Kant en klare paarden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jett_

Re: Kant en klare paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:32

cle0o_o0 schreef:
White_Pearl schreef:
Een slechte wedstrijd/proef ligt niet altijd aan het paard.
Daar denken sommige mensen niet meer aan Boos!

En ouders die een duur paard kopen... Gaaaap Tja, die heb je Tong uitsteken

Is daar wat mis mee dan?

Waarom reageer je elk keer zo apart!! We weten nu wel dat JIJ een duur paard hebt! Ik heb ook niets te klagen, maar laat het niet elke keer merken!!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:33

met rijke ouders is helemaal niks mis, maar je kunt er mee te koop gaan lopen, en dat is irritant..
Want ook al heb jij ouders die vanalles kunnen betalen, je bent er zelf geen haar beter door!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:06

en daarbij komt dat het heel makkelijk is om op je ouders zak te teren toch Knipoog
bij mij denken ook veel mensen dat alles heel makkelijk gaat vanwege de plek waar we wonen en met een paar paardjes op stal, maar ze weten vaak niet dat ik alles maar dan ook alles vanaf mijn 17de moet betalen voor de paarden...en dus ook echt andere dingen moet laten liggen en hard moet werken... toen ik wilde overstappen naar de paarden op me 14de zei me moeder ; ga maar sparen en anders rij je maar paarden voor een ander Haha!
zelf sparen en nadenken over je geld is een stuk lastiger maar ook leerzamer dan dat papa en mama zeggen we gaan een goed paard voor jou kopen toch? Clown

Moniek schreef:
Ik denk dat je de vraag even andersom moet stellen.
Je kan gewoon weg niet verwachten als je hooger in de sport wilt komen en dan heb ik het over lichte tour en hoger,dat je voor een habbekrats een paard hebt.
Er zit veel tijd in het opleiden van een GOED paard.
En aangezien het in nederland op het moment erg schaars is om aan dergelijk goed paard te komen zijn de prijzen daar ook naar.
Je kan gewoon niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang zit.

je kan natuurlijk niet verwachten dat je een goed paard met potentie voor het hogere werk dat je die voor weinig krijgt...maar dan heb je nog keuzes die je kan maken vind ik. bijvoorbeeld een groene die net uit de opfok komt rollen, of een 5 jarige die een goede basis heeft en meer? dat scheelt al een bult geld... en opleiding kost veel tijd, maar zie het ook al investering in jou en in het paard... jij leert ervan en je paard word meer waard naarmate die meer oefeningen kent Haha!
en weinig goede paarden? ik denk dat als je goed gaat kijken bij fokkers enzo dat je je verbaasd dat ze die nog hebben. zo zit ik stiekum al 2 jaar te azen op een super gefokt paard wat ook super loopt, maar zolang de fokker em niet kwijt wil...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:10

Mijn vader zei vroeger altijd dat geld niet balngrijk was. Gelukkig heb ik nu geen gat in mijn hand! ik moest ook wel even slikken toen ik hoorde dat ik mijn nieuwe paard zelf moest betalen, maar ik vind het aan de andere kant eerlijk gezegd ook wel erg fijn! Er zijn mensen die het financieel goed hebben bij de ouders vadnaan, maar ik vind dat je dat er niet dik bovenop moet leggen. Ik schep nooit op dat vind ik verschrikkelijk.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:13

Ik vind opscheppen ook verschrikkelijk, maar het gebeurt genoeg in het paardenwereldje!! Heb de paardjes ook van mn ouders gekregen, maar als ik dadelijk zelf verdien koop ik ze maar al te graag over!!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:14

VeryWell schreef:
cle0o_o0 schreef:
Is daar wat mis mee dan?

Waarom reageer je elk keer zo apart!! We weten nu wel dat JIJ een duur paard hebt! Ik heb ook niets te klagen, maar laat het niet elke keer merken!!

Wow rustig hoor.....lees haar berichten eerst eens even door....
Ik vind best dat je reden mag hebben om jezelf en je paard te laten zien. Als k een prijs heb gewonnen laat ik dat ook overal zien, dat mog toch of niet?
Beetje vage reactie hoor!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:17

ik heb alle reacties gelezen en ik heb het toch tegen haar?? Hoef jij je niet aangevallen te voelen!! pff...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:20

Toch zou geld geen rol mogen spelen in de beslissing of je een jong groen paard of een ervaren hoog opgeleid paard gaat kopen.

Tuurlijk als je van je zelf weet dat je een paard kan opleiden zou je kunnen zeggen ik koop een jong paard want dat is goedkoper. Zelfs al zou je makkelijk een duur paard kunnen betalen. Maar dan doe je dat dus omdat je een groen paard leuker vind.

Maar het zou niet zo mogen zijn dat je zegt ik heb geen geld voor een hoog opgeleid goed paard en dus koop ik maar een jonge groene en zie wel hoever ik er mee kom.

In dat geval zou je voor een wat ouder paard moeten gaan dat om die reden weer wat goedkoper wordt.

Geldgebrek mag geen reden zijn om dan maar een jong paard te gaan verpesten.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:22

VeryWell schreef:
ik heb alle reacties gelezen en ik heb het toch tegen haar?? Hoef jij je niet aangevallen te voelen!! pff...

Ik voel me zeker niet aangevallen, maar ik vind jouw reactie niet erg vriendelijk naar Cleo0_o0 toe.......en trouwens het is erg offtoppic!
En trouwens naar mijn idee heeft ze helemaal geen kak of last van arrogantie....zo komt ze niet op mij over.
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 17-03-07 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:23

'Zeg ik dat dan?? lees eerst eens goed! En ja Ontopic is toch ook de bedoeling?? Doei, doei

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:29

VeryWell schreef:
'Zeg ik dat dan?? lees eerst eens goed! En ja Ontopic is toch ook de bedoeling?? Doei, doei

Oops dat van onntoppic moest offtoppic zijn, is al veranderd.
Jij regeered steeds zo vel tegen haar op en niet andersom, ze vraagt alleen maar wat......doe ff rustig zeg Nagelbijten / Gniffelen

Citaat:
Ben het met veel dingen ineens,maar vind sommigen behoorlijk arrogant reageren hier! Mensen waarvan de ouders een duur paard willen betalen, laten dit ook graag aan de buitenwereld merken!! Daar heb ik echt een hekel aan!

Neem aan dat ik dat toch goed gelezen heb, niet waar?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:32

lindsey schreef:
Toch zou geld geen rol mogen spelen in de beslissing of je een jong groen paard of een ervaren hoog opgeleid paard gaat kopen.

vind ik eigenlijk ook, maar dan krijg je hier de opmerking dat niet iedereen 50.000 euro te besteden heeft voor een paard Ach gut
je moet de keuze maken die het beste voor jou EN het paard is...
ik begon met een 18 jarige, en een vriendin met een veulen (vanwege het geld...) dat beest van haar loopt nog steeds niet fatsoenlijk met haar, en ik rij zo met met mijn zelfopgeleide paard weg... je moet eerst een periode hebben waarin je leert, daarin kan je het pas zelf overbrengen op een paard naar mijn idee Haha!

en over dat opscheppen? als je alles moet geloven ben ik in vergelijking een armoedig mens zonder geld Clown maar als je sommige mensen leert kennen ziet het er van buiten heel zonnig uit, en binnen moeten ze de dubbeltjes 3 keer omdraaien Clown het ligt er maar net aan wat je wilt laten zien aan de buitenwereld he...

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:40

Ben het met veel dingen ineens,maar vind sommigen behoorlijk arrogant reageren hier! Mensen waarvan de ouders een duur paard willen betalen, laten dit ook graag aan de buitenwereld merken!! Daar heb ik echt een hekel aan!
[/quote]

Neem aan dat ik dat toch goed gelezen heb, niet waar?[/quote]

Wie zegt dat dat over haar ging.. is int algemeen!! Maak je druk joh!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:43

Mijn topic ging ook niet over goedkope/dure paarden maar over afgerichte/groene paarden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:48

LCharlotte schreef:
Mijn topic ging ook niet over goedkope/dure paarden maar over afgerichte/groene paarden.

maar afgericht/groen is ook zeker een geldkwestie bij veel mensen... stom eigenlijk dat de halve wereld om geld draait Ach gut

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:54

Ja zo is dat nou eenmaal, maar ik wilde geen discussie over de financien van mede bokkers Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:57

nee das waar!
de 1 heeft gewoonweg meer geld te besteden dan de ander en dat boeit niks! Haha!

als we hier allemaal maar met veel plezier van onze paardjes genieten!!! uhm samen genieten met je paardje dan Haha!
jong oud goed opgeleid of nog in de leer als je het maar vooral met plezier doet Pling

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 15:07

Ik vind het ook echt niet ineterssant om te weten hoeveel dure paarden er wel niet zijn verkregen of whatever. Het gaat inderdaad om het plezier, maar uiteindelijk ook om de resultaten, voor degene die wedstrijdgericht zijn dan. End an was ik dus geinteresseerd waar de mensen graag voor zouden kiezen bij de anakoop van een nieuw paard. Vinden ze het fijn en interessant om het paard zelf door te trainen of kiezen ze voor een paard waar ze in principe zo mee op concours kunnen en waarom Lachen

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:13

Ik heb toen ik 16 was mijn 'droompaard' van m'n moeder gekregen.
Dier was afgekeurd (kon niet lopen vanwege gebrek aan bespiering en was hartstikke scheef), broodmager, liep als een halvegare maar wel vreselijk leuk in de omgang.
Voor 'n prikkie gekocht dus.
Ik heb eerst recreatief gereden, het paard daarna mee naar 'huis' genomen en op een pensionstalling gezet.
Daar ben ik serieuzer gaan rijden, en tot de conclusie gekomen dat het gewoon ontzettend moeilijk is en veel geduld kost om een 'verwaarloosd' en groen paard alleen al de basis bij te brengen.
Het gaat op dit moment vrij goed, en misschien dat we, als we blijven vooruitgaan, dit jaar nog gaan starten.

Hierbij heb ik me wel voorgenomen nooit meer een dergelijk paard te kopen.
Ik wil geen voorgeprogrammeerd paard, en mijn volgende wordt ook een jonge, liefst onbeleerd, maar niet 'verkeerd' gereden, zodat je alleen maar bezig bent oude fouten eruit te rijden.
Ik heb geen seconde spijt gehad van de aankoop van mijn huidige paard, ik besef alleen dat ik het mezelf ontzettend moeilijk heb gemaakt.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:08

In het A- of B-kader komen bij de ponyruiters is met een zelfopgeleide pony haast niet mogelijk. Wat daarin rijdt of naar het EK mag, heeft zeer vermogende ouders. Er worden bedragen voor pony's betaald waar een afrikaans dorp een heel jaar probleemloos van zou kunnen leven, maar als ouders het er voor over hebben; prima toch Pling Dit geldt natuurlijk ook voor de Junioren en Young Riders. Mijn dochter is al blij met een privéles bij een hele goede instructeur, een in de twee of drie weken Pling Heel vaak staan pony's/paarden van EK-kinderen op stal bij hun trainer en dat kost ook veel geld. Een pony/paard waar alle Z-knoppen in een mum van tijd opgezet zijn of door een ruiter, die louter in die klasse is gekomen door wekelijks twee keer te starten, zal in de meeste gevallen geen fijn na te rijden dier zijn, maar een pony zoals P&P, Milkshake zijn zo professioneel getraind dat het echte 'knoppendozen" zijn, natuurlijk zal de ruiter ook nog wel iets moeten doen, maar zulke dieren heten niet voor niets 'een professor'.
Geld maakt het leven in ieder geval wel een heel stuk makkelijker Haha!
Maar beter weer een jong, onervaren dier op stal dan bijvoorbeeld door allerlei omstandigheden genoegen moeten nemen met 1 x per week een manegeles Bloos

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:17

VeryWell schreef:
cle0o_o0 schreef:

Is daar wat mis mee dan?

Dat is een algemene vraag door die smilie erachter. Is het dan raar dat ik me afvraag of daar iets mis mee is als er staat: Ouders die een duur paard kopen Gaaaap Ik vind die smilie er nogal vreemd achter dus vraag netjes of daar wat mis mee is. En dan reageer ik telkens apart? En hoe weten jullie dat mijn paard veel geld gekost heeft? hij kan toch net zo goed op de foto niet goed zijn en dat ik hem daardoor heb kunnen kopen? Hiermee zeg ik dus niet dát mijn paard iets mankeert, dit is een voorbeeld. Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, en jullie waarschijnlijk ook niet in die van mij.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:39

Rianneke schreef:
en daarbij komt dat het heel makkelijk is om op je ouders zak te teren toch Knipoog
bij mij denken ook veel mensen dat alles heel makkelijk gaat vanwege de plek waar we wonen en met een paar paardjes op stal, maar ze weten vaak niet dat ik alles maar dan ook alles vanaf mijn 17de moet betalen voor de paarden...en dus ook echt andere dingen moet laten liggen en hard moet werken... toen ik wilde overstappen naar de paarden op me 14de zei me moeder ; ga maar sparen en anders rij je maar paarden voor een ander Haha!
zelf sparen en nadenken over je geld is een stuk lastiger maar ook leerzamer dan dat papa en mama zeggen we gaan een goed paard voor jou kopen toch? Clown

Moniek schreef:
Ik denk dat je de vraag even andersom moet stellen.
Je kan gewoon weg niet verwachten als je hooger in de sport wilt komen en dan heb ik het over lichte tour en hoger,dat je voor een habbekrats een paard hebt.
Er zit veel tijd in het opleiden van een GOED paard.
En aangezien het in nederland op het moment erg schaars is om aan dergelijk goed paard te komen zijn de prijzen daar ook naar.
Je kan gewoon niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang zit.

je kan natuurlijk niet verwachten dat je een goed paard met potentie voor het hogere werk dat je die voor weinig krijgt...maar dan heb je nog keuzes die je kan maken vind ik. bijvoorbeeld een groene die net uit de opfok komt rollen, of een 5 jarige die een goede basis heeft en meer? dat scheelt al een bult geld... en opleiding kost veel tijd, maar zie het ook al investering in jou en in het paard... jij leert ervan en je paard word meer waard naarmate die meer oefeningen kent Haha!
en weinig goede paarden? ik denk dat als je goed gaat kijken bij fokkers enzo dat je je verbaasd dat ze die nog hebben. zo zit ik stiekum al 2 jaar te azen op een super gefokt paard wat ook super loopt, maar zolang de fokker em niet kwijt wil...

Dan ligt het er nog maar aan waar je met een paard wilt beginnen.
Als je al in het zz zwaar bent en je wilt een nieuw paard aanschaffen,zal ik het ook niet zo leuk vinden om weer opnieuw te beginnen als je maar een paard tot je beschikking zal hebben.
Dan koop je een paard die zich al laat bewijzen in de sport.
En ja op het moment zijn er weinig goede TOP paarden te koop ja en dan bedoel ik deze in de echt hogere prijsklaasen dat zijn paarden die zich al laten zien,en geen paarden die in de opfok staan waar van men DENKT dat ze het welicht aan zouden kunnen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 16:52

cle0o_o0 schreef:
Dus dan zou ik maar geen wedstrijden meer moeten rijden waar mensen komen die wat minder uitgegeven hebben aan een paard? En omdat mijn ouders het er voor OVER hebben komt het er op neer dat ik maar zo'n gevalletje ben die een goed paard krijgt en met de prijzen weg gaat.

cle0o_o0 schreef:
Als ik bij HAW iemand zie met een minder paard omdat ze niet meer kan betalen zal ik ook een leuk berichtje zetten

Je wekt namelijk wel de indruk Nagelbijten / Gniffelen
Maar nogmaals daar gaat het hiet niet om, so we'll skip this subject. Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:57

Waarom quote je mijn stukjes? zie toch niks tegen spreken? Dat bovenste berichtje heb ik getypte toen ik het een beetje zat was dat mensen zeiden tegen/over me dat ik maar een goed paard heb en dus lekker boven in het klassement eindig, nou moet ik dan mensen met een minder paard maar gaan ontwijken zodat ze geen "last" van me hebben? Maar dat wil niet zeggen dat ik problemen heb met mensen met een minder paard, waarom zou ik, zolang zij er gelukkig mee zijn prima, maar dan moeten ze niet over mij zeggen dat ik een verwend kind ben die maar een goed paard krijg en alles kan winnen. (maar dit is al besproken) en dus zal ik bij een paard dat van de slacht gered is (dus een niet al te duur paard) net zo goed een berichtje zetten als bij een paard dat een ton gekost heeft. Duidelijk toch?
Laatst bijgewerkt door CleovG op 17-03-07 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:58

En trouwens, welke indruk wek ik?