QQQQ schreef:Kijk, als je als wetenschapper resultaten hebt die je stelling onderbouwen, dan zal je die zeker tonen, al zijn ze nog wat preliminair - dat kan je er dan gewoon bij zeggen. Zijn preliminaire data echter wat negatief of neutraal, dan laat je ze liever weg. In het eindresultaat (het artikel) ben je echter verplicht om ook de relevante negatieve uitkomsten te vermelden, vandaar dat ik daar veel meer waarde aan hecht.
De beelden van de rugbeweging moeten dezelfde beelden zijn als die waarmee het beengebruik wordt bepaald, anders zouden die twee zaken niet te koppelen zijn (en dat wilt men ongetwijfeld). Als men bij de analyse van de rug "globaal" had opgemerkt dat de achterbenen beter mee kwamen - maar dit nog niet statistisch was bepaald - dan had men dat ongetwijfeld wel even laten vallen. Als men dit had laten vallen, was er bij de aanwezigen (waaronder Tyrza) vast wel een lampje gaan branden toen ik dit punt onder de aandacht bracht.
In Lausanne was de prof uit Upsulla aanwezig, en die heeft aan "mijn informant" verteld dat de (zijn) preliminaire vaststelling is dat in de LDR-stand het beengebruik minder is.
Mijn vermoeden is dus, dat op dit moment de analyse van het beengebruik nog niet is afgerond en dat er een goede reden is om hierover ook nog geen preliminaire uitspraken in het openbaar te doen.
De pro-LDRers hebben iets positiefs gehoord van een wetenschapper en achten direct het onderzochtte bewezen. Ik zeg: heb nou nog ff geduld, want er kan nog van alles veranderen...
Ik kan mij nog een onderzoek herinneren van één of andere vreemde duitse vogel
die relevante negatieve onderdelen van zijn onderzoek achterwege liet....
Met dat onderzoek is door oa jou lange tijd geschermd.... terwijl allang duidelijk was dat het onderzoek niet deugde, of in ieder geval geen deugdelijke conclusies waren getrokken, waar wel een reden voor zal zijn geweest. De klassiekers bleven dat echter ontkennen, ze dachten namelijk goed wetenschappelijk bewijs tégen LDR te hebben.
Vervolgens werd lange tijd gevraagd om wetenschappelijke bewijzen voor LDR.... dan komen die en dan is het weer niet goed.... nee, nu komt er een redenatie zodat dit onderzoek als ondeugdelijk bestempeld kan worden.
Weet je... zo is dat nou eenmaal.... iedereen zoekt bewijzen om de eigen mening te onderbouwen of de tegenovergestelde mening onderuit te halen.... als er dan een positief bewijs komt voor de tegenoverliggende mening, zal die altijd als fout worden afgedaan. Dat gaat over en weer... uiteindelijk zijn alle resultaten zo gedraaid dat ze helemaal niets meer onderbouwen, óók de klassieke rijkunst niet.