DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dollemina

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:51

Ik ben wel benieuwd of er nog tegenstanders van LDR er anders tegenaan zijn gaan kijken.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:21

Was er nog wat meer te zeggen over het rijden van Hubertus? Ik ben wel een fan van hem.

Het rijden van PB, was dat inclusief losrijden of meer een beoordeling van het eind resultaat?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:24

horseyfries schreef:
Tyrza ik denk dat ze met dat slaan tegen de benen het achterwaarts gaan van Andrew Mc Lean met Aachen bedoelen ipv Monty Roberts.
Als je een hengst vast hebt en hij toont geen respect, vond ik het een duidelijke en heel doeltreffende methode om hem in een paar minuten te leren dat hij uit de ruimte van zijn begeleider moest blijven.

Ja die bedoel ik. Absoluut zinvol. Maar wel dodelijk saai om dat een half uur te bespreken zeiden ze... weet niet wat jullie ervan vonden hoor.

En inderdaad dat USA-idolate Jomonty Roberts gedoe was ook erg over de top... opgehemeld. Wat hij doet is goed, maar dat zweverige pfffffffffffffff

En die Kirsten ... tja triest.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:24

ART_UMA schreef:
Was er nog wat meer te zeggen over het rijden van Hubertus? Ik ben wel een fan van hem.

Het rijden van PB, was dat inclusief losrijden of meer een beoordeling van het eind resultaat?

All-In.

En Hubertus scheen fenomenaal te zijn, en een hele aparte bok.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:18

ART_UMA schreef:

Hubertus was fabeltastisch, maar details vertel ik nog.

PB was inclusief losrijden. En daarvoor was dus nog een heel stuk theorie door Sjef en dhr v Breda met PP presentatie over de bevindingen van het onderzoek omtrent LDR, hoe Anky en Isabell rijden en hoe de trainer kan inwerken op de combinatie.

Moet wel zeggen dat Sjef zo saai was, dat er letterlijk iemand in het publiek in slaap was gevallen Haha! Dat zag Sjef en attendeerde deze persoon op het feit dat ie zo saai overkwam Haha! Was wel hilarisch!

Zo zie je dat paardenmensen beter op hun gemak zijn in de ring dan voor een publiek met een microfoon in de hand. Hubertus kwam namelijk ook helemaal los op zijn paard, terwijl ie voor het publiek toch enigzins stijfjes was.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:19

Hubertus was inderdaad fantastisch, wat een rust en mooie manier van rijden! Zoals Monty Roberts zei "You do not have to tell me that he is riding that way at home, if he did not he could not ride this horse in this way here".
Wat wel treffend werd opgemerkt is dat Hubertus zegt klassiek te rijden maar dat hij er ook zijn eigen dingen aan had toegevoegd, waarbij één aspect was dat hij altijd wilde voelen dat het paard zijn hoofd en hals wilde laten zakken op aanvraag (hij noemde dat "to pull down") wat toch weer heel dicht tegen het idee van LDR aanleunt, waarbij hij op het laatst ook echt een moment het paard helemaal door liet vallen naar beneden en zijn paard dat zonder aarzelen deed.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:22

Uitspraak van Monty: "Ya gotta ride em down, to get em up" Haha!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:19

even een correctie mbt Kirsten van de St Georg: zij versprak zich pijnlijk! maar dat werd later gecorrigeerd. Ze probeerde te refereren aan Sjef uitleg over Anky en Isabell, maar in eerste instantie leek het alsof ze zei dat Anky heel sterk met haar handen werkte.
Kirsten werd door Richard Davison ook een beetje gepushed om iets te zeggen en had haar Engelse zinnen niet helemaal klaar.
wie er écht giftige opmerkingen maakte was Birgit Popp, de duitse journaliste van oa het artikel in de Chronicle.

Ik vond het een heel heldere presentatie van Sjef, Anky en Rene van Weeren en de discussie was open daarna De spanning was te snijden, maar uiteindelijk konden 'voors' en 'tegens' hun zegje doen, zonder dat er werd afgekapt. Dat vond ik een doorbraak!

De beste dressuurclinic was ongetwijfeld van Hubertus Schmidt, die niet alleen het beste paard van de wereld had meegenomen ongeveer, maar ook in staat was om zijn gevoel op het paard te beschrijven en aan te geven hoe hij daar komt. Prachtig!

Monty was indrukwekkend, maar Amerikaans. Toch wel erg leuk om hem in een dressuursetting zijn woord te laten doen. Zijn werk is wel briljant, een groot paardenman.

Andrew McLean liet met een demonstratie zien hoe zijn wetenschappelijke werk op het leerproces van paarden succes heeft in de praktijk. Ik vond het zelf erg duidelijk wat hij met Aachen liet zien. Zeer consequent aangeven wat het paard met de benen moet doen, dit was geen zinloos tikken op de voorbenen. Als je dat zo ziet heb je het denk ik verkeerd begrepen. Alleen als een wetenschapper als McLean dat doet, nadat de avond ervoor Monty Roberts een demonstratie gaf, ja dan ziet het er wat banketstaaf uit. Maar vergeet niet dat Monty een leuk halster ervoor heeft en Andrew had alleen een zweep om het paard wat te leren.

Al met al weer een erg interessant forum!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:37

Ragne schreef:
even een correctie mbt Kirsten van de St Georg: zij versprak zich pijnlijk! maar dat werd later gecorrigeerd. Ze probeerde te refereren aan Sjef uitleg over Anky en Isabell, maar in eerste instantie leek het alsof ze zei dat Anky heel sterk met haar handen werkte.
Kirsten werd door Richard Davison ook een beetje gepushed om iets te zeggen en had haar Engelse zinnen niet helemaal klaar.
wie er écht giftige opmerkingen maakte was Birgit Popp, de duitse journaliste van oa het artikel in de Chronicle.

Ik vond het een heel heldere presentatie van Sjef, Anky en Rene van Weeren en de discussie was open daarna De spanning was te snijden, maar uiteindelijk konden 'voors' en 'tegens' hun zegje doen, zonder dat er werd afgekapt. Dat vond ik een doorbraak!

De beste dressuurclinic was ongetwijfeld van Hubertus Schmidt, die niet alleen het beste paard van de wereld had meegenomen ongeveer, maar ook in staat was om zijn gevoel op het paard te beschrijven en aan te geven hoe hij daar komt. Prachtig!

Monty was indrukwekkend, maar Amerikaans. Toch wel erg leuk om hem in een dressuursetting zijn woord te laten doen. Zijn werk is wel briljant, een groot paardenman.

Andrew McLean liet met een demonstratie zien hoe zijn wetenschappelijke werk op het leerproces van paarden succes heeft in de praktijk. Ik vond het zelf erg duidelijk wat hij met Aachen liet zien. Zeer consequent aangeven wat het paard met de benen moet doen, dit was geen zinloos tikken op de voorbenen. Als je dat zo ziet heb je het denk ik verkeerd begrepen. Alleen als een wetenschapper als McLean dat doet, nadat de avond ervoor Monty Roberts een demonstratie gaf, ja dan ziet het er wat banketstaaf uit. Maar vergeet niet dat Monty een leuk halster ervoor heeft en Andrew had alleen een zweep om het paard wat te leren.

Al met al weer een erg interessant forum!

Mooi uitgelegd denk ik. Ik denk dat de avond ook zo ervaren is door velen, althans diegenen die ik sprak. Het één had wat korter mogen duren, het ander wat langer, maar men is erg enthousiast over de hele setting van die dagen.

Birgitt Pop, is dat die lange donker kortharige mannelijke journaliste die heel erg slechtziend is? (letterlijk)

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:10

yep, that's the one!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:35

Ik ben het voor een groot deel eens met je samenvatting Ragne en ook ik vond Andrew McLean niet storend.
Wat ik niet met je eens ben is dat het leek alsof Kirsten wilde zeggen dat Anky sterk met haar handen reed, want dat zei ze gewoon echt letterlijk en herhaalde dat ook nog later dat het eruit zag alsof het veel kracht kostte. Niks verkeerd geïnterpreteerd dus, alleen toen toen de hele zaal over haar heen viel ging ze terugkrabbelen...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:46

horseyfries schreef:
Ik ben het voor een groot deel eens met je samenvatting Ragne en ook ik vond Andrew McLean niet storend.
Wat ik niet met je eens ben is dat het leek alsof Kirsten wilde zeggen dat Anky sterk met haar handen reed, want dat zei ze gewoon echt letterlijk en herhaalde dat ook nog later dat het eruit zag alsof het veel kracht kostte. Niks verkeerd geïnterpreteerd dus, alleen toen toen de hele zaal over haar heen viel ging ze terugkrabbelen...

Ja dat is ook wat ik hoorde. Dat ze expliciet erover viel.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:48

Ragne schreef:
yep, that's the one!

Blijft een aparte................ loopt denk ik al 20 jaar mee, is mega blind (zit altijd met een mega verrekijker op de tribune) en mega sjaggie. Als zij het niet goed ziet heeft ze in ieder geval een excuus.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:49

En dat gebruikte ze dan ook... Knipoog

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:34

Zie ook: de Telegraaf, pagina T18, van woensdag 1 november 2006.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:43

Goofy44 schreef:
Zie ook: de Telegraaf, pagina T18, van woensdag 1 november 2006.

Is dat een goed, juist en reeel stuk?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:40

Ragne schreef:

Ah ok, excuus. Moet eerlijk bekennen dat ik soms iets niet kon volgen vanwege het geroezemoes op de tribune.

Maar die Birgit was idd heeel giftig.... En behalve een goede bril aanschaffen, mag ze ook wel wat aan haar engels doen. Dat was helemaal moeilijk te volgen!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:46

Tyrza schreef:
Ragne schreef:

Ah ok, excuus. Moet eerlijk bekennen dat ik soms iets niet kon volgen vanwege het geroezemoes op de tribune.

Maar die Birgit was idd heeel giftig.... En behalve een goede bril aanschaffen, mag ze ook wel wat aan haar engels doen. Dat was helemaal moeilijk te volgen!

Ik kom die vrouw nu al ruim 17 jaar tegen en ze is altijd aso, sjaggie, blind (zit dan met verrekijker op rij 1) ... Vreselijk mens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:23

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:34

Dom dom dom.... zeg ik dhr van Breda, terwijl dit dhr van Weeren moet zijn Bloos!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:53

Pling Pling Pling

of is het: Dr.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:34

Mireille1970 schreef:
Is dat een goed, juist en reeel stuk?

Goed: het ligt eraan hoe je er naar kijkt
Juist: dito