Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
je weet het nooit.. Teigetje16 schreef:Ik rij altijd met cap. Het is verplicht in de manegeles op onze manege en ik voel me er ook gewoon veiliger door.
We rijden dan ook in dezelfde les
ILIKExHORSES schreef:Toen vroeg ik mij af: Rijden jullie met of zonder cap en waarom?

_Tornado schreef:, een paard blijft een dier
Huertecilla schreef:_Tornado schreef:, een paard blijft een dier
Ja, en?
Ik heb 23 jaar met motorfietsen wedstrijdsport gedaan en als coureur en ruiter ervaar ik het paard als het meest veilige voertuig wat er bestaat. Zelfs veel veiliger dan een fiets. Het kan alles beter dan jij en denkt zélf! Maak daar gebruik van en je bent spekkoper.
hc
Had behoorlijk koppijn, maar heb daarna toch nog een 1/2 uur doorgereden, later in de auto kon ik ineens niet meer praten en begon ik allemaal onzin uit te kramen
Ik bleek een hersenschudding te hebben toen we later naar het ziekenhuis gingen. Ik was toen wel blij dat ik toch mn cap op had gehad

Martine_m schreef:Tijdens springen en buitenritten heb ik eigenlijk altijd een cap op.. tijdens de dressuur in onze eigen bak eigenlijk bijna nooit..
!! rij nu eigenlijk ALTIJD met cap EN meestal bodyprotector! ben bezig met jonge paarden in rijden... en heb echt geen zin om straks me eigen paardje niet meer te kunnen rijden! Denk dat als ik Ratino al jaren onder het zadel zou hebben ik vast wel es zonder cap zou rijden... maar hij is spring gefokt.. dus dan zal de cap en bodyprotector waarschijnlijk wel blijven! Waratje schreef:Paard is net als mens niet onfeilbaar.....![]()
En dat kun je door training niet veranderen.