lindake schreef:Bent rijd volgens mij niet mee met de OS omdat hij er geen behoefte toe heeft. Zijn rijstijl is helemaal anders.
Een western ruiter rijd toch ook geen grand prix kür op de OS.
PRECIES

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lindake schreef:Bent rijd volgens mij niet mee met de OS omdat hij er geen behoefte toe heeft. Zijn rijstijl is helemaal anders.
KiWiKo schreef:De bokt mening aangaande AnkyCitaat:Ook DIE dressuur doet ze niet perfect. Maar nogmaals; DIE dressuur is in mijn ogen voor het overgrote deel rotzooi en ik wil er niets meer mee te maken hebben, maar dat terzijde.Citaat:Maargoed, voor niet paardenkenners staat anky inderdaad voor goed rijden en perfectie. Mensen die er beter overna denken, en meer bekend zijn, die hebben daar twijfels aan of zijn juist helemaal anti.
Ben blij dat IK er in iedergeval niks van snap danCitaat:betreft maar die laatste paar punten waarmee ze het van Imke, Laurens enz. wint zijn vanwege de naam.
OOOO zeg dat danschrijf ik voortaan in onder de naam Anky, win ik ook eens een keer wat
lindake schreef:Ik heb veel respect voor Anky, ze staat nu eenmaal aan de top voor iets.
Maar ik vind ze geen synoniem van goed rijden. Want ik bekijk een synoniem veel ruimer.
Bent rijd volgens mij niet mee met de OS omdat hij er geen behoefte toe heeft. Zijn rijstijl is helemaal anders.
KiWiKo schreef:ik heb de posts die inhoudelijk echt wel van waarde waren ook niet meegenomen![]()
zinnige posts, zijn zinnige posts........ wel of niet in mijn straatje passend
![]()
![]()
Ik kan het me heel goed voorstellen dat ze geen voorbeeld voor iemand isik denk ook dat ze niet HET voorbeeld is voor Raaymaker
reinandje schreef:lindake schreef:Ik heb veel respect voor Anky, ze staat nu eenmaal aan de top voor iets.
Maar ik vind ze geen synoniem van goed rijden. Want ik bekijk een synoniem veel ruimer.
Bent rijd volgens mij niet mee met de OS omdat hij er geen behoefte toe heeft. Zijn rijstijl is helemaal anders.
maar dan kun je bent toch ook niet vergelijken met anky lijkt me?
en dat deden somige mensen wel hier geloof ik.
MissEvil schreef:inge_0rland0:
Heb je de huidige 'top' van nederland weleens goed rijtechnisch en paard-anatomisch onder de loep genomen?
Dan is het niet gek dat Anky daarvan wint, want de rest is (mijn MENING) niet zoveel waard.
Wil niet zeggen dat ik vind dat ze niet kunnen rijden, wil ook niet zeggen dat ik geen respect voor ze heb.
Maar lees de posts van bijv. Goofy44 eens door. En kijk dan eens een filmpje van een willekeurige 'top-dressuurruiter/amazone'.. Daar kun je toch geen voorbeeld meer in vinden, of ligt dit aan mij?KiWiKo schreef:ik heb de posts die inhoudelijk echt wel van waarde waren ook niet meegenomen![]()
zinnige posts, zijn zinnige posts........ wel of niet in mijn straatje passend
![]()
![]()
Ik kan het me heel goed voorstellen dat ze geen voorbeeld voor iemand isik denk ook dat ze niet HET voorbeeld is voor Raaymaker
Nee okee, er zijn in dit topic ook wel veel mensen die maar iets roepen en er niets van weten. Daarom zullen ze het ook nooit kunnen onderbouwen toch?
Maar of je nu dezelfde mening deelt, of dat je die niet deelt, toch kun je er samen een conclusie uit halen, van elkaar leren toch?
lindake schreef:reinandje schreef:
maar dan kun je bent toch ook niet vergelijken met anky lijkt me?
en dat deden somige mensen wel hier geloof ik.
Idd er zijn heel wat mensen die Anky vergelijkten met Bent (waaronder ik).
Persoonlijk vind ik wel dat het geen kwaad kan om verschillende rijstijlen met elkaar te vergelijken.
Vue schreef:Oke, oke ik snap dat ze een kamer vol medailles heeft waar menig bokker jaloers op is, maar ik (en andere bokkers met mij) ben het nogal beu om te horen 'gelukkig rijdt heel bokt net zo goed als anky' wanneer je ergens niet mee eens bent.
Wáárom, is anky het synoniem voor perfectie in de paardensport?
Voor mij is het dat namelijk totaal niet, sterker zelfs; Het is voor mij een voorbeeld van hoe het NIET moet.
Misschien een beetje nutteloos dit, maar ben toch benieuwd naar de reacties.
Oja; het is NIET de bedoeling dat dit topic de honderste discussie wel/geen rollkur wordt. Bedankt.
lindake schreef:@ Kwiko: is het dan niet interesant om de verschillende doelen te vergelijken? Kijken naar het verschil van lopen van de paarden, de bewegingen, de trainingsmethoden enz...
KiWiKo schreef:Dan ben je vast geestelijk gestoord![]()
![]()
geintje natuurlijk
Een eventingruiter is springer, dressuurmuts EN boscrosser![]()
![]()
ben je 3 in een
limburger13 schreef:srr hoor ik maar anky is gewoon de beste ter wereld..
wat je van haar vind is je eige mening maar je moet eerlijk zijn ..
ze doet dinge die niemands anders kan .. ook als ze een kur rijd krijg k dar helemaal kippevel van.. k heb veel respect voor mensen die echt aan de top zijn ..
de weg om tot daar te komen is zo zwaar !! in alle topsport trouwens .. en om dan ook nog daar te blijve is naar mijn inziens een prestatie !! op lagere niveaus ff reactie op hierbove.. worde de paarde vaak alleen maar in elkaar getrix.. maar dat houd op tot op een bepaald niveau..
je kunt anky zien als een kunstenaar .. ze heeft een talent om naar oplossingen te zoeken .. om op het goede momment in te grijpen ... nou en mag ze dan mischien tot de beste van de wereld horen ??.. nou ik vind van wel .. als de meeste mensen naar zichzelf kijken en dat probere te vergelijke met anky .. nou .. bedenk maar .. dat gaat niet, dat merk je zelf ook..
sommige mensen zijn net wat handigger in bep. dingen als andere .. en dat heb je gewoon te accepteren...
deze discussie is al vaker gevalle .. en bedenk dat als ze slecht was ,
ze nooit nog steeds de beste is
KiWiKo schreef:lindake schreef:@ Kwiko: is het dan niet interesant om de verschillende doelen te vergelijken? Kijken naar het verschil van lopen van de paarden, de bewegingen, de trainingsmethoden enz...
jawelmaar het wordt al snel minder intressant als de springruiter zegt dat dressuurrijden helemaal niks is en de westernruiter zegt dat springen mishandeling is
![]()
De recreatieruiter zegt dat circuspaarden zielig zijn.......
dan heeft het geen zin![]()
MissEvil schreef:inge_0rland0:
Heb je de huidige 'top' van nederland weleens goed rijtechnisch en paard-anatomisch onder de loep genomen?
Dan is het niet gek dat Anky daarvan wint, want de rest is (mijn MENING) niet zoveel waard.
Wil niet zeggen dat ik vind dat ze niet kunnen rijden, wil ook niet zeggen dat ik geen respect voor ze heb.
Maar lees de posts van bijv. Goofy44 eens door. En kijk dan eens een filmpje van een willekeurige 'top-dressuurruiter/amazone'.. Daar kun je toch geen voorbeeld meer in vinden, of ligt dit aan mij?
inge_0rland0 schreef:verbeter de wereld en begin bij jezelf!!
Vido schreef:MissEvil schreef:inge_0rland0:
Maar lees de posts van bijv. Goofy44 eens door. En kijk dan eens een filmpje van een willekeurige 'top-dressuurruiter/amazone'.. Daar kun je toch geen voorbeeld meer in vinden, of ligt dit aan mij?
Wil iedereen die Grand Prix rijdt, zich nu even diep gaan zitten schamen!!!Foei. En neem er vooral geen voorbeeld aan!
KiWiKo schreef:lindake schreef:@ Kwiko: is het dan niet interesant om de verschillende doelen te vergelijken? Kijken naar het verschil van lopen van de paarden, de bewegingen, de trainingsmethoden enz...
jawelmaar het wordt al snel minder intressant als de springruiter zegt dat dressuurrijden helemaal niks is en de westernruiter zegt dat springen mishandeling is
![]()
De recreatieruiter zegt dat circuspaarden zielig zijn.......
dan heeft het geen zin![]()