DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goofy44

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:20

In het krantenartikel staat: Prof.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:32

Goofy44 schreef:
In het krantenartikel staat: Prof.

De Telegraaf was het toch?? Haha! Clown
Het is al knap dat ze dicht in de buurt komen..... Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:34

Prof en Dr sluit elkaar niet uit *LOL*

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:52

Anky heeft een stukje in Telesport (de Telegraaf, pagina T18, dd. woensdag 1 nov 2006) gepubliceerd: Goede paarden zijn als ruwe diamanten.

Het is Dr. René van Weeren, die aan het GDF 2006 heeft meegewerkt.

horseyfries schreef:
De Telegraaf was het toch?? Haha! Clown
Het is al knap dat ze dicht in de buurt komen..... Knipoog

er wordt kennelijk aan gewerkt...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:44

Tyrza schreef:
Paardentango, QQQQ en alle andere consorten: ik vind het vreselijk spijtig dat jullie niet zijn geweest. Echt, dat meen ik. Vandaag werd zowel wetenschappelijk (theoretisch) als practisch uitgelegd wat LDR inhoud en je had van alles kunnen vragen aan de experts!!
Ik was niet uitgenodigd en betalen vond ik ECHT te duur Ja
Tyrza schreef:
Ze werd er dus niet geloofwaardiger op, wat ook zijn weerklank in het publiek had.
Ik vind het wel dapper dat ze zich in het hol van de leeuw heeft gewaagd. Jammer dat ze niet beter wist te reageren. Inderdaad gemiste kans.
Mireille1970 schreef:
mannelijke journaliste
*LOL* Beetje jouw type? Knipoog Clown

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:47

Mireille1970 schreef:
Goofy44 schreef:
Zie ook: de Telegraaf, pagina T18, van woensdag 1 november 2006.

Is dat een goed, juist en reeel stuk?
Het is helaas een weinig inhoudelijk stuk, maarja, Telegraaf hè Knipoog .

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:10

QQQQ schreef:

Hier kan ik me echt alleen maar enorm over verbazen....
Goede informatie/les/GDF is NOOIT te duur.... het kan wel veel geld zijn, maar dat is een dergelijke manifestatie ook wel waard. Zéker als je zo'n standpunt hebt als jij.....

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:58

Tyrza schreef:
ik vind het vreselijk spijtig dat jullie niet zijn geweest. Echt, dat meen ik. Vandaag werd zowel wetenschappelijk (theoretisch) als practisch uitgelegd wat LDR inhoudt en je had van alles kunnen vragen aan de experts!!

Dit was de derde keer (ik ben alle forums nog aanwezig geweest) dat ze uitgelegd hebben wat LDR inhoudt qua training. En als je er nog meer over wilt weten, dan moet je het nieuwe boek van Tineke kopen.
De eerste keer was het met Edward, toen met Anky op Bonfire (die net afscheid had genomen van het publiek) en nu met Painted Black. De eerste keer was iedereen laaiend, de tweede keer ook en nu was de sfeer grimmig. Maar ja, de vorige keer waren de journalisten stiller... Ik denk trouwens wel dat ik Birgit bij andere edities van de forums heb gezien, maar toen was ze niet zo bijterig. In de vorige edities was het commentaar vanuit het publiek bij alles rustiger (misschien het 'hol van de leeuw'-effect). Nu was ook Monty bij bepaalde dingen erg fel.

Overigens was de uitleg van Van Weeren dus puur het biomechanische verhaal van LDR, daarmee is wel achterhaald dat het voor de manier van lopen van het paard geen kwaad kan (en het kan wel kwaad als je een paard met zijn hoofd hoog en de rug laag laat lopen, ik denk dat de ijslanderruiters met de uitkomsten van dit onderzoek zich nog es achter de oren moeten krabben) om ze LDR te trainen.

Andere gevolgen van LDR (mentale effect en zo op paarden bijv) zijn met het onderzoek van Van Weeren niet bewezen.

(Even mijn - persoonlijke - standpunt: ik ben niet voor- en niet tegen LDR, maar ik heb van alle kanten veel informatie over de methode van rijden gelezen en gehoord en ik zou het met mijn eigen paard niet doen).

QQQQ schreef:
Ik was niet uitgenodigd Ja

Ikkuh wel Bloos En ik ga dan gewoon maar één dag, hahahaha

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:23

Aimee schreef:
Goede informatie/les/GDF is NOOIT te duur.... het kan wel veel geld zijn, maar dat is een dergelijke manifestatie ook wel waard. Zéker als je zo'n standpunt hebt als jij.....
GOEDE les, waar ik echt persoonlijk wat aan had wel ja. De kans dat ik deze info zal gaan toepassen was heel klein geweest en Monty had ik al gezien en toegepast Haha! . Was jij als vol-betalende gast op het GDF?
Het symposium van Ulrike was ook zeer informatief, zeker voor iemand met een standpunt en achtergrond als jij. Was echter véél goedkoper, maar waar was je?
(daar was ik wel op uitnodiging Tong uitsteken )
kataklopje schreef:
Andere gevolgen van LDR (mentale effect en zo op paarden bijv) zijn met het onderzoek van Van Weeren niet bewezen.
Vergeet de rijtechnische bezwaren niet Knipoog
kataklopje schreef:
Boos! Had je je andere kaartje toch aan mij kunnen geven Verward
Volgend jaar dan maar Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:27

Goh wat raar dat de clinic van Ulrike veel goedkoper was Clown

Les van de gemiddelde Oruncommandantencursus gediplomeerde juf is ook veel goedkoper dan les van een GP geklasseerd iemand Haha!

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:37

QQQQ schreef:
kataklopje schreef:

Ehm, dan had je met een kaartje om je nek moeten lopen waar 'kataklopje' op staat. Clown

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:38

QQQQ schreef:
Het is helaas een weinig inhoudelijk stuk, maarja, Telegraaf hè Knipoog .

Verwacht je een ander standpunt of enige inhoud dan ?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:08

QQQQ schreef:
Tyrza schreef:
Paardentango, QQQQ en alle andere consorten: ik vind het vreselijk spijtig dat jullie niet zijn geweest. Echt, dat meen ik. Vandaag werd zowel wetenschappelijk (theoretisch) als practisch uitgelegd wat LDR inhoud en je had van alles kunnen vragen aan de experts!!
Tyrza schreef:
Ze werd er dus niet geloofwaardiger op, wat ook zijn weerklank in het publiek had.
Ik vind het wel dapper dat ze zich in het hol van de leeuw heeft gewaagd. Jammer dat ze niet beter wist te reageren. Inderdaad gemiste kans.
Mireille1970 schreef:
mannelijke journaliste
*LOL* Beetje jouw type? Knipoog Clown

Nee te veel snor, te groot, te schreeuwerig, te lelijk om pot te kunnen zijn Lachen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:30

QQQQ schreef:
Aimee schreef:
GOEDE les, waar ik echt persoonlijk wat aan had wel ja. De kans dat ik deze info zal gaan toepassen was heel klein geweest en Monty had ik al gezien en toegepast Haha! . Was jij als vol-betalende gast op het GDF?
Het symposium van Ulrike was ook zeer informatief, zeker voor iemand met een standpunt en achtergrond als jij. Was echter véél goedkoper, maar waar was je?
kataklopje schreef:
Vergeet de rijtechnische bezwaren niet Knipoog
kataklopje schreef:

Denk je niet dat als de hele wereldtop aanwezig is je altijd wel iets zult horen waar je wat mee kunt?
Monty heb je al gezien en toegepast? Dus één keer zien en jij weet alles wat de man weet?
Chips, dat ik die gave toch niet heb.... Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 02:20

QQQQ schreef:

Precies.... GOEDE les... jij zou persoonlijk zeer veel hebben aan rechtstreekse uitleg over LDR door dé LDR-experts, absolute experts. Dan pas zou jij weten waar je het hier eigenlijk überhaupt over hebt.

Als ik klassieke les wil, dan ga ik naar een GOEDE klassieke instructeur en niet naar Ulrike Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Overigens was ik niet op het GDF omdat ik tentamenweek had en begrafenis van m'n oma.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:35

kataklopje schreef:
Ehm, dan had je met een kaartje om je nek moeten lopen waar 'kataklopje' op staat. Clown
Daar doe ik niet moeilijk over hoor .
horseyfries schreef:
Denk je niet dat als de hele wereldtop aanwezig is je altijd wel iets zult horen waar je wat mee kunt?
Zou goed kunnen, maar ik zit niet in de luxe positie dat ik alles opzij kan zetten om op het GDF aanwezig te zijn - niet qua tijd, en niet qua financiën.
horseyfries schreef:
Monty heb je al gezien en toegepast? Dus één keer zien en jij weet alles wat de man weet?
Chips, dat ik die gave toch niet heb.... Haha!
Wie heeft het over één keer? Wie zegt dat ik alles wil weten wat hij weet? Of alles wil doen wat hij doet? Gelukkig heb je de gave van het maken van "aannames" wel - nu nog de juiste aannames... Knipoog
Aimee schreef:
Precies.... GOEDE les... jij zou persoonlijk zeer veel hebben aan rechtstreekse uitleg over LDR door dé LDR-experts, absolute experts. Dan pas zou jij weten waar je het hier eigenlijk überhaupt over hebt.
Geloof ik graag, maar niet voor elke prijs . En voor jou is dat misschien niet veel geld, maar ik besteed dat soort bedragen liever elders.
Aimee schreef:
Als ik klassieke les wil, dan ga ik naar een GOEDE klassieke instructeur en niet naar Ulrike Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Voor GOEDE zitles, kan je gerust naar Ulrike Ja . Overigens, op dat symposium was David ook nog, dus er was zeker GOEDE klassieke instructie aanwezig Ja .
Aimee schreef:
Overigens was ik niet op het GDF omdat ik tentamenweek had en begrafenis van m'n oma.
Slappe smoesjes Knipoog .
Ik moest werken Haha! .

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:50

QQQQ schreef:
Geloof ik graag, maar niet voor elke prijs . En voor jou is dat misschien niet veel geld, maar ik besteed dat soort bedragen liever elders.

Voor GOEDE zitles, kan je gerust naar Ulrike Ja . Overigens, op dat symposium was David ook nog, dus er was zeker GOEDE klassieke instructie aanwezig Ja .

Slappe smoesjes Knipoog .
Ik moest werken Haha! .

Voor mij telt elke cent... heb dergelijke bedragen in principe niet eens te besteden...
Maar als ik geld wil besteden omdat ik iets veel geld waard vind, dan valt geld te maken.

Waarom besteed jij geld liever elders? Kennelijk vind jij dat LDR nogal belangrijk, anders zou je niet continu zo'n hetze voeren.

Onder GOEDE klassieke instructie versta ik toch iets anders Bloos

Het is maar wat je slappe smoesjes noemt hè....
Van werken kun je vrij nemen, tentamens worden slechts twee maal per jaar gegeven en een begrafenis is toch echt eenmalig.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:39

Aimee schreef:
Voor mij telt elke cent... heb dergelijke bedragen in principe niet eens te besteden...
Maar als ik geld wil besteden omdat ik iets veel geld waard vind, dan valt geld te maken.

Waarom besteed jij geld liever elders? Kennelijk vind jij dat LDR nogal belangrijk, anders zou je niet continu zo'n hetze voeren.
Als ik hoor wat er op het GDF over LDR is besproken (van verschillende kanten), dan ben ik HÉÉL blij dat ik daar mijn geld niet aan heb vergooid Ja . Hubertus had ik wel graag willen zien, dat klonk echt als een hoogtepunt, van alle kanten.
Aimee schreef:
Onder GOEDE klassieke instructie versta ik toch iets anders Bloos
Iets anders dan David? Op basis van wat kom je tot die conclusie? En wat versta jij er dan onder? David en Kottas staan bij mij wel "on top".
Aimee schreef:
Het is maar wat je slappe smoesjes noemt hè....
Van werken kun je vrij nemen, tentamens worden slechts twee maal per jaar gegeven en een begrafenis is toch echt eenmalig.
In deadline-season kan je daar helaas geen vrij van nemen, deadlines zijn ook eenmalig namelijk Knipoog .

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:52

QQQQ schreef:
Als ik hoor wat er op het GDF over LDR is besproken (van verschillende kanten), dan ben ik HÉÉL blij dat ik daar mijn geld niet aan heb vergooid Ja .

Hoezo? bang dat je hele theorie wordt weerlegd?? Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:01

Tyrza schreef:
Hoezo? bang dat je hele theorie wordt weerlegd?? Haha!
Nee hoor, daar hoef ik niet bang voor te zijn Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:02

Dat hadden we JUIST jouw input nodig!!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:11

Tyrza schreef:
Had me dan uitgenodigd!! Boos!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:11

Uit de Telegraaf, dd. 1 november 2006, T18.

"Op het tweedaagse forum op de Academy B. (...) , waar het stikte van de internationale juryleden, gerennomeerde trainers en mondiale dressuurtoppers, werd bijna voortdurende geneuzeld over wat nu de juiste trainingsmethode is.
(....)
De transparantie waarmee de discussie werd gevoerd is uniek voor topsport.
(....)
Hij (Sjef) gaf samen met Prof.(?) RvW een lezing over zijn trainingsmethode. Vervolgens gaf ik (Sjef) samen met Anky een clinic, waarin we precies lieten zien wat we doen. Daarna zijn alle vragen beantwoord. Transparanter dan dit kunnen we niet zijn. En als mensen dan nog blijven zeuren, zetten ze zichzelf in hun hemd".

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:16

QQQQ schreef:
Tyrza schreef:

Jah, ik heb het ook uit mijn eigen zak moeten betalen hoor ... Haha!

Maar ik had je in dit topic al uitgenodigd Ja

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:19

Tyrza schreef:
QQQQ schreef:

Tyrza schreef:
Jah, ik heb het ook uit mijn eigen zak moeten betalen hoor ... Haha!
Als je slim bent vanuit je bedrijf.
Tyrza schreef:
Maar ik had je in dit topic al uitgenodigd Ja
Jullie hebben MIJ nodig zeg je, en dan mag IK betalen? Ja maar ZO werkt het niet Knipoog .