DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:09

QQQQ schreef:
Bijna goed. Q heeft nog geen oordeel, wel vragen. Die vragen zullen worden beantwoord als het artikel er is en dan volgt Q zijn oordeel over dit volledige onderzoek.

Dit is weldegelijk een oordeel en géén vraag:
QQQQ schreef:
Het vetgedrukte gebeurt volgens de buitenlandse collega's dus niet. Daarnaast kan het nog zijn dat een deel van de rug meer beweegt ipv de hele rug. De huidige resultaten zeggen dus nog niet zoveel.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:21

Aimee schreef:
Dit is weldegelijk een oordeel en géén vraag:
QQQQ schreef:
Het vetgedrukte gebeurt volgens de buitenlandse collega's dus niet. Daarnaast kan het nog zijn dat een deel van de rug meer beweegt ipv de hele rug. De huidige resultaten zeggen dus nog niet zoveel.

Dit is een hooguit een oordeel in de zin dat ik stel dat het onderzoek nog niet is afgerond. Ik ben van mening dat je in dit stadium van het onderzoek erg voorzichtig moet zijn met het interpreteren van de naar buiten gebrachte gegevens. Ik vraag hier dus in feite om inzicht in het volledige onderzoek.
Ik heb veel heel spannende onderzoeksresultaten in vergelijkbaar stadium gepresenteerd gezien die nooit tot een artikel hebben geleid, vandaar dat ik aan deze bekendmakingen nog niet veel waarde kan hechten.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:40

Kijk, als je als wetenschapper resultaten hebt die je stelling onderbouwen, dan zal je die zeker tonen, al zijn ze nog wat preliminair - dat kan je er dan gewoon bij zeggen. Zijn preliminaire data echter wat negatief of neutraal, dan laat je ze liever weg. In het eindresultaat (het artikel) ben je echter verplicht om ook de relevante negatieve uitkomsten te vermelden, vandaar dat ik daar veel meer waarde aan hecht.

De beelden van de rugbeweging moeten dezelfde beelden zijn als die waarmee het beengebruik wordt bepaald, anders zouden die twee zaken niet te koppelen zijn (en dat wilt men ongetwijfeld). Als men bij de analyse van de rug "globaal" had opgemerkt dat de achterbenen beter mee kwamen - maar dit nog niet statistisch was bepaald - dan had men dat ongetwijfeld wel even laten vallen. Als men dit had laten vallen, was er bij de aanwezigen (waaronder Tyrza) vast wel een lampje gaan branden toen ik dit punt onder de aandacht bracht.

In Lausanne was de prof uit Upsulla aanwezig, en die heeft aan "mijn informant" verteld dat de (zijn) preliminaire vaststelling is dat in de LDR-stand het beengebruik minder is.

Mijn vermoeden is dus, dat op dit moment de analyse van het beengebruik nog niet is afgerond en dat er een goede reden is om hierover ook nog geen preliminaire uitspraken in het openbaar te doen.

De pro-LDRers hebben iets positiefs gehoord van een wetenschapper en achten direct het onderzochtte bewezen. Ik zeg: heb nou nog ff geduld, want er kan nog van alles veranderen...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:52

van Weeren had wel degelijk onderzoek gedaan naar zowel het gewicht op vh cq achterhand alsook naar het verschil in stuw en draagtijd van het achterbeen. LDR bleek op beide een positieve invloed te hebben.
Dus het lampje is bij ons al gaan branden, nu alleen nog op zoek gaan naar die stekker bij jou!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:54

horseyfries schreef:
van Weeren had wel degelijk onderzoek gedaan naar zowel het gewicht op vh cq achterhand alsook naar het verschil in stuw en draagtijd van het achterbeen. LDR bleek op beide een positieve invloed te hebben.
Dus het lampje is bij ons al gaan branden, nu alleen nog op zoek gaan naar die stekker bij jou!
Over het verschil in stuw en draagtijd heeft niemand het nog gehad. Je moet ook wel een draadje aan die stekker verbinden Pling

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:56

Jij hebt zoveel losse draadjes dat ik geen idee heb welke ik moet hebben.....
Goh, wist je informant dat niet te vertellen dan? Jij doet voorkomen alsof je volledig op de hoogte bent van alle onderzoeken, maar blijkbaar is het net als paardrijden: pas als je iemand in het zadel ziet weet je pas echt hoeveel verstand ze ervan hebben....

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:59

horseyfries schreef:
Jij hebt zoveel losse draadjes dat ik geen idee heb welke ik moet hebben.....
Goh, wist je informant dat niet te vertellen dan? Jij doet voorkomen alsof je volledig op de hoogte bent van alle onderzoeken, maar blijkbaar is het net als paardrijden: pas als je iemand in het zadel ziet weet je pas echt hoeveel verstand ze ervan hebben....

Jouw interpretatie van de beschikbare informatie is nogal gebrekkig. Over wat ie op het GDF heeft gepresenteerd zijn jullie mijn informanten en inderdaad wisten jullie dat tot nog toe niet te vertellen.
Hoe goed zijn jouw aantekeningen? Heb je nog iets inhoudelijks over die gegevens over beengebruik?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:02

QQQQ schreef:

QQQQ schreef:
Dit is een hooguit een oordeel in de zin dat ik stel dat het onderzoek nog niet is afgerond. Ik ben van mening dat je in dit stadium van het onderzoek erg voorzichtig moet zijn met het interpreteren van de naar buiten gebrachte gegevens. Ik vraag hier dus in feite om inzicht in het volledige onderzoek.
Ik heb veel heel spannende onderzoeksresultaten in vergelijkbaar stadium gepresenteerd gezien die nooit tot een artikel hebben geleid, vandaar dat ik aan deze bekendmakingen nog niet veel waarde kan hechten.

Het vetgedrukte is weldegelijk een oordeel.

Wederom hecht je alleen maar waarde aan geschreven informatie.... het artikel.... ik vind dat zo vreselijk kortzichtig.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:04

QQQQ schreef:
Jouw interpretatie van de beschikbare informatie is nogal gebrekkig. Over wat ie op het GDF heeft gepresenteerd zijn jullie mijn informanten en inderdaad wisten jullie dat tot nog toe niet te vertellen.
Hoe goed zijn jouw aantekeningen? Heb je nog iets inhoudelijks over die gegevens over beengebruik?

Bwhahahahaha....
Dat heet de bal kaatsen.... jij bent degene die op basis van gebrekkige info oordeelt hoor, níet horseyfries en Tyrza.
Als jij vind dat hun aantekeningen niet compleet zijn, had je er zelf bij moeten zijn om volledige aantekeingen te maken.
Dat is dus geen gebrek van hen, maar van jou.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:09

Aimee schreef:
Bwhahahahaha....
Dat heet de bal kaatsen.... jij bent degene die op basis van gebrekkige info oordeelt hoor, níet horseyfries en Tyrza.
Als jij vind dat hun aantekeningen niet compleet zijn, had je er zelf bij moeten zijn om volledige aantekeingen te maken.
Dat is dus geen gebrek van hen, maar van jou.
Gebrekkige info sloeg op "mijn informant".
Ik heb al 20x uitgelegd waarom dat niks had uitgemaakt - dit is een wetenschappelijk onderzoek en dat heeft pas waarde als het af is en is gepubliceerd (en zelfs dan hoeft het nog geen feit te zijn - hangt van de kwaliteit af). Vóór die tijd is het behoorlijk nutteloos om op basis van halve resultaten je conclusies te trekken.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:12

Aimee schreef:
QQQQ schreef:
Het vetgedrukte gebeurt volgens de buitenlandse collega's dus niet.

Het vetgedrukte is weldegelijk een oordeel.
Nee, dat is het niet. Ik geef een mening van een ander door. Is niet MIJN oordeel dus, tenminste.
Aimee schreef:
Wederom hecht je alleen maar waarde aan geschreven informatie.... het artikel.... ik vind dat zo vreselijk kortzichtig.
Kortzichtig is het om van halve informatie een heleboel te maken. Is er een artikel, dan krijg je de volledige informatie (als het goed is Knipoog ). Niet kortzichtig dus, hooguit grondig.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:16

QQQQ schreef:
Kijk, als je als wetenschapper resultaten hebt die je stelling onderbouwen, dan zal je die zeker tonen, al zijn ze nog wat preliminair - dat kan je er dan gewoon bij zeggen. Zijn preliminaire data echter wat negatief of neutraal, dan laat je ze liever weg. In het eindresultaat (het artikel) ben je echter verplicht om ook de relevante negatieve uitkomsten te vermelden, vandaar dat ik daar veel meer waarde aan hecht.

De beelden van de rugbeweging moeten dezelfde beelden zijn als die waarmee het beengebruik wordt bepaald, anders zouden die twee zaken niet te koppelen zijn (en dat wilt men ongetwijfeld). Als men bij de analyse van de rug "globaal" had opgemerkt dat de achterbenen beter mee kwamen - maar dit nog niet statistisch was bepaald - dan had men dat ongetwijfeld wel even laten vallen. Als men dit had laten vallen, was er bij de aanwezigen (waaronder Tyrza) vast wel een lampje gaan branden toen ik dit punt onder de aandacht bracht.

In Lausanne was de prof uit Upsulla aanwezig, en die heeft aan "mijn informant" verteld dat de (zijn) preliminaire vaststelling is dat in de LDR-stand het beengebruik minder is.

Mijn vermoeden is dus, dat op dit moment de analyse van het beengebruik nog niet is afgerond en dat er een goede reden is om hierover ook nog geen preliminaire uitspraken in het openbaar te doen.

De pro-LDRers hebben iets positiefs gehoord van een wetenschapper en achten direct het onderzochtte bewezen. Ik zeg: heb nou nog ff geduld, want er kan nog van alles veranderen...

Ik kan mij nog een onderzoek herinneren van één of andere vreemde duitse vogel Knipoog die relevante negatieve onderdelen van zijn onderzoek achterwege liet....
Met dat onderzoek is door oa jou lange tijd geschermd.... terwijl allang duidelijk was dat het onderzoek niet deugde, of in ieder geval geen deugdelijke conclusies waren getrokken, waar wel een reden voor zal zijn geweest. De klassiekers bleven dat echter ontkennen, ze dachten namelijk goed wetenschappelijk bewijs tégen LDR te hebben.

Vervolgens werd lange tijd gevraagd om wetenschappelijke bewijzen voor LDR.... dan komen die en dan is het weer niet goed.... nee, nu komt er een redenatie zodat dit onderzoek als ondeugdelijk bestempeld kan worden.

Weet je... zo is dat nou eenmaal.... iedereen zoekt bewijzen om de eigen mening te onderbouwen of de tegenovergestelde mening onderuit te halen.... als er dan een positief bewijs komt voor de tegenoverliggende mening, zal die altijd als fout worden afgedaan. Dat gaat over en weer... uiteindelijk zijn alle resultaten zo gedraaid dat ze helemaal niets meer onderbouwen, óók de klassieke rijkunst niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:20

QQQQ schreef:
Ik heb al 20x uitgelegd waarom dat niks had uitgemaakt - dit is een wetenschappelijk onderzoek en dat heeft pas waarde als het af is en is gepubliceerd (en zelfs dan hoeft het nog geen feit te zijn - hangt van de kwaliteit af). Vóór die tijd is het behoorlijk nutteloos om op basis van halve resultaten je conclusies te trekken.

En daarna zeg je dat horseyfries en Tyrza jou informanten zijn Knipoog

Jij vindt wetenschappelijk onderzoek pas van waarde als het gepubliceerd is.... dat is iets heel anders....
Er zijn zat wetenschappelijke onderzoeken die ik persoonlijk zeer interessant vond, maar die niet gepubliceerd zijn.

Op dit moment is het zo dat als horseyfries en Tyrza conclusies trekken op basis van halve informatie, dat jij op basis van kwart informatie conclusies trekt Haha! Haha! Haha! Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:22

QQQQ schreef:
Nee, dat is het niet. Ik geef een mening van een ander door. Is niet MIJN oordeel dus, tenminste.

Kortzichtig is het om van halve informatie een heleboel te maken. Is er een artikel, dan krijg je de volledige informatie (als het goed is Knipoog ). Niet kortzichtig dus, hooguit grondig.

Dus een ander kan wel een oordeel vormen terwijl het onderzoek nog niet compleet is? Clown

Aaaaah.... dan is het dubbel kortzichtig om van kwart informatie een heleboel te maken....

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:25

Aimee schreef:
QQQQ schreef:
En daarna zeg je dat horseyfries en Tyrza jou informanten zijn Knipoog
Ja, HF had zeer gebrekkig geconcludeerd dat ik een informant op GDF had over deze presentatie.
Aimee schreef:
Jij vindt wetenschappelijk onderzoek pas van waarde als het gepubliceerd is.... dat is iets heel anders....
Er zijn zat wetenschappelijke onderzoeken die ik persoonlijk zeer interessant vond, maar die niet gepubliceerd zijn.
En dat mag je vinden. Wetenschappelijk zegt het echter niet veel meer.
Aimee schreef:
Op dit moment is het zo dat als horseyfries en Tyrza conclusies trekken op basis van halve informatie, dat jij op basis van kwart informatie conclusies trekt Haha! Haha! Haha! Clown
Weer zo'n waardeloze conclusie van je. Ik trek juist nog géén conclusies op basis van dit onderzoek.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:26

Aimee schreef:
Dus een ander kan wel een oordeel vormen terwijl het onderzoek nog niet compleet is? Clown

Aaaaah.... dan is het dubbel kortzichtig om van kwart informatie een heleboel te maken....
Weet je, jij bent een hopeloos geval. Ga jij maar weer ergens anders stangen, of ga eindelijk eens lezen en tot je door laten dringen wat ik zeg voor je volgende reactie. Misschien scheelt het...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:38

QQQQ schreef:
Ja, HF had zeer gebrekkig geconcludeerd dat ik een informant op GDF had over deze presentatie.

En dat mag je vinden. Wetenschappelijk zegt het echter niet veel meer.

Weer zo'n waardeloze conclusie van je. Ik trek juist nog géén conclusies op basis van dit onderzoek.

Nee... dat had ík geconcludeerd. Weet je waarom? Omdat jij a) aangeeft dat dit onderzoek enkel nog is gepresenteerd, niet gepubliceerd. Dat betekend dus dat jij er alleen hoogte van kan hebben als jij bij de presentatie aanwezig was. b) jij was niet bij de presentatie aanwezig, je moet dus indirect je informatie hebben ingewonnen. c) ik ga er vanuit dat je buiten bokt ook contacten hebt.

Iedereen mag z'n mening hebben.... maar zie dat dan ook als mening. Het is jou mening dat je meer waarde hecht aan wetenschappelijk gepubliceerde info....

Jij trekt wèl conclusies.... al zijn die tijdelijk, of zijn het vermoedens.... het zijn jou antwoorden op jou vragen.
QQQQ schreef:

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:40

QQQQ schreef:
Weet je, jij bent een hopeloos geval. Ga jij maar weer ergens anders stangen, of ga eindelijk eens lezen en tot je door laten dringen wat ik zeg voor je volgende reactie. Misschien scheelt het...

Of jij bent een hopeloos geval.... het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt.
Jij laat in ieder geval helemaal niets tot jezelf doordringen, behalve dat wat in jou straatje past.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:58

Q, jij concludeert alleen maar vanuit suggestief oogpunt. Je kunt pas conclusies over iets trekken als je er zelf bent geweest. NIet door aantekeningen van een ander.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:11

Jullie moeten toch toegeven dat Q zijn suggesties heel goed als feiten probeert te verkopen om ondertussen feiten als suggesties onder tafel te vegen. Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:14

Q zou een goede colporteur of Jehova's getuige zijn geweest Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:24

Karl66 schreef:
Jullie moeten toch toegeven dat Q zijn suggesties heel goed als feiten probeert te verkopen om ondertussen feiten als suggesties onder tafel te vegen. Haha!

Haha! Haha! Haha!
Jij weet in één zin mijn gedachten te formuleren....

Q is een David's getuige.... Vork

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:10

Tyrza schreef:
Q, jij concludeert alleen maar vanuit suggestief oogpunt. Je kunt pas conclusies over iets trekken als je er zelf bent geweest. NIet door aantekeningen van een ander.
Over het onderzoek kan ik pas conclusies trekken als ik het artikel heb gezien.
Jullie hebben duidelijk dat geduld niet.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:16

Tyrza schreef:
Het HELE lichaam is onder de loep genomen (neem me niet kwalijk voor afwisselend NL en engels, fouten wat betreft inhoud voorbehouden):

in stap en draf, met en zonder ruiter, in 6 verschillende "standjes":

1- vrij (unrestrained)
2- Standaard positie ( voor ll)
3- neus achter ll
4- hals lager en geflexed
5- extreem voor ll
6- VWNW

.. knip..
Bij 1 en 6 was er geen verschil in gewicht bij VH en AH, bij 5 kwam meer gewicht op AH en 3 en 4 bleven neutraal.

Kracht:
Bij 5 komt het paard meer op de AH en ontstaat er een piek in kracht, maar de beweging werd wel slechter (niet zo raar, extreem voor loodlijn, dus over de teugel, is niet echt bevordelijk voor de durchlassigkeit).... knip...

Op zich lijkt dit overeen te komen met de metingen van het Cadre Noir, hoewel voor mij onduidelijk is of nr 5 met een horizontale of vertikaal gestelde hals is:
Afbeelding
Ik kan me ook voorstellen dat het moeilijker bewegen juist het gevolg is van het meer belasten van de achterhand, dat vraagt om aanpassingen. Piaffe aanleren schijnt ook vaak samen te gaan met extra spanning en "impulsieve" bewegingen.

Verder zou ik verwachten dat 1 en 2 feitelijk bijna gelijk zijn en had graag een resultaat gezien met extreem achter de loodlijn (maar ik weet niet hoe extreem 3 was). Ben verder erg benieuwd naar de gegevens.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:20

QQQQ schreef:

Nee hoor, je had zelf aangegeven dat je een informant had in Lausanne:
QQQQ schreef:

daar doelde ik op. Je doet doorschijnen alsof je van alle onderzoeken volledig op de hoogte bent
en doet zelfs doorschijnen of jij volledig op de hoogte bent of ze wel dan niet afgerond zijn.
Of het onderzoek van van Weeren nu wel of niet volledig afgerond was (mijn indruk was van wel), de voorlopige resultaten waren er en waar er onduidelijke of niet goed te interpreteren uitslagen waren werd dat aangegeven, evenals negatieve uitslagen. (Hierdoor komt ook het misverstand met de opmerking van jou over de uitslagen die Tyrza noemt over neutraal en geen verschil: neutraal betekende dat ze geen conclusies aan de uitslagen konden verbinden).

De veronderstelling dat Tyrza en ik aantekeningen moeten gaan maken louter en alleen voor jou is gewoonweg lachwekkend: dus omdat jij een mening hebt gevormd over iets wat je niet kent en niet kunt en geen geld uit wil geven om meer kennis te vergaren moeten wij gaan zitten pennen in plaats van luisteren? Rolleyes Gestoord Nagelbijten / Gniffelen