Die van mij staan buiten (zijn nu mooi wit van de rijp op hun rug), bekap ze zelf (sinds voor NB bestond) en halsters doen we ook niet aan. Zal het mijn lief vertellen en kan dan vast de jas EN de sporen kopen

Prachtig setje toch?! de hondjes

HC
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Huertecilla schreef:Stalling, smid, halsters....
Die van mij staan buiten (zijn nu mooi wit van de rijp op hun rug), bekap ze zelf (sinds voor NB bestond) en halsters doen we ook niet aan.
Huertecilla schreef:Prachtig setje toch?! de hondjes
Huertecilla schreef:Het is wel een mooie illustratie van waar je het budget verschillend over kan verdelen. Jij aan stalling, hoefsmid en halsters, ik heb weer wat boeken gekocht en spaar de rest voor speciale drinkfleshouders
jasmijn78 schreef:En-En kan soms ook hoor! En boeken En spullen voor je paard EN lessen van een fijne instructeur...
Rianneke schreef:...de meeste zooi die op en aan een paard worden gehangen zijn voor de ruiter!
Rianneke schreef:maar voor mij staat boven alles dat een paard paard mag zijn... voor mij niet zoveel fratsen, want de meeste zooi die op en aan een paard worden gehangen zijn voor de ruiter! tegenwoordig is een paard meer een modeverschijnsel dan echt paard... denk maar eens aan de paarden die je buiten ziet lopen allemaal dik ingepakt en behangen met springschoenen en peesjes etc etc... maar vind zoon paard dat nou leuk...? het is alleen voor de handigheid van de ruiter want zoon deken zorgt ervoor dat je niet zo lang hoeft uit te stappenpeesjes en springschoenen in de wei omdat ze zo gek doen? laat je paard dan iedere dag naar buiten en zet em wat minder hoog in het voer
en zo zijn er nog veel meer dingen maar dan word mijn post hier wel erg lang
Huertecilla schreef:Het is mij echt een volledig raadsel waarom veel ruiters eigenlijk willen rijden. Zij in de stress, paard in de stress, hoop geld over de bak, nul vooruitgang en met setjes heeft dat niets van doen.
Streef EERST de LOL eens na, dan komt daarna eventuele rijtechniek wel en als bonus nog een stuk makkelijker ook.
Yamcha schreef:Dat vind ik dus echt belachelijk! Alsof een roze zweep anders tikt dan een zwarte! Ik houd het persoonlijk bij een elegante zwarte zweep....
Nadya schreef:Eh... ik neem aan dat het grappig bedoeld was, hoor, over die roze zweepjes e.d.
Annelies200 schreef:...het is goed om er verzorgd uit te zien..en wat maakt het uit of je nou in een donkergroen met rode bandages rijd of in een Anky blauw setje???
roossie22 schreef:@júist omdat ik mijn paard zo paardeerlijk en paardvriendelijk mogelijk hou, is m blinkend poetsen totaal géén paardvriendelijke manier,
Huertecilla schreef:roossie22 schreef:@júist omdat ik mijn paard zo paardeerlijk en paardvriendelijk mogelijk hou, is m blinkend poetsen totaal géén paardvriendelijke manier,
Jee, Roossie, wat maak je het ingewikkeldAls je wil dat de gemiddelde lezer je kan volgen moet je dit wat minder complex maken hoor en anders kan je het beter laten
![]()
Citaat:
@júist omdat ik mijn paard zo paardeerlijk en paardvriendelijk mogelijk hou, is m blinkend poetsen totaal géén paardvriendelijke manier,
goed...poging 2 voor de gemiddelde lezer dan maar![]()
mijn paard staat buiten, als ik die blinkend schoon poets, is dr huidvet eraf en daarmee haar natuurlijke beschermlaag.
oftewel: voor mijn paard zou blinkend schoon poetsen niet zo paardvriendelijk en paardeerlijk zijn als het misschien lijkt voor sommigen
Huertecilla schreef:Ze zien er naar penny-normen NIET uit, met de manen in wilde kapsels en ook nog eens overal sportstrepen van het ravotten.e zijn echter wel heel comfie 24-7 buiten in het ruige bergklimaat hier.
Kortom, wat is 'goed verzorgd'? Strak geschoren en blinkend schoon opgepoets onder een fris gewassen dekentje op stal (en met beschermers opgetuigd even weidegang) of als een moddermonster olijke streken met de rest van de familie uithalend?
Het is het punt van 'een warme stal en goed voer' versus met zijn allen in de wei rond een krat hooi-stro. WEER het punt van kénnis.
HC
Alane schreef:Ik kan uren naar mijn paardjes staan te kijken, zittend zie ik ze dan of niet of ik moet met de stoelen lopen te zeulen
Lowara schreef:mijn paarden vinden het heerlijk om gepoetst te worden, in het wild en in de wei kriebelen ze ook voor hun plezier dus ik denk persoonlijk dat poetsen wel paardvriendelijk is, zowel voor het sociale aspect als voor de conditie van de vacht
Mijn paarden worden voor het rijden van top tot teen gepoetst en staan hierbij minimaal 12 uur per dag in de modderwei te baggeren, ongeacht het weer.
heb nog nooit gemerkt dat ze last hadden van een te weinige vetlaag bij regen
Rianneke schreef:een paard is en blijft een bewegingsdier...
Huertecilla schreef:
Ja, ik zie paarden in het wild ook altijd elkaar met kam en borstel van top tot teen poetsen![]()
"Het is het punt van 'een warme stal en goed voer' versus ......knip..... WEER het punt van kénnis."
HC