Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FaberSmid schreef:Een goed voorbeeld dat instructie ook ten zeerste belangrijk is, die behoren dat te herkennen en zo paard en ruiter te beschermen tegen het leed u doet beschrijven.
liljebo schreef:FaberSmid schreef:Een goed voorbeeld dat instructie ook ten zeerste belangrijk is, die behoren dat te herkennen en zo paard en ruiter te beschermen tegen het leed u doet beschrijven.
als je beseft dat de vorige eigenaresse twee jaar lang met mijn huidige paard (sinds juni) intensief dressuurles heeft gehad en het paard heeft verkocht omdat het dressuur niet prettig vond, zonder dat die instructeur heeft gezien dat het paard niet zuiver liep tgv een vergroeide sprong en eigenaresse met paard oefeningen heeft laten doen die het paard niet kon en leidde tot problemen in achterknieen, nek en rug en harde mondhoeken door het geklooi met teugels, wordt het duidelijk dat menig instructeur dit dus niet herkend en eigenlijk de naam instructeur m.i. niet verdient.
(vandaar dat ik ook dit topic met interesse volg, ook al kan ik er weinig aan toevoegen)
Needje schreef:Dus volgens jullie zou je een paard met spat niet mogen rijden?
liljebo schreef:FaberSmid schreef:Een goed voorbeeld dat instructie ook ten zeerste belangrijk is, die behoren dat te herkennen en zo paard en ruiter te beschermen tegen het leed u doet beschrijven.
als je beseft dat de vorige eigenaresse twee jaar lang met mijn huidige paard (sinds juni) intensief dressuurles heeft gehad en het paard heeft verkocht omdat het dressuur niet prettig vond, zonder dat die instructeur heeft gezien dat het paard niet zuiver liep tgv een vergroeide sprong en eigenaresse met paard oefeningen heeft laten doen die het paard niet kon en leidde tot problemen in achterknieen, nek en rug en harde mondhoeken door het geklooi met teugels, wordt het duidelijk dat menig instructeur dit dus niet herkend en eigenlijk de naam instructeur m.i. niet verdient.
(vandaar dat ik ook dit topic met interesse volg, ook al kan ik er weinig aan toevoegen)
liljebo schreef:als je beseft dat de vorige eigenaresse twee jaar lang met mijn huidige paard (sinds juni) intensief dressuurles heeft gehad en het paard heeft verkocht omdat het dressuur niet prettig vond, zonder dat die instructeur heeft gezien dat het paard niet zuiver liep tgv een vergroeide sprong en eigenaresse met paard oefeningen heeft laten doen die het paard niet kon en leidde tot problemen in achterknieen, nek en rug en harde mondhoeken door het geklooi met teugels, wordt het duidelijk dat menig instructeur dit dus niet herkend en eigenlijk de naam instructeur m.i. niet verdient.
nombrado schreef:ik vind altijd dat je voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken
je hebt neem ik aan, 1 kant van het verhaal gehoord, die van de oude eigenaresse
het is altijd zo makkelijk om met een vingertje te wijzen naar een ander.
nog steeds vind ik het de uiteindelijke verantwoordelijkheid van de eigenaar.
leer als eigenaar eerst maar eens voelen bij je paard...., voelen of hij recht of scheef is tijden het rijden.
(en of de ruiter recht of scheef zit tijdens het rijden)
liljebo schreef:FaberSmid schreef:Dat is verschrikkelijk, welke opleiding heeft die instructie dan genoten?
.
Dat weet ik niet.
Hij geeft les aan manege/pensionstal met fanatieke wedstrijdruiters.
liljebo schreef:Ja, maar is het niet de taak van de instrukteur om ervoor te zorgen dat de eigenaar het leert te voelen?
Tuurlijk heeft eigenaar eigen verantwoordelijkheid. Maar ik vind persoonlijk dat een instrukteur dit ook dient te zien en daar iets mee te doen.
Dat veel instrukteurs de naam instrukteur niet verdienen, is zonder meer waar. En ik denk dat dit soort problemen daar een gevolg van is. Ik denk eigenlijk, dat echte goede instrukteurs, dun gezaaid zijn.
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de mensen in dit topic, die zelf les geven, hiermee omgaan?