je zal toch maar geboren worden als getalenteerd paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitch

Re: je zal toch maar geboren worden als getalenteerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:07

Hehehe. Tsja, als dat echt zo is dan ben ik bang dat 95% van Bokt niet mee kan doen met deze discussie... Op dit moment ben ik niet van je stelling overtuigd, maar stiekem hoop ik wel dat ik ooit zo'n paard zal ontmoeten! Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:33

En als je zo'n paard ontmoet dan nog komt het er niet uit.
Wel qua karakter, maar de echte topprestatie blijft uit omdat de meeste onder ons (waaronder ikzelf) niet genoeg ruiter zijn om zo'n paard op zijn top te kunnen laten presteren.
Neemt niet weg dat het echt een belevenis is om zo'n echt karakterdier eens te kunnen rijden. Paard waar ik het over had in mijn vorige post (3 pag. terug ofzo) was zo'n dier.
Zoeen vind ik nooit meer ben ik bang...

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:38

Ik heb 't ook over het karakter, want moet zo'n toppaard dan meteen op de OS staan? Er zullen ook wel genoeg paarden zijn die door hun maat of ras niet in staat zijn de OS te bereiken, maar wel een dermate werkwillig karakter hebben, toch? Of niet?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:51

Nee hoor, ze hoeven niet persé op de OS te eindigen.
Maar ik denk toch eerder dat zo'n paard niet aan de top komt vanwege de gemiddelde ruiter die erop zit dan doordat ie bv klein is gebleven. Kijk naar Darco, dat was ook maar een aardappel Haha! Maar wel een aardappel met een bepaald karakter.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 15:53

Jappeloupe Lachen was zonder ijzers een pownie Lachen En een halve draver Lachen Beste springpaard van de wereld Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:56

Ja precies, da's een combinatie van aanleg en karakter. Zonder één van beide redt je het niet als paard toch?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:48

Grappig dat ik dat las over het boos worden als ie zich verstapt/struikelt,
dat heeft die van mij ook.

Citaat:
Hehehe. Tsja, als dat echt zo is dan ben ik bang dat 95% van Bokt niet mee kan doen met deze discussie... Op dit moment ben ik niet van je stelling overtuigd, maar stiekem hoop ik wel dat ik ooit zo'n paard zal ontmoeten

Fitch, ik kan dat heel goed begrijpen. Zonder deze ervaring had ik er ook sceptich tegenaan gekeken.
Maar dat heb ik wel eens eerder gehad. Paarden die niet vallen onder de gewone paarden en die me hebben verrast.
Totaal onlogisch, maar toch zie je het gebeuren... Cool

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:22

Citaat:
Op het moment dat mensen denken dat ik het hier over je htk z paard heb, dan lopen de verhoudingen al scheef

tja, ik gaf een argument over een internationaal springpaard dat nog dood gewoon paarden gedrag vertoonde maar ook daar ging je niet normaal op in (tenzij je sarcastisch neerbuigend normaal vind? )

Maar goed ik moet zeggen dat ik me al meerdere keren verbaasd heb waarom jij in hemelsnaam bemiddelaar bent, gezien je gebrekkige manier van communiceren, het niet alleen dit topic het is eigenlijk altijd het zelfde liedje. jij hebt alle ervaring en weet alles en ieder die iets anders zegt heeft het fout want heeft gewoon niet zo veel ervaring als jij. En vooral niks uit boeken willen leren want stel je voor dat je nog iets nuttigs opvangt Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 17:32

moet je toch echt weer terug gaan lezen visconti....... ik geef menigmaal aan dat ik nog heel veel te leren heb Lachen Lachen

en ik heb ook al eerder gezegd dat ik kasten vol boeken heb staan die ik ook gelezen heb Lachen

Ga liever inhoudelijk op de discussie in Lachen

En zonder dat dit weer bij jou in het verkeerde keelgat schiet, kan je ook een paar posts terug lezen dat ik al bitloos reed toen jij nog in je vader logeerde, en ook al langer in de paarden werk dan jij oud bent ............ Dus lijkt me logisch dat ik iets meer heb gezien en meegemaakt dan jij.......... Geeft niks, maar ga er gewoon eens van uit dat een ander gelijk kan hebben...... en dat die ander haar kennis is gebaseerd op daadwerkelijke ervaring en niet op wat er in een boekje staat.

Dus ik zou zeggen, ga even terug naar de vorige bladzijde en lees even aandachtig wat ik gepost heb.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:47

Doe je het weer Clown Die houdinge van "ik heb het wiel uitgevonden" is gewoon ronduit irritant..
Citaat:
en dat die ander haar kennis is gebaseerd op daadwerkelijke ervaring en niet op wat er in een boekje staat.
Heb je er ooit wel over nagedacht dat wat ik een boek staat ook gebaseerd is op daadwerkelijke ervaring en dat het dus eigenlijk op het zelfde neerkomt alleen dat diegene die alles zelf wil uitvogelen en niks van een ander aanmeent er 20x langer over doet dan iemand die bereid in informatie van andere mensen aan te nemen? Ik weet echt wel dat jij waarschijnlijk meer ervaring hebt met paarden dan ik, ik rij nog maar 13 jaar dus tja dan kun je niet alles zelf uitgevonden hebben. Ben daarom super blij dat het schrift uitgevonden is en dat ik van boeken kan leren, zodat ik niet eerst allemaal fouten hoef te maken en van schade en schande wijs moet worden. Scheelt een hoop paardenleed. Maar ik vind het wel appart dat je eerst beweert dat ik totaal geen ervaring heb en alles uit een boekje heb geleerd en vervolgens met deze tekst aan komt zetten:
Citaat:
maar ga er gewoon eens van uit dat een ander gelijk kan hebben

Kijk als ik dacht dat ik de enige was die gelijk kan hebben zou ik ook niks leren en dus net zo goed die boeken niet kunnen lezen, het enige punt is dat ik vind dat jij niet gelijkt hebt... Maar dat wil niet zeggen dat ik het nooit met iemand eens ben Knipoog

Als jij je ook maar een beetje in een paard had verdiept, gewoon een paar boekjes had gelezen over paarden communicatie, hoe een paard denkt etc. Dan had je dit belachelijke topic niet aangemaakt. Dan heb je met de nodige kennis het gedrag van deze 'opper' paarden wat anders geinterperteerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 17:59

Wat jij wil visconti ........... ik zou zeggen, probeer te lezen wat ik heb gepost.......

En ik ben niet de enige met deze ervaring Lachen Kijk was ik nou de enige die dit dacht, dan heb je misschien wel een punt Lachen Lachen maar meiske lees het topic even terug, en dan zie je dat er meer mensen zijn die precies begrijpen wat ik bedoel........

dan kan je er van uit gaan dat er ergens iets van waarheid in zit.

misschien ga ik wel een boek schrijven, want dan wordt het tenminste als kennis aangenomen Lachen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:01

ja goed plan Haha!, kunnen wel lachen Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:02

Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen

En ik denk dat Visconti niet de enige is die er zo over denkt

Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:36

Kiwiko:

Citaat:
en dan zie je dat er meer mensen zijn die precies begrijpen wat ik bedoel........

dan kan je er van uit gaan dat er ergens iets van waarheid in zit.

Dus de wereld wordt platter als meer mensen denken dat ie plat is?

Maarreh... inhoudelijk dan maar weer?;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:42

Ik denk het niet nee Knipoog het had idealer gekunt , maar zielig is het niet Knipoog hij kan lekker werken , er rijden geen beginners op hem .. Knipoog Alleen een landje en het is hét leven! Voor zo'n paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:00

KiWiKo schreef:
maar ga er gewoon eens van uit dat een ander gelijk kan hebben......
Geldt ook voor jou. Pling

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:25

Vind het erg jammer dat er zo gereageerd wordt.

Dat JIJ (iemand die zich aangesproken voelt) de ervaring niet kent, wil niet zeggen dat het ook niet ervaren kan worden.

Om maar eens verder te gaan over de wereld, dat vroeger enkele geloofden dat de wereld rond was, bleken ook gelijk te hebben...

Dat iemand het niet of juist wel gelooft, prima, maar laat elkaar in hun waarde. Pling
Een discussie is het niet.
De argumenten zijn eerder persoonlijk en gaan niet over het onderwerp.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:27

superwoman schreef:
Vind het erg jammer dat er zo gereageerd wordt.

Dat JIJ (iemand die zich aangesproken voelt) de ervaring niet kent, wil niet zeggen dat het ook niet ervaren kan worden.

Om maar eens verder te gaan over de wereld, dat vroeger enkele geloofden dat de wereld rond was, bleken ook gelijk te hebben...

Dat iemand het niet of juist wel gelooft, prima, maar laat elkaar in hun waarde. Pling
Een discussie is het niet.
De argumenten zijn eerder persoonlijk en gaan niet over het onderwerp.

Dit ben ik helemaal met je eens.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:04

samirah schreef:
Of als jong dier (net ohz) dat nog erg veel moeite heeft met haar balans en compleet uit haar dak gaat omdat de galop niet wil zoals zij wil. Dan heb je als ruiter zoiets van doe maar rustig aan het is een begin, en ondertussen gaat je paard compleet uit haar dak om dat ze zo gedreven en perfectionistisch is.

Hoe moeilijker het is wat je vraagt hoe mooier ze het vindt en hoe makkelijker ze de dingen oppikt.Die wil presteren, wil vooruit, is een perfectionist op een idiote manier.

Grappige benadering. Gaat het paard uit zijn dak omdat het niet gaat zoals het paard wil of omdat ze de oefening moeilijk vindt? Zal een paard van tevoren bedenken hoe zo een galopje moet gaan en inderdaad uit zijn dak gaan omdat het fysiek niet lukt? Ik denk niet dat een paard dat kan bedenken.

Perfectionistisch kan een paard ook niet zijn. Ze hebben volgens mij geen graadmeter of hoe goed of niet goed het gaat.

Wel geloof ik in de will to please en alles doen voor de beloning (aandacht en groter waardering van de ruiter).

Ik heb een draver en als een een ras (samen met engels volbloed en arabieren) is dat op presteren gefokt is zijn dat dravers wel. Al eeuwen lang geselecteerd op prestaties. Eigenschappen als werklust, snel leren en de will to please kom ik ook heel vaak tegen bij dravers.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:15

Ik kan me in het verhaal van samirah wel inleven...
Mijn paard kan wanneer ze los is of an de longe ook boos worden als ze zich verstapt of struikelt.

En nee, dat paard zal van te voren dat niet bedenken, maar het gevoel dat het niet lekker gaat, dat zal wel dwars zitten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 02:24

Ik zet even een slotje op deze discussie aangezien de gemoederen wat verhit beginnen te raken.

Ik zal alles doorlezen, desnoods wat splitsen en als ik het idee heb dat het niet meer goed komt dan hou ik het topic op slot.