Bodyprotector verplichten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Bodyprotector verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:01

Ik snap ook niet waarom iedereen zich druk maakt? Het is niet verplicht en geloof ook nooit dat ze dit op hele korte termijn voor elkaar kunnen krijgen.

Overigens ging het toch om beperkte verplichting meende ik?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:05

MISTRAL94 schreef:
Ik snap ook niet waarom iedereen zich druk maakt? Het is niet verplicht en geloof ook nooit dat ze dit op hele korte termijn voor elkaar kunnen krijgen.

we maken ons daar druk om omdat dat het onderwerp van dit topic is denk ik Knipoog
en een beperkte verplichting is ook een verplichting Clown

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:06

MISTRAL94 schreef:
Benoem ik risico's? Nee, jij voelt je altijd enorm op je pik getrapt als een ander het niet met je eens is.

En ja ik ben en blijf van mening dat ik me goed kan vinden hierin, mochten ze dit door willen zetten Vork

Kan niet, heb ik niet Tong uitsteken
En ik vind het erg kortzichtig om maar dingen te verplichten die lang niet altijd zinvol zijn en soms zelf contra-productief.

miss_jumpy schreef:
Volgens mij kunnen ze de paardensport beter verbieden, weten ze tenminste zeker dat je helemaal niet meer van je paard af kan vallen Knipoog

Mja, en dan ook fietsen, autorijden, voetballen, hardlopen, bergbeklimmen, etc. verbieden, want ook daar kan van alles bij misgaan, niet alles met dodelijke afloop, maar wel met potentieel heel vervelende consequenties. Duivel

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:06

De beperkte verplichting is er toch al? Tijdens de cross is het toch verplicht? Dus een beetje verspilde moeite denk ik dan Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:07

MISTRAL94 schreef:
De beperkte verplichting is er toch al? Tijdens de cross is het toch verplicht? Dus een beetje verspilde moeite denk ik dan Haha!

ja en volgens mij gaat dit topic over uitbreiding van die verplichting. Maar jij hoeft je er van mij ook niet druk over te maken hoor, ik geef alleen even aan dat ik tegen ben Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:08

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, wil je dingen verbeteren of veiliger maken zul je ergens moeten beginnen. Nu is er sprake van een BP al hadden ze wat mij betreft beter eerst met een cap kunnen beginnen Vork

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:08

Waratje schreef:
miss_jumpy schreef:
Volgens mij kunnen ze de paardensport beter verbieden, weten ze tenminste zeker dat je helemaal niet meer van je paard af kan vallen Knipoog

Mja, en dan ook fietsen, autorijden, voetballen, hardlopen, bergbeklimmen, etc. verbieden, want ook daar kan van alles bij misgaan, niet alles met dodelijke afloop, maar wel met potentieel heel vervelende consequenties. Duivel

dat bedoelde ik er ook mee hoor, je kan toch niet alle risico's beheersen en dat moet je ook niet willen vind ik, anders wordt het leven erg saai en voorspelbaar!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:11

Vroeger droegen wij die dingen (of werden nog niet gebruikt) ook niet en het ging ook allemaal goed.
Maar ik moet toe geven dat nu mijn dochter van 6 ook rijd, ik mij toch heb voorgenomen om een bp aan te schaffen als ze straks wil gaan springen. Maar om gewoon te rijden hoeft ze deze voor mij niet te gebruiken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:13

Vroeger is ook niet te vergelijken met nu daar zit natuurlijk ook een wereld van verschil in. En omdat er vroeger misschien niets gebeurde is dat geen garantie dat er nu ook niets gebeurd.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:28

MISTRAL94 schreef:
Vroeger is ook niet te vergelijken met nu daar zit natuurlijk ook een wereld van verschil in. En omdat er vroeger misschien niets gebeurde is dat geen garantie dat er nu ook niets gebeurd.

Wat is er nu zo anders aan paardrijden? Je stapt op een paard, als het mee zit krijg je les, je valt een paar keer en al doende leer je wat je eigen capaciteiten zijn en wat voor paarden je passen. Dat is nu echt niet anders dan vroeger, hoor.

MissJumpy, ik heb alleen maar even aangedikt Vork

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:30

Als je kijkt naar het buitenrijden heb je al een wereld van verschil. Neem alleen al de drukte die enorm toegenomen is, het overige verkeer wat alleen maar gehaast is en alleen nog maar denkt ik, ik, ik. Naar mijn idee een wereld van verschil en ik vind het ook niet zo vreemd dat er tegenwoordig zoveel ongelukken gebeuren waar paarden bij betrokken zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:31

Ja, ik heb ook leren rijden met zo'n cap met elastiekje onder de kin. En zonder bodyprotector. Maar als er toen een goedgekeurde cap was had ik hem wel opgedaan. Je moet het doen met de middelen die je hebt. Ook vroeger was meer veiligheid wenselijk geweest, maar toen was het nog niet uitgevonden.

Vroeger was anders dan nu, in die zin dat je minder middelen had. Ook nu kun je zo rijden als vroeger, maar vroeger had je misschein zo willen rijden als nu. Dus dat is niet te vergelijken...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:39

Zal misschien uitmaken waar je buitenrijdt, ik duik vrij vlot het bos in en heb dus maar vrij beperkt met verkeer te maken. Niet dat verkeer een probleem is, want de binnenstad van Zwolle zijn we op trektocht ook veilig en wel doorgetrokken (met touwhalstertje om) Haha!
Het grootste probleem is dat mensen hun eigen capaciteiten niet willen inschatten en met te weinig kennis van zaken op een ongeschikt paard maar naar buiten gaan. Dan loop je grote risico's, maar als je op een verantwoorde manier voorbereid bent (paard en ruiter) dan vallen die risico's wel mee. Maar dan moet je dus wel durven toegeven dat je misschien niet capabel genoeg bent om alleen op buitenrit te gaan, of niet capabel bent om met een onervaren paard de weg op te gaan.
Tegenwoordig wil iedereen maar dat er allerlei maatregelen worden getroffen om schade te voorkomen van ongelukken, terwijl het zinvoller is om de ongelukken zelf te voorkomen. Maar dat is natuurlijk een stap te ver voor sommigen..... Dan zou je je ZELF verantwoordelijk moeten gaan gedragen Duivel

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:41

Ik ben het maar gedeeltelijk met je eens, het is niet altijd de oorzaak van de ruiter. Neem de doorsnee automobilist die weten niet hoe ze om moeten gaan met ruiters/menners in het verkeer. Een paard kan nog zo mak zijn het is en blijft een dier die je niet voor de volle 100% kunt vertrouwen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:05

miss_jumpy schreef:
MISTRAL94 schreef:

we maken ons daar druk om omdat dat het onderwerp van dit topic is denk ik Knipoog
en een beperkte verplichting is ook een verplichting Clown

Juist.

Persoonlijke vrijheid is heel makkelijk op te geven doch er zijn oorlogen voor nodig om het terug te krijgen.

´Voor eigen bestwil´ is daarbij een niet-steekhoudend argument wat patroniserend en aanmatigend is.

Elk handelingsbekwaam persoon heeft beslissingsvrijheid zo lang die beslissingen de rechten van anderen niet treden.

Bedenk goed dat je bij deelname aan wedstrijden of rijden in een manege voor een deel afstand doet van je eigen beslissingsvrijheid. Door lid te worden van een vereniging verklaar jij je akkoord met de regels daarvan. Idem bij het gebruik maken van de faciliteitene van een ander.
Jouw beslissingsvrijheid is dan de keuze om je daar wel of niet aan te onderwerpen.
Haal dit svp niet door elkaar met de individuele beslissingvrijheid in de openbare ruimte en bedenk dat dit een groot goed is.

hc

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:31

MISTRAL94 schreef:
Ik ben het maar gedeeltelijk met je eens, het is niet altijd de oorzaak van de ruiter. Neem de doorsnee automobilist die weten niet hoe ze om moeten gaan met ruiters/menners in het verkeer. Een paard kan nog zo mak zijn het is en blijft een dier die je niet voor de volle 100% kunt vertrouwen.

Als ruiter WEET je dat de doorsnee automobilist niet weet hoe ze met paarden in het verkeer moeten omgaan, dus zorg je zelf dat je niet in de problemen gebracht wordt. Door vooruitzien kun je heel veel potentieel gevaarlijke situaties voorkomen. Natuurlijk is dat niet 100%, maar je kunt het heel ver terugbrengen. Ooit kwam mijn broer met een fraaie tekst over piloten, maar die is moeiteloos om te zetten naar ruiters: "The superior pilot uses his superior judgement to avoid situations that need his superior skills". Oftewel: de superieure (akelig woord in NL) ruiter gebruikt zijn/haar superieure inschattingsvermogen om situaties te vermijden die zijn/haar superieure vaardigheden behoeven.

Enne, ik spreek volledig uit het oogpunt van ruiter, ik heb geen kennis/ervaring met mennen en kan me voorstellen dat daar nog wat andere zaken spelen (zou zomaar mogelijk zijn dat een bp op de bok wel zinvol zou kunnen zijn).

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:55

Tuurlijk kun je als ruiter een hoop beperken maar zoals ik al eerder schreef je hebt niet alles in de hand. Een ongeluk zit in een klein hoekje, zou mooi zijn zeg als we nooit meer ongelukken konden krijgen!

I_040

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:03

Nee.
Ik vind het toch iets anders als een cap.
Bij cross ofz. vind ik het wel normaal als het verplicht is/wordt?!

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 07:55

Ja ik heb hem wel maar ik moet hem van mijn ouders. Ik heb een keer toen ik hem nog niet had een ingeklapte long gehad.

Maar ik vind niet dat hij verplicht moet worden.. want sommige mensen houden er gewoon echt niet van .. Pling

marissapepe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:00

ik heb hem ook ik ben er wel heel blij mee eigelijk het geeft me een stukje zelfvertrouwen onder het springen en ik heb er niet echt last van ofzo ik draag hem als ik spring en als ik buitenrit maak verder ook niet.

ik vind niet dat het verplicht moet worden wat andere mensen doen moeten ze zelf weten:)