Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DarkoFoitzik schreef:Dat filmpje van een van de bokkers een paar pagina's terug. Dat filmpje geeft een mooi beeld van een paard in de B.
Simpelman schreef:En, @Gast5428 waarom geef jij geen commentaar op de foto?
Of probeer je alleen maar Simpelman af te schieten?
Anoniem schreef:DarkoFoitzik schreef:Dat filmpje van een van de bokkers een paar pagina's terug. Dat filmpje geeft een mooi beeld van een paard in de B.
Ik heb er niets over geschreven omdat men blijkbaar van dit filmpje allemaal in jubelstemming was.
Maar ook hier kan ik het helemaal met de jury eens zijn.
De punten waren gewoon terecht.
Ik wil best uitleg geven wat mijn kritiekpunten zijn maar ik wil de ruiter (horseware) niet tegen het zere been schoppen.
Sizzle schreef:Langzaam is niet erg, zolang de voorwaartse drang maar aanwezig blijft.
Je ziet soms bij van die academische ruiters van die paarden die niet meer weten wat naar voren is.
Simpelman schreef:Voorwaarts is niet sneller maar grotere passen maken, afzetten met meer energie.
Het maken van grotere passen kost meer inspanning en dat vertraagt vanzelf het tempo iets.
jannico schreef:een voorbeeld. Paarden komen met alleen dit concept zeer snel achter de hand en kunnen ze vervolgens zeer moeilijk nog openen. Het intereseerd mij vooral omdat het extra controlle over de poll geeft, meer mogelijkheden betekent meer communicatie. Als gevolg daarvan hoop ik dan ook concepten makkelijker te kunnen uitleggen later in de opleiding
Peetstap schreef:jannico schreef:een voorbeeld. Paarden komen met alleen dit concept zeer snel achter de hand en kunnen ze vervolgens zeer moeilijk nog openen. Het intereseerd mij vooral omdat het extra controlle over de poll geeft, meer mogelijkheden betekent meer communicatie. Als gevolg daarvan hoop ik dan ook concepten makkelijker te kunnen uitleggen later in de opleiding
Kun je mij misschien uitleggen wat ruiter precies doet vanaf 2:15 >> 2:18 ? / halthouden / back ?
Simpelman schreef:[ Video ]
damian23 schreef:Murosch schreef:Wat is er Simpelman? Ik ben even nieuwsgierig want ik heb een aantal jaren gelest bij Annemarie.
Ik ken haar niet maar als ik op zoek was naar een klassieke instructeur zou ik bij dit plaatje al afhaken. Paard loopt achter de ll, holle rug en een stel achterbenen die niet meedoen.
damian23 schreef:Murosch schreef:Wat is er Simpelman? Ik ben even nieuwsgierig want ik heb een aantal jaren gelest bij Annemarie.
Ik ken haar niet maar als ik op zoek was naar een klassieke instructeur zou ik bij dit plaatje al afhaken. Paard loopt achter de ll, holle rug en een stel achterbenen die niet meedoen.
Tancreda4 schreef:Wat sneu Horseware, klinkt wel heftig ook dat hij niet wilt eten... hopelijk knapt hij snel op, sterkte!!