Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om (onder begeleiding) aan de dubbele lange lijnen te werken? Een bokker uit één van de HK topics waar ik in mee klets heeft aan de dubbele lange lijnen via de AdB methode haar paard een stuk rechter gekregen.
Recht richten is niet iets wat binnen een paar weken gebeurt, een DA kun je er wel bij gaan halen, maar die zal waarschijnlijk zeggen dat je de pony door middel van training moet gaan recht richten en adviseert je wellicht een fysiotherapeut of osteopaat.
Misschien is het handiger om een van die 2 er zelf bij te halen ipv een DA en te kijken of je vanaf de grond goede begeleiding kunt krijgen

hier een filmpje van mij....
probeer niet continu aan te drijven, lekker af laten hangen, want ook dat is heel beweeglijk.. Je loopt lang genoeg in het topic mee om te weten hoe je het neusje er wat meer uitkrijgt dus daar ga ik niet over preken.
het ziet er in ieder geval al heel goed uit verder.
Als ik mij zelf echt volledig los laat (dus helemaal op mijn eigen lichaam / spieren concentreer en die allemaal stuk voor stuk los laat en ontspan) min of meer ga denken alsof je in een luie stoel zit dan zit ik er juist als een stuiterbal op.....
Is verre van 'lekker zitten', daarom moest ik er wel even om lachen.
Alleen zodra ik dan weer terug in het zadel wil / ga zitten voel ik de spanning weer komen (waarschijnlijk ook doordat ik mijzelf te strak houd
wat dit filmpje duidelijk laat zien). Gevolg is dan als ik die spanning weer voel komen dat ik weer wat verlichter ga zitten om de ontspanning er in te houden. Alleen als ik dus verlicht ga zitten knalt hij sneller op de voorhand en maak ik het alleen maar moeilijker om hem er van achter goed bij te krijgen. Maar mijn billen mogen meer in het zadel gaan plakken. Dat ben ik met je eens! 
. Het mooiste is om als ik zo fanatiek met mijn zit bezig ga het dan ook echt even fanatiek te doen en gewoon een aantal keer achter elkaar om vervolgens dat af te bouwen naar 1x in de week, 2 weken, maand. Ik ben bang dat als ik het bij bv. 1x in de 2 weken houd er weinig vordering in gaat zitten omdat je toch opnieuw je balans moet vinden en je dan wanneer je voor jezelf rijd je toch weer in het oude vertrouwde terug gaat vallen.