Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 07:00

QQQQ schreef:
Niet ZO ver off topic

jij wil toch het laatste woord hebben QQQQ

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:35

waar ik wel altijd benieuwd naar ben zijn dan de foto's. ik heb er een keer een paar gezien, en ik denk dat dit toch een beter beeld kan schetsen, omdat dit concreet voor mensen is.

ik vond persoonlijk de foto's geen prettig beeld geven, maar er zijn genoeg mensen die hun paard wel fijn diep en rond kunnen rijden.
zoals al zovaak gezegd is: met andere middelen kan je je paard ook naar de pannenkoeken rijden, je moet gewoon goed kunnen rijden.

gister zag ik weer iemand met de slof aan de slag, dat was ook een pretje voor het paard

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:55

milo schreef:
waar ik wel altijd benieuwd naar ben zijn dan de foto's. ik heb er een keer een paar gezien, en ik denk dat dit toch een beter beeld kan schetsen, omdat dit concreet voor mensen is.
Er zijn zat concrete foto's, ook van diegenen die op "de goede manier" LDR beoefenen. Als het er dan zo uit ziet als de foto's van de TS komt men met opmerkingen als "momentopnames" of "zo wordt maar héél kort getraind". Beide zijn echter niet waar. Ook onze olympisch kampioene rijdt ze regelmatig, voor langer dan enkele tellen in die houding.

Deze discussie gaat over de vraag: "Wat is het nut hiervan?". En nog altijd hopen we op een zinniger antwoord dan "olympische medailles" o.i.d., waarschijnlijk tevergeefs.

Daag Shan

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:54

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:07

Ik dacht dat ik toch een behoorlijk uitgebreid antwoord had gegeven op de vraag waarom Q? En die ging niet over "Olympische medailles"?
Ik krijg het gevoel dat je dat gewoon niet wilt lezen. Beetje jammer want met oogkleppen op dressuurrijden is lastig......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:10

horseyfries schreef:
Ik dacht dat ik toch een behoorlijk uitgebreid antwoord had gegeven op de vraag waarom Q? En die ging niet over "Olympische medailles"?
Ik krijg het gevoel dat je dat gewoon niet wilt lezen. Beetje jammer want met oogkleppen op dressuurrijden is lastig......

Op een Shire valt dat nog wel mee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:10

En ik vond Salinero toch wel verdomd fijn in de aanleuning wat ik van Amsterdam gezien heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:03

QQQQ schreef:
Deze discussie gaat over de vraag: "Wat is het nut hiervan?".

Het nut is heel simpel: souplesse en controle PUNT

Maar ja, souplesse en controle uit een Shire rijden is in geen enkel systeem haalbaar

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:28

Dat vind ik nou ook weer flauw hoor jongens, ook een Shire zou misschien beter lopen met laag, rond en diep......
Niet discrimineren hé!

uletta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:29

ik vindt het er meer uitzien dat de paarden veels te diep lopen. ze hebben hun neus op de borst liggen. je moet ze juist meer omhoog rijden.

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:42

Gelukkig, toch nog iemand die een beetje verstand heeft van paardrijden hier.......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:49

horseyfries schreef:
Dat vind ik nou ook weer flauw hoor jongens, ook een Shire zou misschien beter lopen met laag, rond en diep......

neuh echt niet

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:35

horseyfries schreef:

Ik heb in jouw antwoorden niets gezien dat het zo diep instellen als op de TS foto's verklaard. Een beetje dieper, een beetje ronder, nou wellicht, maar dit extreme? Daar heb ik jou, en niemand anders een goede rede voor zien geven

Edit:
Afbeelding
Dus waar is DIT goed voor?
Laatst bijgewerkt door QQQQ op 25-04-06 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:42

Jippie schreef:
QQQQ schreef:

Ah, dus dezelfde redenen waarom vele mensen met slof rijden. Dan heb ik het goed begrepen

Jippie schreef:
Maar ja, souplesse en controle uit een Shire rijden is in geen enkel systeem haalbaar
Gelukkig niet. Ik houd liever de souplesse er in, maar dan voel jij je waarschijnlijk niet meer in controle.

Toch mooi dat je weer zo goed in staat bent om gewoon te discussieren over het onderwerp Jippie. Not.

Het is wel duidelijk dat jij alleen maar dingen kunt roepen over zaken waar jij helemaal NIKS van weet. Als je alleen maar kunt stoken en laten merken dat je dit topic onzin vind, misschien is het dan handiger om dit topic niet meer te volgen. Er op reageren zoals jij dat doet is niet de bedoeling van het forum "Discussies".

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:37

Uit het onderzoek van Uppsula, Utrecht en Zurich blijkt dat een paard dat LDR getraind wordt duidelijk veel meer ruggebruik heeft (grotere amplitude in de op- en neergaande beweging van de rug).

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:44

Jippie schreef:
QQQQ schreef:

dit is nou echt de domste opmerking die ik gehoord heb.....tjonge wat laag bij de grond.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:46

Karl66 schreef:
Uit het onderzoek van Uppsula, Utrecht en Zurich blijkt dat een paard dat LDR getraind wordt duidelijk veel meer ruggebruik heeft (grotere amplitude in de op- en neergaande beweging van de rug).

1. Waar is dit onderzoek gepubliceerd?
2. Is dit in de LDR-stand zoals op de foto's, of in de "minder afschrikwekkende LDR-stand"

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:54

Het staat oa op de site van Ulrike Thiel, inclusief de houding van het paard.

PussInBoots

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:55

Allemachtig, dit is toch een discuSSie forum?? Begint nu toch meer op een "hoe maak ik de ander zo snel mogelijk af" forum te lijken!! Elkaars mening respecteren en bediscussieren is iets anders dan elkaars paard afkraken! Nee een Shire is misschien geen schoolvoorbeeld van een dressuurpaard, maar ik rij endurance met mijn Groninger en dat gaat ook! (nu wil ik nog weleens een KWPN er de bierkar zien trekken!!) Flauw he?? Maar jullie begonnen!

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:56

@iepsel: precies, ben ik helemaal met je eens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:59

Een paard met hele zware kaken moet je niet LDR rijden, die heeft daar gewoon te weinig ruimte voor. Dus wat dat betreft is het een minder geschikte trainingstechniek voor een Shire denk ik. Maar Q heeft er toch al geen behoefte aan, dus dat zal hem waarschijnlijk terecht ook weinig uitmaken.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:00

Karl66 schreef:
Het staat oa op de site van Ulrike Thiel, inclusief de houding van het paard.

Plaats de link maar even dan, dat zoekt makkelijker voor iedereen. Staat er ook waar het bepubliceerd is?

Wat staat er nog meer op die site? En waarom "geloof" je dat niet ook?
Of ben jij het nu 100% eens met alles wat er op de site van Ulrike staat?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:06

Karl66 schreef:
Een paard met hele zware kaken moet je niet LDR rijden, die heeft daar gewoon te weinig ruimte voor. Dus wat dat betreft is het een minder geschikte trainingstechniek voor een Shire denk ik. Maar Q heeft er toch al geen behoefte aan, dus dat zal hem waarschijnlijk terecht ook weinig uitmaken.
Net als niet elke WPNer hetzelfde is gebouwd, is ook niet elke Shire hetzelfde. Er zijn er genoeg met net zoveel kaakruimte als een "gemiddelde" WPNer. Wees dus gerust: LDR kan prima met Shires, Friezen, Groningers, etc, wat betreft de "ruimte".
De foute dingen van die opmerkingen zijn dat Jippie niks weet van Shires en hoe die wel of niet onder het zadel te rijden zijn, en tevens niks weet over welke paarden ik wel of niet rijdt, en hoe. Ofwel, die opmerking was puur bedoeld om te zieken. Waarschijnlijk geldt dat voor al Jippie's opmerkingen in dit topic.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:09

Die link is al zo vaak genoemd, ik kan me niet voorstellen dat mensen die geïnteresseerd zijn in de voor- en nadelen van LDR die nog niet kennen. Het is het onderzoek van Weisshaupt.

Het is een voorpublicatie van het uiteindelijke onderzoek en wat mij er zoals gewoonlijk bij Ulrike in tegenstaat is dat er bij haar van gemaakt wordt, dat het de vraag is of meer ruggebruik in dit geval gymnastisch is. Want stel je voor dat je positief bent over LDR?