Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:58

stef schreef:
nee marije, want ik begrijp heel goed waar kees2 over valt.
Niet iedereen is dik van eten, dus daarmee valt jou laatste zin al heel slecht natuurlijk.
Er zijn genoeg mensen die bepaalde medicatie hebben (waar ze niet mee kunnen/mogen stoppen!!) waar ze dik van worden. Mensen met een slecht/minder functionerende schildklier, en zo zijn er ongetwijfeld nog legio aan kwalen die mensen dik maken, zonder dat ze heel de dag lopen te schranzen
Het mag duidelijk zijn dat ik het niet over deze mensen heb. Want ik het ga het nu voor de 3e en laatse keer zeggen.

IK VINDT DE INZET BELANGRIJKER DAN DE UITKOMST.

Oftewel heb ik meer respect voor iemand met een ziekte en er toch alles aan doet om niet zwaarder te worden en zelfs wat afvalt dan iemand die zich klem eet en zegt dat ie er niets aan kan doen. Daar struikel ik over. En als je hebt gelezen kan je dat ook opmaken. Het is wel erg makkelijk om er wat regels uit te halen he
Laatst bijgewerkt door WinBinChes op 25-09-06 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:58

Dit blijft toch echt een heel moeilijk onderwerp. Zeker als je heen en weer gaat smijten met te dik/niet te dik, weet jij er wel of niet wat van....
Ik weet in ieder geval zeker, dat ik met mijn maatje 46 er echt heel veel moeite mee heb om af te vallen. Ik heb geen ziekte en geen medicijnen, maar OMG wat is het moeilijk om er iets aan te doen. Stress en problemen maken bij mij dat ik het liefst 6 patat oorlog eet en 6 repen chocola..... Dusseh niet voor iedereen is in een half jaartje 10 kg eraf hoor...

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:59

loes-freke schreef:
Marije1984 schreef:

Dat is wat ik bedoel, NIET IEDEREEN kan er wat aan gaan doen, om af tevallen.
dus dat zijn de zinnen die kwetsent zijn voor mensen met een ziekte en DIE GRAAG wat aan hun gewicht willen doen, MAAR dat helaas NIET lukt.
DAAROM moet je uit kijken met wat je zegt tegen mensen met overgewicht.
en ook niet praten tegen ander als ze het kunnen horen, wat helaas veel op wedstrijden gebeurd.
infomeer eerst waarom die persoon 'overgewicht' heeft.

Als je goed leest zeg ik ook dat ik inzet belangrijker vindt dan de uitkomst.

Even geqoute zodat je kan zien dat ik niet lieg

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:01

Sunshine80 schreef:
Dit blijft toch echt een heel moeilijk onderwerp. Zeker als je heen en weer gaat smijten met te dik/niet te dik, weet jij er wel of niet wat van....
Ik weet in ieder geval zeker, dat ik met mijn maatje 46 er echt heel veel moeite mee heb om af te vallen. Ik heb geen ziekte en geen medicijnen, maar OMG wat is het moeilijk om er iets aan te doen. Stress en problemen maken bij mij dat ik het liefst 6 patat oorlog eet en 6 repen chocola..... Dusseh niet voor iedereen is in een half jaartje 10 kg eraf hoor...

Nou en? Dan doe je er toch een jaar over. Alweer ik zeg niet dat iedereen het moet kan of mag.
<Maar als je wil kan je er wat aan doen. Wil je het niet? Dan toch niet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:01

runningkawa schreef:
En mensen die door medische oorzaak niet of nauwelijks af kunnen vallen, die veroordelen jullie net zo hard?

Hoe bedoel je dit?
In de strekking van het topic: Het maakt me niet uit hoe iemand zwaar komt, maar je kan té zwaar voor je paard zijn, ongeacht wat daar de oorzaak van is.
Mensen die zich klem eten zijn hier dus zelf verantwoordelijk voor, en dan heb ik zoiets van tja, eigen schuld dikke bult.
Mensen die door een medische oorzaak te maken hebben met overgewicht vind ik dan weer sneu, omdat ze er niks aan kunnen doen dat ze hun hobby niet kunnen beoefenen zoals zij wellicht zouden willen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:02

Marije1984 schreef:
[
<Maar als je wil kan je er wat aan doen.

Dit is dus simpelweg niet waar.....

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:03

stef schreef:
runningkawa schreef:
En mensen die door medische oorzaak niet of nauwelijks af kunnen vallen, die veroordelen jullie net zo hard?

Hoe bedoel je dit?
In de strekking van het topic: Het maakt me niet uit hoe iemand zwaar komt, maar je kan té zwaar voor je paard zijn, ongeacht wat daar de oorzaak van is.
Mensen die zich klem eten zijn hier dus zelf verantwoordelijk voor, en dan heb ik zoiets van tja, eigen schuld dikke bult.
Mensen die door een medische oorzaak te maken hebben met overgewicht vind ik dan weer sneu, omdat ze er niks aan kunnen doen dat ze hun hobby niet kunnen beoefenen zoals zij wellicht zouden willen

Ja dat is ook sneu, maar zoek een leuk paard op met een sterke rug. Dan kom je waarschijnlijk al een heel eind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:04

Ik heb dus weinig energie.
Dus beweeg daardoor minder dan ik zou wilen.
Daardoor ben ik er niet lichter op geworden.
Op een smal arabiertje zal ik niet stappen en gelukkig pas ik nog goed op een kwpn-er
Maar ff afvallen, helaas gaat dat niet zomaar.
En het is dan erg makkelijk praten met een mooi dun lijfje.
(heb zelf ook maat 34 gehad, dus weet hoe makkelijk dat praat en hoe erg ik nu baal van maat 44)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:05

stef schreef:
Marije1984 schreef:
[
<Maar als je wil kan je er wat aan doen.

Dit is dus simpelweg niet waar.....

Erg makkelijk en vuil om een gedeelte te qouten. Wees eerlijk en qoute de hele zin. En waar ik op reageer.

Of wil je gewoon niet lezen wat ik bedoel....

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:05

Nee over deze mensen heb jij het niet....maar wel over de mensen die dik zijn geworden van eten...
Denk je er wel eens over na waarom deze mensen veel eten???Misschien omdat ze eerdere trauma;s in hun leven hebben gehad..en hun enige uitvlucht eten is..
Triest hoe jij deze mensen belachelijk maakt met je gepraat over afvallen..
en dat er dan ook nog opmerkingen in dit topic worden geplaatst,waardoor bij deze mensen hun enige plezier(het paardrijden ) wordt vergalt!!Denk eens aan wat je losmaakt bij veel mensen ...
En wat een onzin om eerst te gaan vragen hoe het komt dat iemand dik is...als het van het eten komt dan heb je gelijk weer een oordeel... Boos!
Laatst bijgewerkt door crabbybitch op 25-09-06 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:07

En zo makkelijk werkt het dus niet. In ieder geval niet voor iedereen. Voor de ene is het makkelijker dan voor de andere. De wil kan er nog zo goed zijn, het moet je wel lukken. Het is nogal wat om je eetgewoontes te veranderen en om als je stress of psychische pijn (of weet ik het wat) hebt om dat van het eten af te blijven. En dat ik er een jaar over doe en jij niet...sjah that's life! Maar het blijft ontzettend moeilijk!
btw ben ik niet aan het afvallen voor het paardrijden maar gewoon voor mezelf!

Anoniem

klopt psygisch niet in orde zijn en daardoor veel eten kun je ook onder een ziekte stoppen.

Maar dat willen veel dunne mensen niet zien.
Elk pondje gaat door het mondje, waarom vragen ze zich niet af, want het bekt zo lekker

WinBinChes

runningkawa schreef:
Op een smal arabiertje zal ik niet stappen en gelukkig pas ik nog goed op een kwpn-er
(heb zelf ook maat 34 gehad, dus weet hoe makkelijk dat praat en hoe erg ik nu baal van maat 44)

makkelijk praten met een dun lijfje? Heb zelf 42 hoor. En had 46. Heb nooit een dun lijfje gehad. Mijn moeder is ook echt te dik maar wil daar niks aan doen. Erg jammer maar haar keus.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:09

Marije1984 schreef:
runningkawa schreef:

makkelijk praten met een dun lijfje? Heb zelf 42 hoor. En had 46. Heb nooit een dun lijfje gehad. Mijn moeder is ook echt te dik maar wil daar niks aan doen. Erg jammer maar haar keus.

dus omdat jij bent afgevallen ,moet iedereen dat kunnen????Want jij bent zoooo goed en knap dat jij dat kon????
En zelfs je eigen moeder is maar raar omdat ze dat niet doet???
SPIEGEL!!!!!!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:11

Afvallen is vaak een heel bewustwordings proces.

Het is heel makkelijk om te zeggen "dan eet je toch geen snoep/chips/patat etc." In praktijk werkt dat echter niet zo.

De kloof tussen "weten dat iets niet goed voor je is" en "ook zo handelen" is vaak nogal groot. Je moet eerst zelf weten waarom je gaat eten, is dat compensatie?, stress?, verveling? iets anders? en pas als je dat weet kun je daar iets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:11

Dat jij er wat aan hebt kunnen doen en je moeder er niets aan wil doen
Wil niet zeggen dat het voor een ander ook wel ff makkelijk kan en gaat.
Was dat maar waar.
Dan zag je ook geen mensen met een maatje teveel, want wie vind dat nou fijn?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:13

runningkawa schreef:
klopt psygisch niet in orde zijn en daardoor veel eten kun je ook onder een ziekte stoppen.

Maar dat willen veel dunne mensen niet zien.
Elk pondje gaat door het mondje, waarom vragen ze zich niet af, want het bekt zo lekker

dat is bijv. ook de reden dat ik geen frikandel durf te scoren in de stad, ook al heb ik die dag nog niets gegeten, is het 4 uur en loop ik te rillen van de honger. Verdrietig

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:14

kees2 schreef:
Nee over deze mensen heb jij het niet....maar wel over de mensen die dik zijn geworden van eten...
Denk je er wel eens over na waarom deze mensen veel eten???Misschien omdat ze eerdere trauma;s in hun leven hebben gehad..en hun enige uitvlucht eten is..
Triest hoe jij deze mensen belachelijk maakt met je gepraat over afvallen..
en dat er dan ook nog opmerkingen in dit topic worden geplaatst,waardoor bij deze mensen hun enige plezier(het paardrijden ) wordt vergalt!!Denk eens aan wat je losmaakt bij veel mensen ...
En wat een onzin om eerst te gaan vragen hoe het komt dat iemand dik is...als het van het eten komt dan heb je gelijk weer een oordeel... Boos!

Heb het woord paardrijden en dikke mensen niet in mijn mond gehad.
En hoezo triest. Jij bent hier de enige die een oordeel tekt. Niet ik! Jij zegt doet ik neer kijk op te zware mensen en dat is gewoon weg niet waar. wel hoop ik dat ze wakker worden ja. Je weet wat de risico's zijn. Tja als je dan er niks aan wil doen is dat je eigen keus, maar ook dat heb ik vaker gezegd

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:15

Apple schreef:
Afvallen is vaak een heel bewustwordings proces.

Het is heel makkelijk om te zeggen "dan eet je toch geen snoep/chips/patat etc." In praktijk werkt dat echter niet zo.

De kloof tussen "weten dat iets niet goed voor je is" en "ook zo handelen" is vaak nogal groot. Je moet eerst zelf weten waarom je gaat eten, is dat compensatie?, stress?, verveling? iets anders? en pas als je dat weet kun je daar iets aan doen.

dat klopt natuurlijk wel...

als ik echter naar mezelf kijk: ik eet écht weinig! en ik sport.... en toch val ik niet af!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:15

Overigens las ik eerder in dit topic een opmerking over "stijve harken die ook niet zouden mogen rijden".

Nagelbijten / Gniffelen

*zet mn paardenspullen alvast maar op Marktplaats*

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:16

Marije1984 schreef:
En hoezo triest. Jij bent hier de enige die een oordeel tekt. Niet ik! Jij zegt doet ik neer kijk op te zware mensen en dat is gewoon weg niet waar. wel hoop ik dat ze wakker worden ja. Je weet wat de risico's zijn. Tja als je dan er niks aan wil doen is dat je eigen keus, maar ook dat heb ik vaker gezegd

en wat als je er wel iets aan WILT doen, en het ook doet.... maar het lukt toch niet???

dan oordeel jij toch net zo hard!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:16

Barmat, spierweefsel is zwaarder dan vet. Als je dus veel sport en je vet wordt in spier omgezet dan zul je idd weinig afvallen Lachen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:17

runningkawa schreef:
Dat jij er wat aan hebt kunnen doen en je moeder er niets aan wil doen
Wil niet zeggen dat het voor een ander ook wel ff makkelijk kan en gaat.
Was dat maar waar.
Dan zag je ook geen mensen met een maatje teveel, want wie vind dat nou fijn?

Waar zeg ik dat het makkelijk is?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:17

ben ik in ieder geval niet de enige die er zo over denkt! En die dus duidelijk ook zo is! Stijve hark valt bij mij wel mee...denk ik...

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:18

Barmat schreef:
Marije1984 schreef:

en wat als je er wel iets aan WILT doen, en het ook doet.... maar het lukt toch niet???

dan oordeel jij toch net zo hard!

LEZEN