Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moniek schreef:Wat ik me afvraag wat je ermee wilt berijken?
wat je ermee denkt te winnen?
Pava schreef:Moniek schreef:Wat ik me afvraag wat je ermee wilt berijken?
wat je ermee denkt te winnen?
Heb jij zelf nooit valeriaan of valdispert gebruikt voor bijv. een rijexamen?
In het geval van Kim zou ik wel kiezen voor homeopathische druppels. Dat is in mijn ogen minder rigoreus dan Sedalin. En wellicht minder "ongezond" voor het paard.
Hetgeen je in dit geval probeert te winnen is vertrouwen. Stress overwinnen, die van jezelf en die van je paard.
Fitzroy schreef:Maar Cheveyo, als de stress bij jezelf zit, moet je daar ook bij jezelf wat aan doen en niet je paard iets geven
Dat vind ik toch wel een wezenlijk verschil.
Moniek schreef:@pava ik ben het niet met je eens want zo simpel kan het wel liggen.
Want wie is er uiteindelijk nu bang?
Ik ga juist langs dingen wqaar mijn paard bang voor is.
Hij is bijvoorbeeld zo vresenlijk bang voor de molen om de hoek (alleen als hij aanstaat)
Als ik naar stal fiets en ik zie dat die molen aanstaat ga ik meteen met hem erlangs.
Net zoalang hij het niet meer eng vind.
En als ik ik denk dat ik hem niet aan zal kunnen neem ik mijn man mee.
je moet natuurlijk niet alles op de bollefooi gaan doen.
Ik vind het juist dom als je juist die dingen uit de weg gaat want je lost het probleem niet mee op.
Wil hier niemand voor dom uitmaken hoor.
Fitzroy schreef:Maar Cheveyo, als de stress bij jezelf zit, moet je daar ook bij jezelf wat aan doen en niet je paard iets geven
Fitzroy schreef:Maar Pava, dan kies jij dus voor de veilige weg. Dit i.t.t. Kim die de gevaren wel op gaat zoeken met een licht gesedeerd paard.
edit: deze reactie sloeg op die van jou erboven
Pava schreef:Moniek schreef:@pava ik ben het niet met je eens want zo simpel kan het wel liggen.
Want wie is er uiteindelijk nu bang?
Ik ga juist langs dingen wqaar mijn paard bang voor is.
Hij is bijvoorbeeld zo vresenlijk bang voor de molen om de hoek (alleen als hij aanstaat)
Als ik naar stal fiets en ik zie dat die molen aanstaat ga ik meteen met hem erlangs.
Net zoalang hij het niet meer eng vind.
En als ik ik denk dat ik hem niet aan zal kunnen neem ik mijn man mee.
je moet natuurlijk niet alles op de bollefooi gaan doen.
Ik vind het juist dom als je juist die dingen uit de weg gaat want je lost het probleem niet mee op.
Wil hier niemand voor dom uitmaken hoor.
Ja, dat doe ik ook. Maar niet langs een drukke verkeersweg. Ik gok niet op de welwillendheid van chauffeurs.
Mijn paard is van alles gewend hoor, trampolines, vechtende katten, grasmaaiers, tuinsproeiers, etc. Maar ik hoef die landbouwmachines niet tegen te komen. Dus ik ga de weg niet op. Mijn man hoef ik niet mee te nemen. Die kan niet veel doen als mijn paard zes meter opzij springt, de rijbaan op. Behalve onze resten van het asfalt schrapen dan.
Cheveyo schreef:Fitzroy schreef:Maar Cheveyo, als de stress bij jezelf zit, moet je daar ook bij jezelf wat aan doen en niet je paard iets geven
dat heeft ze nu indirect toch ook gedaan? Paard rustig dus ruiter ook ?
Hier heb ik het voor de duidelijkheid over het ontspannen van het paard met homeopatisch, niet met Sedalin. Snap dat het een beetje onduidelijk kan worden zo maar goed. Het gaat mij om de reden waarom ze het gebruikt en dat anderen daar zo over vallen blijkbaar als 20 pgs lang.
Ligt dat aan :
- het middel Sedalin?
- de hoeveelheid Sedalin?
- de manier waarop?
- de achterliggende reden?