Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Het probleem zou m.i. opgelost worden indien bepaalde onderdelen uit een proef verplicht goed moeten worden uitgevoerd anders mag je gewoon niet promoveren![]()
. Ik noem er maar 1: het hals strekken. Ik vind het gewoon bizar dat dat - een B-oefening - bij veel combinaties er niet in zit. Ieder paard - talentvol of niet - moet gewoon hals kunnen strekken hoor. Zo niet, blijf je maar lekker in de B
![]()
![]()
Kamy schreef:Niet alleen de jury leden in de lagere klassen.
de jurering op IB was ook opmerkelijk te noemen.
...
0000 schreef:Ik vind dat wel een goed idee, bepaalde onderdelen zwaarder laten tellen. Halsstrekken in het M nog vragen zou ik ook niet erg vinden trouwens. Maar zoals bijvoorbeeld de stap dubbel laten tellen, evenals het gereden zijn, en de aanleuning. Zou ik wel toejuichen. Wat Sanne al schrijft dus eigenlijk.
Simpelman schreef:De hals strekken is niet "voorwaarts neerwaarts".
De hals strekken is neerwaarts.
Voorwaarts is voorwaarts gaan met grotere actievere passen op aandrijvende hulpen.
damian23 schreef:@Kamy, wat versta je onder klassieke hoek. Anky etc zijn van huis uit volgens mij ook klassiek geschoold, maar op een gegeven momet overgestapt naar een makkelijkere en snellere manier. Klassiek duurt nu eenmaal veel langer.
Maar wel fijn om naar te kijken...
https://www.youtube.com/watch?v=RbWAt3vUN2E
Kamy schreef:Ik ken mensen die vast liepen in de L2 op basiszaken zoals halsstrekken en wijken. Hebben de klasse niet afgemaakt maar zijn in de M verder gegaan. Basis oplossen? Nee joh ik wil naar het Z zsm wel te spreken.
Hermelientje schreef:Kamy schreef:Ik ken mensen die vast liepen in de L2 op basiszaken zoals halsstrekken en wijken. Hebben de klasse niet afgemaakt maar zijn in de M verder gegaan. Basis oplossen? Nee joh ik wil naar het Z zsm wel te spreken.
Ik denk toch niet dat je daar dan veel te zoeken hebt als de basis zo slecht is. Hoe willen ze dan ooit een schouderbinnenwaarts of een appuyement voor elkaar krijgen als het paard niet eens gewoon zijwaarts gaat?