Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wilawander schreef:Mij gaat het om hoe het geschreven wordt. Hier wordt nu al 200 paginas gedicusierd en elke keer weer. Mods sluiten topics om de kleinste dingen en dit mag wel? snap dat niet zo maar goed. Zal wel weer typisch bokt zijn.
Een topic over overgewicht prima. Maar elke keer weer die snerende opmerkingen die voor bepaalde mensen best kwetsend kunnen zijn. (ja waar ik eréén van ben)
Dinopino schreef:Denk dat je ook buiten de discussie moet houden de paarden die net als andere dieren, worden "gebruikt" voor het welzijn en gezondheid van mensen. Paarden die lopen met gehandicapte ruiters hebben een therapeutische werken en worden als het ware "opgeofferd" voor deze functie. Wanneer ze dit niet aankunnen vallen ze vanzelf uit. Hoewel ook bij therapeutisch rijden een grens aan het gewicht van de ruiter wordt gesteld.
Wilawander schreef:Mij gaat het om hoe het geschreven wordt. Hier wordt nu al 200 paginas gedicusierd en elke keer weer. Mods sluiten topics om de kleinste dingen en dit mag wel? snap dat niet zo maar goed. Zal wel weer typisch bokt zijn.
Een topic over overgewicht prima. Maar elke keer weer die snerende opmerkingen die voor bepaalde mensen best kwetsend kunnen zijn. (ja waar ik eréén van ben)
freeride schreef:barbara28 schreef:Ieder zijn grens is natuurlijk anders, maar even uit nieuwsgierigheid Freeride, waar ligt bij jou de grens?
Inclusief zadel etc 90 kilo voor een sterk,gezond en fit paard, en de ruiter moet ook fit zijn, dus 85 kilo ruiter bij 1.60 meter vind ik not-done, terwijl 85 kilo ruiter bij 1.90 m of langer voor mij wel kan.
Kwestie van beheersbaar/controleerbaar gewicht, of dood gewicht.
barbara28"
[quote="barbara28 schreef:Ieder zijn grens is natuurlijk anders, maar even uit nieuwsgierigheid Freeride, waar ligt bij jou de grens?
[/quote]dandir schreef:ok....ga even wat anders proberen ;
Wat vinden jullie hiervan ;
Mijn AV is 1.60 m, goed gespierd....
Ik ben 1.73 cm, weeg 71 kilo zonder zadel (ben absoluut niet dik)
Kan dit volgens jullie ?
Wilawander schreef:Dinopino schreef:Denk dat je ook buiten de discussie moet houden de paarden die net als andere dieren, worden "gebruikt" voor het welzijn en gezondheid van mensen. Paarden die lopen met gehandicapte ruiters hebben een therapeutische werken en worden als het ware "opgeofferd" voor deze functie. Wanneer ze dit niet aankunnen vallen ze vanzelf uit. Hoewel ook bij therapeutisch rijden een grens aan het gewicht van de ruiter wordt gesteld.
Nou helaas niet. heb al eens op het werk een zeker 150 kilo wegende ruiter met 5 man in het zadel moeten hijsen ivm therapeutisch rijden. Paard was 1.63meter.
Dinopino schreef:Wanneer iedereen gewoon bij de basis de juiste informatie meekreeg dan scheelde dat al heel wat. Om dan met een beschuldigend vingertje te wijzen naar de gebruiker vind ik gewoon niet netjes. Wanneer bij maneges meer aandacht besteed zou worden aan gewicht en veiligheid en gymnastiek, en dit iedere ruiter van het begin af aan mee krijgt, wat er verwacht wordt, dan is de desceptie later ook niet zo groot.
In Reken, freizeitcentrum, wordt er voor dat er uberhapt op een paard geklommen wordt, eerst gymnastiek oefeningen gedaan.
En manege ruiters worden jarenlang "dom"gehouden en voor veel geld weinig geleerd. Geen wonder dat men dan denkt te kunnen rijden en een paard te kunnen verschaffen. Dat is niet de fout van de mensen, maar degene die hun jarenlang niets leren.
Meld je aan bij een manege en je bent te dik, dan zeggen waarom rijden niet mogelijk is en misschien een alternatief programma aanbieden tot wel het gewenste gewicht bereikt is.