat we vragen, vertrouw ik erop dat het meedenken weer terug komt. Denk ook wel dat het paard druk nadenkt tijdens het rijden "wat wil ze nou dat ik doe?". En daardoor misschien te laat/lauw reageert op het been?
Het gaat meestal bij haar zo: je wil iets aanleren/verbeteren. Dat pikt ze op, maar het gaat ergens anders weer ten koste van. Is het kwartje gevallen, zijn beide zaken weer prima op orde. Ze gaat bv op andere punten in het rijden waar we aan werken zeker vooruit. Maar dan focussen wij weer op iets nieuws, en dan kakt het ergens anders in...
Kamy schreef:Bedoelde je ytrouwens dat Totilas kalm uit zijn vermogen werkt? Of juist niet?