Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wienn schreef:Duidelijk voor,
maar je moet hem wel op de goede manier gebruiken,
als je het als een rij middel gebruikt ipv een hulpmiddel
dan doe je wat verkeert, door afwisseling gaan ze er
goed op reageren en zal het ook meer effect hebben
ook als je zonder elastiek rijd..

Wienn schreef:Duidelijk voor,
maar je moet hem wel op de goede manier gebruiken,
als je het als een rij middel gebruikt ipv een hulpmiddel
dan doe je wat verkeert, door afwisseling gaan ze er
goed op reageren en zal het ook meer effect hebben
ook als je zonder elastiek rijd..

Wienn schreef:als je het standaard gebruikt dan heeft het minder effect,
door afwisseling zal het je meer helpen, en die dingen heten
hulpteugels, dus het moet alleen gebruikt wordne als hulp

twinducklin schreef:Wienn schreef:als je het standaard gebruikt dan heeft het minder effect,
door afwisseling zal het je meer helpen, en die dingen heten
hulpteugels, dus het moet alleen gebruikt wordne als hulp
Ik heb zelf een elastiek voor ongeveer een half jaar gebruikt, standaard iederde dag.. En toch heeft het nut gehad..
Voor diegene die een foto wil zien, ik heb foto's van dezelfde tijd, met en zonder elastiek!
Ik ben zelf voor het elastiek, mits het goed gebruikt wordt, maarja dat is bij iedere hulpteugel zo. Ik heb er een goede ervaring mee, mijn paard is er absoluut niet hangerig door geworden, zolang je verder goed rijd zoeken ze vanzelf wel de plaats zonder druk, dus door genoeg been te geven voorkom je dat ze gaan hangen. Natuurlijk zal dit niet bij iedere paard werken, maar niet iedere hulpteugel werkt bij ieder paard.
IloveJaimy schreef:sorry hoor maar heb al een hele tijd niet gereageerd(laatste keer oppagina 14) en trommel ook niet al mijn vriendinnen op.
nee nog geen hangerig paard hij loopt juist harstikke fijn. dus zolang ik ik er goede ervaring mee heb blijf ik er mee door gaan.
de 1 is tegen de ander is voor we komen er nooit uit denk ik.
vind het alleeen niet normaal dat je hier meteen uit word gemaakt voor penny meisje en paardenmishandelaar.

Born2BCrazy schreef:Wie goed doet, wie goed ontmoet
Als je zelf gaat schreeuwen en alles terwijl iedereen je gewoon wil helpen/adviseren en niet de grond in wil trappen!
Maar het probleem is.. je denkt er niet eens over na dat misschien een anderemening ook juist kan zijn.. Je blijft alleen maar bij je eigen punt..
Nou wil ik niet zeggen dat je direct ook tegen moet zijn, maar heb je de argumenten die genoemd zijn, ook daadwerkelijk overdacht?? En ben je zelf met argumenten (en dan bedoel ik échte) gekomen? Behalve dan dat je instructrice het heeft gezegd?
Discussie is trouwens meestal verschillende meningen, wat idd ook vaak zo blijft.
En idd penny enz is misschien niet zo vriendelijk..Maar deze mensen hebben veel,heel veel geduld met je gehad..maar elke keer kap je het gewoon af..met een of andere pissige opmerking..en je respecteert hun mening dus niet, terwijl zij dat wel bij jou deden
Het geduld houd natuurlijk een keer op.
Maar ja ga gewoon lekker verder waar je mee bezig bent, ben benieuwd hoe het over laten we zeggen, een jaar elastiek verder is...
En nogmaals..als je zoveel negatieve ervaringen hoort..waarom neem je dan uberhaubt het risico??? Daar ben ik nou eens benieuwd naar..?
horseyfries schreef:"En komt ze echt niet aan mijn hand" is nu niet bepaald iets waar ik van zou gaan juichen.....
twinducklin schreef:
Waarom lees je dan alleen het negatieve commetaar, doe je zelf niet precies hetzelfde? Lezen wat jouw uitkomt? Mij bijvoorbeeld heeft het wel heel goed geholpen. Die van mij heeft er absoluut niet van leren trekken, maar heeft juist geleerd hoe ze nageefelijk moet gaan lopen, het begin is gezet met het elastiek. En ik heb er ook een half jaar mee gereden, inmiddels 3 jaar laten doet ze het nog steeds goed, en komt ze echt niet aan mijn hand..
twinducklin schreef:horseyfries schreef:"En komt ze echt niet aan mijn hand" is nu niet bepaald iets waar ik van zou gaan juichen.....
Daar doelde ik dus op qua dat een paar keer genoemd werd dat paarden leren dat ze kunnen gaan hangen, dat doet ze absoluut niet. Ze volgt mijn hand netjes, maar dat is heel wat anders als erop gaan hangen. Ze is absoluut niet zwaar op de hand geworden, is haar achterhand beter gaan gebruiken. En dat meteen al toen ze het elastiek erom kreeg..
horseyfries schreef:
Daar doelde ik dus op qua dat een paar keer genoemd werd dat paarden leren dat ze kunnen gaan hangen, dat doet ze absoluut niet. Ze volgt mijn hand netjes, maar dat is heel wat anders als erop gaan hangen. Ze is absoluut niet zwaar op de hand geworden, is haar achterhand beter gaan gebruiken. En dat meteen al toen ze het elastiek erom kreeg..

Juultj schreef:Als je geen penny bent, waarom voel je je dan zo aangevallen als iemand zo'n uitspraak doet?

runningkawa schreef:of ze trekt de schoen aan
zielig, dat is de pony...
en idd, de meeste die roepen dat een elastiek zo geweldig is, hebben een geweldig profiel