Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:05

lindake schreef:
Bent rijd volgens mij niet mee met de OS omdat hij er geen behoefte toe heeft. Zijn rijstijl is helemaal anders.
Een western ruiter rijd toch ook geen grand prix kür op de OS.

PRECIES Lachen

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:06

KiWiKo schreef:
De bokt mening aangaande Anky
Citaat:
Ook DIE dressuur doet ze niet perfect. Maar nogmaals; DIE dressuur is in mijn ogen voor het overgrote deel rotzooi en ik wil er niets meer mee te maken hebben, maar dat terzijde.

Citaat:
Maargoed, voor niet paardenkenners staat anky inderdaad voor goed rijden en perfectie. Mensen die er beter overna denken, en meer bekend zijn, die hebben daar twijfels aan of zijn juist helemaal anti.

Ben blij dat IK er in iedergeval niks van snap dan

Citaat:
betreft maar die laatste paar punten waarmee ze het van Imke, Laurens enz. wint zijn vanwege de naam.

OOOO zeg dat dan Lachen schrijf ik voortaan in onder de naam Anky, win ik ook eens een keer wat Lachen

ROFL

waarom word er zo vaak zo oneerlijk gereageerd
logisch, ze kan natuurlijk helemaal niks, doet alles fout Gestoord

maarja...
anky krijgt altijd extra punten omdat ze DIE NAAM HEEFT

waarom zeggen zo veel mensen iets over de naam,
DIE NAAM heeft ze ook moeten verdienen
iedereen maakt fouten, waarom is dat bij haar dan meteen heel slecht, waarom kan zij dan meteen niet rijden. terwijl de meeste mensen tegen anderen zeggen dat ze van fouten moeten leren

jammer .....

daarbij nog een vraagje, stel dat jij nou eens in anky's schoenen zou staan. zouden jullie dit dan leuk vinden???
dat er zo op je gereageerd word,
anky vertegenwoordigt haar land, ze kan goed rijden. anders was ze nooit zo ver gekomen.
en dan praat het grootste deel van de mensen zo over je ?? Verward
leuk zeg...

er word VEEL te veel gel*lt in dit paardenwereldje

verbeter de wereld en begin bij jezelf!!

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:09

lindake schreef:
Ik heb veel respect voor Anky, ze staat nu eenmaal aan de top voor iets.
Maar ik vind ze geen synoniem van goed rijden. Want ik bekijk een synoniem veel ruimer.

Bent rijd volgens mij niet mee met de OS omdat hij er geen behoefte toe heeft. Zijn rijstijl is helemaal anders.

maar dan kun je bent toch ook niet vergelijken met anky lijkt me?
en dat deden somige mensen wel hier geloof ik.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:11

inge_0rland0:
Heb je de huidige 'top' van nederland weleens goed rijtechnisch en paard-anatomisch onder de loep genomen?
Dan is het niet gek dat Anky daarvan wint, want de rest is (mijn MENING) niet zoveel waard.
Wil niet zeggen dat ik vind dat ze niet kunnen rijden, wil ook niet zeggen dat ik geen respect voor ze heb.
Maar lees de posts van bijv. Goofy44 eens door. En kijk dan eens een filmpje van een willekeurige 'top-dressuurruiter/amazone'.. Daar kun je toch geen voorbeeld meer in vinden, of ligt dit aan mij?
KiWiKo schreef:
ik heb de posts die inhoudelijk echt wel van waarde waren ook niet meegenomen Lachen Lachen zinnige posts, zijn zinnige posts........ wel of niet in mijn straatje passend Lachen Lachen

Ik kan het me heel goed voorstellen dat ze geen voorbeeld voor iemand is Lachen ik denk ook dat ze niet HET voorbeeld is voor Raaymaker Lachen

Nee okee, er zijn in dit topic ook wel veel mensen die maar iets roepen en er niets van weten. Daarom zullen ze het ook nooit kunnen onderbouwen toch?
Maar of je nu dezelfde mening deelt, of dat je die niet deelt, toch kun je er samen een conclusie uit halen, van elkaar leren toch?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:14

reinandje schreef:
lindake schreef:
Ik heb veel respect voor Anky, ze staat nu eenmaal aan de top voor iets.
Maar ik vind ze geen synoniem van goed rijden. Want ik bekijk een synoniem veel ruimer.

Idd er zijn heel wat mensen die Anky vergelijkten met Bent (waaronder ik).
Persoonlijk vind ik wel dat het geen kwaad kan om verschillende rijstijlen met elkaar te vergelijken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:16

MissEvil schreef:
inge_0rland0:
Heb je de huidige 'top' van nederland weleens goed rijtechnisch en paard-anatomisch onder de loep genomen?
Dan is het niet gek dat Anky daarvan wint, want de rest is (mijn MENING) niet zoveel waard.
Wil niet zeggen dat ik vind dat ze niet kunnen rijden, wil ook niet zeggen dat ik geen respect voor ze heb.
Maar lees de posts van bijv. Goofy44 eens door. En kijk dan eens een filmpje van een willekeurige 'top-dressuurruiter/amazone'.. Daar kun je toch geen voorbeeld meer in vinden, of ligt dit aan mij?
KiWiKo schreef:
ik heb de posts die inhoudelijk echt wel van waarde waren ook niet meegenomen Lachen Lachen zinnige posts, zijn zinnige posts........ wel of niet in mijn straatje passend Lachen Lachen

Ik kan het me heel goed voorstellen dat ze geen voorbeeld voor iemand is Lachen ik denk ook dat ze niet HET voorbeeld is voor Raaymaker Lachen

Nee okee, er zijn in dit topic ook wel veel mensen die maar iets roepen en er niets van weten. Daarom zullen ze het ook nooit kunnen onderbouwen toch?
Maar of je nu dezelfde mening deelt, of dat je die niet deelt, toch kun je er samen een conclusie uit halen, van elkaar leren toch?

precies Lachen

maar je kan alleen van elkaar leren als je eerst eens stopt met wijzen, en begint met vragen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:18

lindake schreef:
reinandje schreef:

Idd er zijn heel wat mensen die Anky vergelijkten met Bent (waaronder ik).
Persoonlijk vind ik wel dat het geen kwaad kan om verschillende rijstijlen met elkaar te vergelijken.

Wel als het helemaal niks met elkaar te maken heeft Lachen met betrekking tot de discipline dat iemand rijd........... een springruiter, westernruiter, dressuurruiter, recreatieruiter, circusruiter........... streven allemaal andere dingen na, en hebben allemaal een andere rijstijl die op geen enkele manier vergelijkbaar is

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:22

@ Kwiko: is het dan niet interesant om de verschillende doelen te vergelijken? Kijken naar het verschil van lopen van de paarden, de bewegingen, de trainingsmethoden enz...

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:28

Vue schreef:
Oke, oke ik snap dat ze een kamer vol medailles heeft waar menig bokker jaloers op is, maar ik (en andere bokkers met mij) ben het nogal beu om te horen 'gelukkig rijdt heel bokt net zo goed als anky' wanneer je ergens niet mee eens bent.
Wáárom, is anky het synoniem voor perfectie in de paardensport?
Voor mij is het dat namelijk totaal niet, sterker zelfs; Het is voor mij een voorbeeld van hoe het NIET moet.

Misschien een beetje nutteloos dit, maar ben toch benieuwd naar de reacties.

Oja; het is NIET de bedoeling dat dit topic de honderste discussie wel/geen rollkur wordt. Bedankt. Lachen

Waarom?
Omdat ze ons land vertegenwoordigd Lachen
Ze is '' de beste '' van ons land, daarom nemen veel mensen haar als '' synoniem van perfectie ''
Ik ben het niet met je eens, dat ze een voorbeeld is hoe het NIET moet.
Ga nou is na: Ze rijdt niet voor niets op dat niveau.
Ik zeg niet dat ze helemaal perfect is en oh wat een groot voorbeeld..
Nee maar ik zal het haar niet na doen. Ze rijdt goed dat is duidelijk, ze geeft de hulpen op het juiste moment en heeft goede paarden maar met haar '' stijl '' ben ik het af en toe ook niet eens.
Het heeft 2 kanten Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:29

lindake schreef:
@ Kwiko: is het dan niet interesant om de verschillende doelen te vergelijken? Kijken naar het verschil van lopen van de paarden, de bewegingen, de trainingsmethoden enz...

jawel Lachen maar het wordt al snel minder intressant als de springruiter zegt dat dressuurrijden helemaal niks is en de westernruiter zegt dat springen mishandeling is Lachen Lachen De recreatieruiter zegt dat circuspaarden zielig zijn.......

dan heeft het geen zin Lachen Lachen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:30

En wat als je nou twee van die dingen in 1 bent Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:32

Dan ben je vast geestelijk gestoord Lachen Lachen Lachen geintje natuurlijk Lachen

Een eventingruiter is springer, dressuurmuts EN boscrosser Lachen Lachen

ben je 3 in een Lachen

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:33

ik zie er ook geen voorbeeld in, iedereen heeft een andere manier van rijden. anky ook!!

klopt, het zier er soms belachelijk uit en dan vraag je je idd af hoe het in godsnaam komt dat sommige mensen in de top rijden.

maar dat merk je niet alleen in de top, ook in lagere niveaus, het gaat bijna alleen nog maar om; het paard moet in de krul lopen, niet de achterhand eronder. daardoor krijg je veel sneller dat mensen een paard op een verkeerde manier gaan rijden

maar er zijn zoveel mensen die zeggen dat anky nie tkan rijden, dat het alleen door de naam komt, daar kan ik niet tegen. want ooit heeft zij die naam zelf moeten verdienen

probeer nou een keer eens te bedenken hoe het er bij anderen ook aan toe gaat, anky is een goede amazone en natuurlijk gaan er dingen mis
iedereen heeft het ook over dingen die ze neit goed doet, maar denk ook eens aan de dingen die ze wel goed doet!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:35

KiWiKo schreef:
Dan ben je vast geestelijk gestoord Lachen Lachen Lachen geintje natuurlijk Lachen

Een eventingruiter is springer, dressuurmuts EN boscrosser Lachen Lachen

ben je 3 in een Lachen

Haha, ik ben een boscrosser én dressuurmuts!
Ik vind het heerlijk om thuis mijn paard te trainen, wedstrijd vind ik meestal maar niks (die sfeer is zo dood, als iemand geen prijs heeft gaatie over de zeik (ook niet iedereen natuurlijk)) Maar op zondag lekker een bosrit, of een keer naar het strand, daar sta ik ook voor open!
Ook springen is leuk! (Voor de afwisseling hé Knipoog )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:36

ik doe het ook allemaal hoor Lachen Lachen Lachen ben zelfs niet vies van bit en zadelloos Lachen Lachen

heb ook een tijd wat westernlessen gevolgd, wilde ik gewoon eens kijken wat dat nou was........ alleen in het circus ben ik nog niet geweest Lachen Lachen

maarja ik ben ook gek Lachen

limburger13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:48

srr hoor ik maar anky is gewoon de beste ter wereld..
wat je van haar vind is je eige mening maar je moet eerlijk zijn ..
ze doet dinge die niemands anders kan .. ook als ze een kur rijd krijg k dar helemaal kippevel van.. k heb veel respect voor mensen die echt aan de top zijn ..
de weg om tot daar te komen is zo zwaar !! in alle topsport trouwens .. en om dan ook nog daar te blijve is naar mijn inziens een prestatie !! op lagere niveaus ff reactie op hierbove.. worde de paarde vaak alleen maar in elkaar getrix.. maar dat houd op tot op een bepaald niveau..
je kunt anky zien als een kunstenaar .. ze heeft een talent om naar oplossingen te zoeken .. om op het goede momment in te grijpen ... nou en mag ze dan mischien tot de beste van de wereld horen ??.. nou ik vind van wel .. als de meeste mensen naar zichzelf kijken en dat probere te vergelijke met anky .. nou .. bedenk maar .. dat gaat niet, dat merk je zelf ook..
sommige mensen zijn net wat handigger in bep. dingen als andere .. en dat heb je gewoon te accepteren...
deze discussie is al vaker gevalle .. en bedenk dat als ze slecht was ,
ze nooit nog steeds de beste is

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 21:52

limburger13 schreef:
srr hoor ik maar anky is gewoon de beste ter wereld..
wat je van haar vind is je eige mening maar je moet eerlijk zijn ..
ze doet dinge die niemands anders kan .. ook als ze een kur rijd krijg k dar helemaal kippevel van.. k heb veel respect voor mensen die echt aan de top zijn ..
de weg om tot daar te komen is zo zwaar !! in alle topsport trouwens .. en om dan ook nog daar te blijve is naar mijn inziens een prestatie !! op lagere niveaus ff reactie op hierbove.. worde de paarde vaak alleen maar in elkaar getrix.. maar dat houd op tot op een bepaald niveau..
je kunt anky zien als een kunstenaar .. ze heeft een talent om naar oplossingen te zoeken .. om op het goede momment in te grijpen ... nou en mag ze dan mischien tot de beste van de wereld horen ??.. nou ik vind van wel .. als de meeste mensen naar zichzelf kijken en dat probere te vergelijke met anky .. nou .. bedenk maar .. dat gaat niet, dat merk je zelf ook..
sommige mensen zijn net wat handigger in bep. dingen als andere .. en dat heb je gewoon te accepteren...
deze discussie is al vaker gevalle .. en bedenk dat als ze slecht was ,
ze nooit nog steeds de beste is

Beetje tegenstrijdig dit... Knipoog
'anky is de beste van de weerld' 'en wat je vindt moet je zelf weten is je eigen mening'
Het is jouw mening dat anky de beste is, dus geen feit.

limburger13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:55

heu.. nee.. daar hebben mensen over beslist die waarschijnlijk heel wat meer van paarden af weten dan de meeste mensen ..
en het is dus wel een feit .. anders had ze zeker niet zoon grootte prijze kast

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:24

@limburger13: dressuurjurieleden zijn niet de enige mensen die veel van paarden afweten. En weet elk jurielid heel veel van paarden af? Vind je reacties persoonlijk wat kortzichtig.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:28

KiWiKo schreef:
lindake schreef:

jawel Lachen maar het wordt al snel minder intressant als de springruiter zegt dat dressuurrijden helemaal niks is en de westernruiter zegt dat springen mishandeling is Lachen Lachen De recreatieruiter zegt dat circuspaarden zielig zijn.......

Daar ben ik het volledig mee eens Lachen. Op die manier is er ook geen meerwaarde aan een discusie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:30

ook juryleden jureren HUN discipline Lachen een westernjurylid heeft niks te zoeken qua jureren op een springevenement Lachen

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:44

MissEvil schreef:
inge_0rland0:

Wil iedereen die Grand Prix rijdt, zich nu even diep gaan zitten schamen!!! Bloos Foei. En neem er vooral geen voorbeeld aan!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:55

inge_0rland0 schreef:
verbeter de wereld en begin bij jezelf!!

Dít vind ik nou een top uitspraak! Ben er hard mee bezig! Knipoog

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:11

Vido schreef:
MissEvil schreef:
inge_0rland0:

Wil iedereen die Grand Prix rijdt, zich nu even diep gaan zitten schamen!!! Bloos Foei. En neem er vooral geen voorbeeld aan!

Volgens mij heb jij het bericht niet goed gelezen. Lees de dikgedrukte stukken nog eens door.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 07:33

KiWiKo schreef:
lindake schreef:

Zou dat niet het hele probleem zijn in de paardensport?

Want de basis is dezelfde Lachen

Ik heb zelf ooit eens een paar westernlessen gevolgd om mezelf te oefenen in het meer op zit en been rijden Lachen

Je doet dingen wat "overdrevener" zeg maar, maar de basis verschilt niks van de dressuursport.
Een springparcours is gewoon een dressuurproef met hier en daar een wat grotere galopsprong:)

Dus springruiters moeten niet miepen over dressuurruiters, imo heb je voor springen toch ook diezelfde basis nodig.

Maar als nou die basis bij iedereen er goed in zou zitten, zou het commentaar al een stuk meer onderbouwd zijn. Maar dat is niet het geval Lachen

Anky staat bij bij WEL voor iemand die ontzettend goed kan rijden, anders kom je daar niet, lijkt me Lachen Daar kun je dan kritiek op hebben, maar ze staat er wel iedere keer.

Aan de top komen is 1, aan de top blijven is veel moeilijker.
Anky niet van haar paarden houden? Sali is haar eigendom. En je neemt een risico door zo'n paard in eigendom te hebben... dat doe je niet als het je niet om de paarden gaat.

En ik denk zomaar heel stiekem dat die paarden niet zo vreselijk hun best zouden doen voor het vrouwtje als het vrouwtje niet lief voor ze was, en ze het vrouwtje niet leuk vonden Lachen

Prisco is 33 geworden. Dat wordt een paard niet als je er niet goed voor bent. Het gemiddelde sportpaard in NL wordt maar 7 jaar oud. Het lijkt me dat Anky toch wel IETS goed doet dan.

En ja, er zijn mindere momenten.
Tuurlijk. Die heeft iedereen. Maar Anky's proeven zien er wel geweldig uit, ik vind haar kür op muziek iedere keer weer super.
Niemand staat voor mij voor perfectie. Maar Anky streeft wel naar perfectie, en imo doet ze dat verdraaid goed.