QQQQ schreef:Niet ZO ver off topic
jij wil toch het laatste woord hebben QQQQ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
QQQQ schreef:Niet ZO ver off topic
milo schreef:Er zijn zat concrete foto's, ook van diegenen die op "de goede manier" LDR beoefenen. Als het er dan zo uit ziet als de foto's van de TS komt men met opmerkingen als "momentopnames" of "zo wordt maar héél kort getraind". Beide zijn echter niet waar. Ook onze olympisch kampioene rijdt ze regelmatig, voor langer dan enkele tellen in die houding.waar ik wel altijd benieuwd naar ben zijn dan de foto's. ik heb er een keer een paar gezien, en ik denk dat dit toch een beter beeld kan schetsen, omdat dit concreet voor mensen is.
horseyfries schreef:Ik dacht dat ik toch een behoorlijk uitgebreid antwoord had gegeven op de vraag waarom Q? En die ging niet over "Olympische medailles"?
Ik krijg het gevoel dat je dat gewoon niet wilt lezen. Beetje jammer want met oogkleppen op dressuurrijden is lastig......
QQQQ schreef:Deze discussie gaat over de vraag: "Wat is het nut hiervan?".
horseyfries schreef:Dat vind ik nou ook weer flauw hoor jongens, ook een Shire zou misschien beter lopen met laag, rond en diep......
horseyfries schreef:Ik dacht dat ik toch een behoorlijk uitgebreid antwoord had gegeven op de vraag waarom Q? En die ging niet over "Olympische medailles"?
Ik krijg het gevoel dat je dat gewoon niet wilt lezen. Beetje jammer want met oogkleppen op dressuurrijden is lastig......
Jippie schreef:Ah, dus dezelfde redenen waarom vele mensen met slof rijden. Dan heb ik het goed begrepenQQQQ schreef:Deze discussie gaat over de vraag: "Wat is het nut hiervan?".
Het nut is heel simpel: souplesse en controle PUNT
Jippie schreef:Gelukkig niet. Ik houd liever de souplesse er in, maar dan voel jij je waarschijnlijk niet meer in controle.Maar ja, souplesse en controle uit een Shire rijden is in geen enkel systeem haalbaar
Jippie schreef:QQQQ schreef:Deze discussie gaat over de vraag: "Wat is het nut hiervan?".
Het nut is heel simpel: souplesse en controle PUNT
Maar ja, souplesse en controle uit een Shire rijden is in geen enkel systeem haalbaar
Karl66 schreef:Uit het onderzoek van Uppsula, Utrecht en Zurich blijkt dat een paard dat LDR getraind wordt duidelijk veel meer ruggebruik heeft (grotere amplitude in de op- en neergaande beweging van de rug).
Karl66 schreef:Het staat oa op de site van Ulrike Thiel, inclusief de houding van het paard.
Karl66 schreef:Net als niet elke WPNer hetzelfde is gebouwd, is ook niet elke Shire hetzelfde. Er zijn er genoeg met net zoveel kaakruimte als een "gemiddelde" WPNer. Wees dus gerust: LDR kan prima met Shires, Friezen, Groningers, etc, wat betreft de "ruimte".Een paard met hele zware kaken moet je niet LDR rijden, die heeft daar gewoon te weinig ruimte voor. Dus wat dat betreft is het een minder geschikte trainingstechniek voor een Shire denk ik. Maar Q heeft er toch al geen behoefte aan, dus dat zal hem waarschijnlijk terecht ook weinig uitmaken.