Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cinnepin schreef:Zo nu heb ik het helder gemaakt en weten jullie dus dat ik niet diegene bedoel die jullie wel bedoelen en kan het *gezeur* ( ook via pb ) ophouden en kunnen we gezellig verder bokken
Ketaki schreef:laten we gewoon online zijn.
en ophouden met die discussies over pb tjes.
dat kun je in een pb ook uitvechten
creool schreef:Ik lees de titel van deze topic en denk.. wat een onzin. Ruiters met sporen zijn slecht? Heb uiteraard niet alle 21 pagina's doorgespit maar waarom zouden ruiters met sporen slecht zijn?
Ketaki schreef:creool schreef:Ik lees de titel van deze topic en denk.. wat een onzin. Ruiters met sporen zijn slecht? Heb uiteraard niet alle 21 pagina's doorgespit maar waarom zouden ruiters met sporen slecht zijn?
omdat sommigen sporen als strafmiddel gebruiken, maar dat is hun fout.
er zijn ook mensen die sporen heel goed mee overweg kunnen.
en in mijn ogen hebben zij dan sporen verdiend
Sies schreef:Als mijn paard op een buitenrit weer eens achteruit de sloot in loopt of zo ben ik maar wat blij dat ik GEEN sporen om heb. Dan kan ik hem duidelijk naar voren stampen (oei dat klinkt bot) dat hij weer uit de sloot gaat. Zonder dat ik hem een gat in zijn buik prik.
Snoevie schreef:wow al zoveel pagina's over het gebruik van sporen....
vraagje aan de spoorgebruikers onder ons(zie geen M/Z dressuur rijden) gebruik je de spoor dan als vervanging voor een zweepje?en op advies van je instructie,en wat geven die als reden dat je ze zou moeten gebruiken
marloezzke schreef:wanneer gebruikt iemand zijn sporen dan als straf middel?
marloezzke schreef:wanneer gebruikt iemand zijn sporen dan als straf middel?