Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

wouke

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:11

Ja in lessen van mijn vorige lesgeefster was een Duitse.
En af en toe zonder zadel.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:27

Maar als ik daar aan denk, knieën los, niet klemmen alles loslaten.

Is nu mijn valkuil rijden vanuit mijn knieën, misschien trainen wat hiervoor is beschreven.
Oef spierpijn. :+

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:05

wouke schreef:
Maar als ik daar aan denk, knieën los, niet klemmen alles loslaten.

...dan glijd ik vanzelf elegant naar de zijkant op die bolle :D (testondervindelijk vastgesteld)...
Enige non-flexibiliteit gezien mijn leeftijd en 15 jaar paardloos, speelt zeker een rol, want de bijrijdster (30 jaar jonger) kan het een stuk beter. :+ Ik ben al trots op mezelf dat ik beter zonder beugels kan doorzitten zonder eraf te fl*kkeren... :P

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 16:31

Knieën naar binnen gedraaid, aangesloten! maar zonder te klemmen.
Je kunt niet vaster op je paard zitten.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:56

Mét beugels ja, ik ga nog steeds niet zonder beugels, of überhaupt zonder zadel op mijn paard zitten (hij deed van de week weer een 180 in 0.001 seconde :D)

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 17:01

Mét beugels.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:04

Wordt binnenkort weer eens getest zonder zadel. Kijken of de zit stabieler is geworden tov een aantal maanden geleden. Maar mènnn....wat duurt het lang voordat de conditie weer is opgebouwd...30 jaar en 2 kinderen geleden ging het een stuk soepeler... :P

0,001 seconde red ik sowieso niet, ook niet met gordels om en reddingsboeien... _/-\o_ :D

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:17

Och.. :D
Afbeelding

Ze balen bij ons op stal wel hoor, weer geen taart :))

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:01

terpentijn schreef:
Ik ben zelf op zoek naar nieuwe instructie die aan huis komt. Klassiek, uiteraard. Dat is nog niet zo makkelijk, daar ik ook niet zomaar "van het een in het ander wil vallen".

En...

Wat nu te doen?

Ik weet niet of je al iets gevonden hebt (kan jullie niet bijhouden), maar misschien is dat voor je:
http://www.savet.nl/index.php/home.html
Ze komt ook wel aan huis. Heeft altijd bij Henk van Bergen getraind, hoe klassiek wil je het hebben?
Aardige vrouw ook trouwens :j .

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 18:11

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:23

Wat is er Simpelman? Ik ben even nieuwsgierig want ik heb een aantal jaren gelest bij Annemarie.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:26

Die Annemarie Saan... van stal Savet... dat is dan de vrouw van Jan Willem Vooren... daar heb ik ooit jaren geleden wel les van gehad.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 18:35

Mijn oog viel even op de statiefoto met de vos onder "biografie" .
De analyse laat ik aan jullie. :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:41

Simpelman schreef:
Mijn oog viel even op de foto "biografie" met de vos.
De analyse laat ik aan jullie. :)

Holle rug, achter loodlijn, hoogste punt is 3e halswervel, geen ondertredend achterbeen... Zoiets?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:47

Starbreeze schreef:
Mét beugels ja, ik ga nog steeds niet zonder beugels, of überhaupt zonder zadel op mijn paard zitten (hij deed van de week weer een 180 in 0.001 seconde :D)

racemodes Afbeelding aangezet ?

Zolang het maar geen vluchtgedrag ergens voor is, dan heb je een probleem erbij.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:57

Jullie gaan weer hard!! En ik heb echt geen tijd om bij te lezen |(
Jammer!!

Maar wilde toch even een update laten horen van deze kant. Weinig tijd om te rijden. Maar heb wel gemerkt dat ik steeds mijn handen te laag hield. Nu hou ik ze wat hoger en meer naar voren. Dan zakt hij ook in draf beter.
Morgen ga ik hem maar eens scheren. Want hij begint al aarsig teddybeer te worden. Duurt veel te lang voordat hij weer opdroogt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:04

Mooi dat hij nu toch meer wil zakken, Milkberry.

Ik had vandaag andere problemen... was naar een binnenbak ... in mijn eentje... en de grote merrie vond het super spannend, andere omgeving... allemaal geluiden maar je kan niet zien waar het vandaan komt... dus ging als soort stuiterbal door de bak.... kon uiteindelijk net bij E een redelijk ontspannen volte rijden... toen maar weer afgestapt en aan de hand uitgestapt..... dit moet nog geoefend worden. ...

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:51

Daarnaast heeft de vos zijn bekken niet gekanteld. Dit ook te zien door het duikje achter het zadel. De ruiter werkt vanuit haar arm en nu met haar hand. Vandaar dat het paard gespannen is in de half en kaak. Hij trekt zijn voorbeen op mijn zijn onderhals.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:57

Dat soort dingen hou ik niet zo van :o
Valt voor mij onder zwartmakerij op basis van 1 foto die wellicht onhandig gekozen is.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:02

Dit soort foto is niet onhandig gekozen, betreffende ruiter moet weten wat zij gekozen heeft.
Het is een statiefoto, door de ruiter zelf uitgekozen als zijnde een prestatatie waarmee zij tevreden is.
De foto is openbaar op haar eigen site gezet en dus voor iedereen te be(ver)oordelen.
Je vindt het dus niet zo'n goede foto?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:10

Simpelman schreef:
Dit soort foto is niet onhandig gekozen, betreffende ruiter moet weten wat zij gekozen heeft.
Het is een statiefoto, door de ruiter zelf uitgekozen als zijnde een prestatatie waarmee zij tevreden is.
De foto is openbaar op haar eigen site gezet en dus voor iedereen te be(ver)oordelen.
Je vindt het dus niet zo'n goede foto?

Tja Simpelman ik kan er ook weinig anders van maken..Lijkt me toch zeker dat je een foto uitkiest waar je trots op bent anders plaats je em niet!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:10

Peetstap schreef:
Starbreeze schreef:

racemodes [ Afbeelding ] aangezet ?

Zolang het maar geen vluchtgedrag ergens voor is, dan heb je een probleem erbij.

Nee geen vluchtgedrag, hij schrok gewoon van ruisend riet ;) hij draait alleen om, gaat niet aan de kletter. Is en blijft een wakker paard :)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:24

Over de statiefoto. Het is niet gezegd hier dat de ruiter slecht is, er wordt alleen gezegd wat je kan aflezen uit de foto. Ik vind dat onwijs interessant....leren kijken. En wat Simpelman zegt...het is wel een foto waar zij tevreden mee is. Wie daar wat mee doet is aan een ieder voor zich :) Ik zou graag vaker foto's willen zien waar iets ("verkeerds"?) aan te zien is...en dan mensen dingen laten benoemen. Daar leer ik veel van. En leren...is fijn! En dan wel ook altijd iets positiefs kunnen benoemen, want dat is wel zo belangrijk vind ik!

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:25

Benoem iets positief aan de foto. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:26

Simpelman schreef:

Tjonge, dat is wel heel ver gezocht -O- .
Dat had ik van jou niet verwacht Simpelman. Zij durft tenminste wel haar foto's en haar rijerij openbaar te zetten. En er is geen doodzonde te zien, verre van dat. Jij verkondigt hier de leer maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit foto's van jou heb gezien.
Mij lijkt het in iedergeval een sympathieke amazone en instructrice. Het lijkt mij helemaal niet verkeerd om er eens te gaan kijken.