[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:35

_Marinke_ schreef:
Het is wel zo dat hij het al van jongs af aan eigenlijk al zo doet, zodra hij de achterhand gaat gebruiken en bv. echt vanuit daar vertrekt dan gaat z'n koppie de lucht in en onderhals erop.

Niet de meest duidelijke foto (even snel opgezocht) maar hier zie je hoe hij het in vrijheid doet (hij was hier overigens nog niet in training, dit is echt vanuit zijn eigen 'natuur' dus) http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7343_n.jpg, http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7706_n.jpg

Van het zomer in training (paar maand tot halfjaartje ohz hier)
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4067_n.jpg

Hij laat daar z'n hals 'vallen' (bolt wel op vanuit de schoft, is iets waar we erg op letten). Neusje mag er meer uit (meer ruimte geven, hield hem hier te 'strak' van voor). Alleen z'n achterhand doet hier helemaal niks nopes nana meer... Ga ik er meer aan rijden op zo'n moment, zet ik hem aan het werk vanuit de achterhand vliegt de verbinding van voor weg, koppie de lucht in en onderhals erop. Dat maakt het dus erg lastig om die achterhand erbij te pakken. Je bent dan gewoon alles kwijt (tempo controle, wat is dat? Stuur, wat is dat? Rem, wat is dat?).

Dan denk ik zelf wel eens, wat is dan eigenlijk belangrijker? Gewoon wel actiever gaan rijden, dan maar even niks te vertellen hebben verder maar echt bezig zijn om die achterhand erbij en eraan te krijgen... Nadeel is dan dat ie echt de onderhals erop gaat zetten en hij die dus ook enorm gaat kweken dan weer.. :+ Het lang en laag rijden, super leuk en werkt erg goed om ontspanning te krijgen (vanuit de voltes lengtebuiging en lang en laag werk doen we ook veel). Hij ontspant dan erg fijn, alleen krijg bij hem altijd het idee als je vanuit daar gaat vragen of die iets meer op de achterhand komt zodat je automatisch wat meer oprichting krijgt dat het gewoon echt of het ene uiterste of het andere uiterste is. :+

Heb helaas nog geen nieuw beeldmateriaal, filmpjes zouden voor dit 'probleem' erg goed zijn. Zowel in vrijheid als ohz, zal is kijken of ik dat binnenkort kan realiseren.

Op de laatste foto zie je duidelijk dat er een valse aanleuning is.
Hij heeft zijn bouw niet zo mee, dat maakt het dat hij snel uit balans raakt en zo zijn hals erop zet. Op deze foto is hij achter de teugel en is hij los in de kaak maar verder gebeurd er eigenlijk helemaal niks. Als een paard achter de teugel komt, haalt hij de activiteit aan de achterkant weg.
Het is belangrijk dat je tempo en activiteit apart gaat zien. Vanuit het oogpunt van de foto je binnenhand durven meegeven door de lengte aan te vullen met been. Niet dat hij harder gaat, maar dat hij zijn lijf helemaal gaat gebruiken. Dus ook die achterhand, dus activiteit. Het tempo kun je dan met je buitenhand en zit onder controle houden, hij mag niet meer voorwaarts/harder, maar hij moet neerwaarts en met je hand meegaan. Als hij dat leert, kan hij zijn rug los laten en zo de achterhand aan zetten. Dat zal bij dit paard een proces zijn wat met kleine stapjes haalbaar is omdat hij veel moeite heeft met balans. Geduld en rust zijn hierin belangrijk. Je moet hem een rustige hand kunnen bieden. Omdat hij moeite heeft met de balans kun je dit het beste eerst in stap doen. Mijn voorkeur heeft op de volte zodat je stelling met de binnenhand naar binnen kunt gebruiken zodat het paard de binnenhand ook beter op leert te zoeken. Hierin kun je dan afwisselen in grote en kleine voltes.

Coeffie

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:02

Marinke, als ik zo naar je tweede foto kijk, lijkt het alsof je hem daar rijdt met een terugwerkende hand. Ik hoor mijn instructrice bijna zeggen "Doe maar net alsof je je handen zijn zijn oren wil steken" (ik heb ook snel een terugwerkende hand). Als jouw hand naar voren gaat kun je hem van daaruit uitnodigen om jouw hand naar voren te volgen en zo uit te schuiven.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:13

Jotoma schreef:
Op de vraag wat vind je belangrijker? Ik zou dan liever een paard willen zien dan ontspant, maar minder vw is dan een paard die zn hals erop zet en gaat spannen als hij naar voren moet.
Ik ben wel benieuwd naar foto's van lang en laag en zou vanuit daar gaan werken naar het meer vw. Die oprichting komt wel, eerst de achterkant en buikspieren oed gebruiken en zorgen dat die rug gaat ontspannen.

Grappig dat je dit dus zegt, want dat gaat bij hem niet samen lijkt het wel. Momenten dat ik hem lang en laag en ontspannen heb doet de rest helemaal niks. Ga ik dan wat meer van hem vragen komt ie omhoog en weg ontspanning. Dat maakt het voor mij zo enorm lastig om hem goed te rijden daarin.....

Joolien schreef:
Op de laatste foto zie je duidelijk dat er een valse aanleuning is.
Hij heeft zijn bouw niet zo mee, dat maakt het dat hij snel uit balans raakt en zo zijn hals erop zet. Op deze foto is hij achter de teugel en is hij los in de kaak maar verder gebeurd er eigenlijk helemaal niks. Als een paard achter de teugel komt, haalt hij de activiteit aan de achterkant weg.
Het is belangrijk dat je tempo en activiteit apart gaat zien. Vanuit het oogpunt van de foto je binnenhand durven meegeven door de lengte aan te vullen met been. Niet dat hij harder gaat, maar dat hij zijn lijf helemaal gaat gebruiken. Dus ook die achterhand, dus activiteit. Het tempo kun je dan met je buitenhand en zit onder controle houden, hij mag niet meer voorwaarts/harder, maar hij moet neerwaarts en met je hand meegaan. Als hij dat leert, kan hij zijn rug los laten en zo de achterhand aan zetten. Dat zal bij dit paard een proces zijn wat met kleine stapjes haalbaar is omdat hij veel moeite heeft met balans. Geduld en rust zijn hierin belangrijk. Je moet hem een rustige hand kunnen bieden. Omdat hij moeite heeft met de balans kun je dit het beste eerst in stap doen. Mijn voorkeur heeft op de volte zodat je stelling met de binnenhand naar binnen kunt gebruiken zodat het paard de binnenhand ook beter op leert te zoeken. Hierin kun je dan afwisselen in grote en kleine voltes.

Het is zo jammer dat ik geen goed recenter beeldmateriaal heb... ;(
Beeldmateriaal waarin ik ook echt het verschil kan laten zien wat er gebeurd wanneer ik hem langer en lager heb en beeld materiaal wanneer ik hem wat actiever vraag. Dit is van vorig jaar zomer, maar wou er eigenlijk toch wel een rijfoto bij doen. Heb niet echt duidelijke en goede daarvoor eigenlijk. Heb maar 4 tal foto's ongeveer van het rijden.. (echt rijden en dus niet 1tje ergens van een buitenrit ofzo).

Wat jij zegt over het achter de teugel komen, dit is inderdaad wat hij sneller doet wanneer die ontspant. Dan loopt ie wel lekker naar beneden en heb ik de controle zeg maar maar ik voel inderdaad dan zelf ook dat hij verder helemaal niks doet. :n Ga ik er dan meer aan rijden, wil ik hem van achter naar voren rijden, toch lager ingesteld houden zodat hij zijn neusje ook wat meer naar voren gaat brengen komt ie eigenlijk direct omhoog met zijn hals en zet zijn onderhals erop. Ook neemt ie dan snel het tempo over en heb ik nog minder te vertellen zeg maar.

Voltes, voltes en nog meer voltes, en we rijden al zoveeeeeeeel voltes haha! :')
Merk wel dat voltewerk voor hem erg goed is om te doen, daarin kan ik hem fijn om mijn been zetten en zo buiging in z'n lijf krijgen. Dan word ie ook fijner in de hand en meer ontspannen. Ook doe ik veel aan tempo wisselingen op voltes net als het verkleinen en vergroten ervan. Alleen ook hier blijft echt datzelfde 'probleem' dat als je z'n achterhand er bij gaat vragen je voor de rest alles kwijt bent. Hij is niet 1 en ik krijg het niet bij elkaar, het is altijd of het een of het ander waar we aan werken zeg maar (ik kan hem wel met de kop omhoog laten lopen, maar dat is ook niet helemaal de bedoeling...)

Het is gewoon zo lastig dat ie van voor eigenlijk 'blokkeerd' zodra je je met achter bezig gaat houden, hij neemt daar dan alles van je over.

Jolien even een hele brutale vraag, jij woont aardig dichtbij en hadden laatst per PB het er ook al over. Misschien een idee als je keer langs kan komen en kunt zien wat ik precies bedoel? Het is niet dat het bijvoorbeeld 'even' het tempo controle met de buitenhand tegen houden is namelijk, naar mijn idee zit het 'dieper' en 'lastiger' namelijk. :=

Coeffie schreef:
Marinke, als ik zo naar je tweede foto kijk, lijkt het alsof je hem daar rijdt met een terugwerkende hand. Ik hoor mijn instructrice bijna zeggen "Doe maar net alsof je je handen zijn zijn oren wil steken" (ik heb ook snel een terugwerkende hand). Als jouw hand naar voren gaat kun je hem van daaruit uitnodigen om jouw hand naar voren te volgen en zo uit te schuiven.

Klopt helemaal hoor die terugwerkende hand, moet daarin veel trotser gaan rijden. Heb nu snel de teugels veeeeeel te lang maar gevolg is dat je dan ook snel gaat 'trekken' als het ware (nouja niet echt gaat trekken maar je zet je handen terug). Moet ze eigenlijk iets korter hebben en de handen meer gaan dragen. :j Werkpuntje, zit al verbetering in gelukkig haha! :D

Dit is ook echt een oudere foto waar die nog helemaal niet zo lang ohz was, dit was ook meer in de tijd waarin hij eigenlijk nog alles te vertellen had en ik er voor jan joker op zat. Hij kon in deze tijd ook nog zo in eens z'n koppie de lucht in steken en naar de andere kant van de bak heen lopen. :+ Zie zelf ook meer dan genoeg punten aan die foto, hoef daar verder geen commentaar op (goed is het absoluut niet) maar wou even vergelijkingsmateriaal erbij hebben hoe die ohz dan loopt (dit was op een ontspannen moment overigens! Oortjes die flapperen, hij wachtte hier op aanwijzingen van mij en kon hem hier bewerken, wat op andere dagen in die periode echt hele anders was). Je ziet op deze foto dat de achterhand echt niks nopes nana doet, daar ging het mij om. ;)

Heb alleen wel het idee als ik op die foto mijn hand verder naar voren had gedaan, meer ruimte had gegeven, hij zijn koppie zou uitschuiven hij dan een koprol zou maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:17

Haha Marinke, dat is goed hoor. Ik ben ook wel nieuwsgierig haha :) Desnoods filmen we het en zetten we het hier neer :P :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:47

Ik ben ook wel nieuwsgierig :D Hij heeft zn bouw idd niet zo mee.. maar wel een leuk dier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:00

S_en_Z schreef:
Ik ben ook wel nieuwsgierig :D Hij heeft zn bouw idd niet zo mee.. maar wel een leuk dier :)

Ga je mee? :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:03

Haal je me ff langs? :D (geen idee hoe ver Ov. Rijden is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:03

S_en_Z schreef:
Haal je me ff langs? :D (geen idee hoe ver Ov. Rijden is)

T is een uurtje rijden :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:06

Haha wie trakteert erna dan? :D

(nah had het ontzettend leuk gevonden maar vanaf mij is het 1,5 uur rijden. Beetje ver om vervolgens een uur in de kou te staan. Wil wel graag filmpje zien! :j )

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:22

_Marinke_ schreef:
Het is wel zo dat hij het al van jongs af aan eigenlijk al zo doet, zodra hij de achterhand gaat gebruiken en bv. echt vanuit daar vertrekt dan gaat z'n koppie de lucht in en onderhals erop.

Niet de meest duidelijke foto (even snel opgezocht) maar hier zie je hoe hij het in vrijheid doet (hij was hier overigens nog niet in training, dit is echt vanuit zijn eigen 'natuur' dus) http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7343_n.jpg, http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7706_n.jpg

Van het zomer in training (paar maand tot halfjaartje ohz hier)
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4067_n.jpg

Hij laat daar z'n hals 'vallen' (bolt wel op vanuit de schoft, is iets waar we erg op letten). Neusje mag er meer uit (meer ruimte geven, hield hem hier te 'strak' van voor). Alleen z'n achterhand doet hier helemaal niks nopes nana meer... Ga ik er meer aan rijden op zo'n moment, zet ik hem aan het werk vanuit de achterhand vliegt de verbinding van voor weg, koppie de lucht in en onderhals erop. Dat maakt het dus erg lastig om die achterhand erbij te pakken. Je bent dan gewoon alles kwijt (tempo controle, wat is dat? Stuur, wat is dat? Rem, wat is dat?).

Dan denk ik zelf wel eens, wat is dan eigenlijk belangrijker? Gewoon wel actiever gaan rijden, dan maar even niks te vertellen hebben verder maar echt bezig zijn om die achterhand erbij en eraan te krijgen... Nadeel is dan dat ie echt de onderhals erop gaat zetten en hij die dus ook enorm gaat kweken dan weer.. :+ Het lang en laag rijden, super leuk en werkt erg goed om ontspanning te krijgen (vanuit de voltes lengtebuiging en lang en laag werk doen we ook veel). Hij ontspant dan erg fijn, alleen krijg bij hem altijd het idee als je vanuit daar gaat vragen of die iets meer op de achterhand komt zodat je automatisch wat meer oprichting krijgt dat het gewoon echt of het ene uiterste of het andere uiterste is. :+

Heb helaas nog geen nieuw beeldmateriaal, filmpjes zouden voor dit 'probleem' erg goed zijn. Zowel in vrijheid als ohz, zal is kijken of ik dat binnenkort kan realiseren.

Grappig, met je tekst verwachten ik een heel ander beeld te zien. Zal kijken of ik vanavond eens een filmpje kan trekken van een paard dat onderhals heeft en kop er op zet.
Maar dit valt namelijk echt heel erg mee. Wat dit paard doet is een typisch voorbeeld van stuwen. Hij plaatst beide achterbenen achter z'n lijf en duwt zich weg. Het moet zo zijn dat het buitenste achterbeen van dit paard (dus links) net zo ver naar voren grijpt als het been naar voren. En dat zelfde telt voor het achterbeen.

Vervolgens neem je een rijfoto. Daar draag ie zich wel, maar dan zie je duidelijk dat de voorwaarde van spieren er niet is. Hij kan niet stuwen (daar is de druk op z'n rug te groot voor). Maar het been er onderzetten kan ie ook niet, z'n aantrekkende buikspier is niet sterk genoeg daar voor. Als compensatie krijg je dus een paard wat helemaal niet zo ver naar voren grijpt. In het rijden achter de teugel kruipt of omhoog. Simpel omdat de spieren niet bestaan om echt aan de teugel te gaan. De achterhand is eigenlijk om te zien ook heel schraal.

Dit soort paarden zijn enorm gebaad bij longeren met een pessoa. Beetje voorkomen dat ze dat been naar achter zetten. Leren die buikspier aan te trekken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:24

Veulen grappig dat je dat zegt! Ik had aan hand van Marinke haar tekst een soort tuigermodus verwacht. :=

Afbeelding

Vind het gewoon een leuk paard, idd wat schraal qua bespiering. Op de rijfoto helemaal.. maar die is al erg verouderd begreep ik. Jammer dat er geen recentere foto's zijn van het rijden.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:50

Achterhand is nog altijd niet voldoende bespierd overigens... :n
Met pessoa longeren is hier favoriet, werkt wel, ben dan overigens ook veel bezig met overgangen.

Hihi grappig dat je dat had verwacht Samantha! Hij is half Gelders namelijk en heeft daar wel het e.e.a. van mee gekregen...

Veulen heb je naast het longeren nog meer dingen hoe we daar aan kunnen werken om die buikspier te trainen dan? Misschien ook dingen om tijdens het longeren aan te werken met de pessoa (dat pakt ie overigens wel echt SUPER FIJN aan!) Maar vind het zelf nog wel lastig om een paard echt te trainen wanneer je aan het longeren bent, beetje rondjes laten lopen kan elk paard wel maar daar schiet je niet veel mee op behalve conditie opbouwen. Zo ben ik dan bezig met veel overgangen en moet ie van stap naar draf ook echt vertrekken (niet langzaam in een sukkeldrafje overgaan dus). Wil ook nog wel eens balkjes neerleggen...

Oh en Samanta (en Jolien natuurlijk xD) van mij part ben je welkom om mee te gaan! Utrecht is opzich wel goed te doen eigenlijk.. Snap dat je voor een uurtje in de kou niet komt maar gebak en koffie / thee kan geregeld worden :P . Ook hebben we een verwarmde kantine op stal haha, misschien kunnen we iets combineren met nog iemand die bv echt het tegenovergestelde paard van die van mij heeft? Altijd leuk (en leerzaam) om naar beide paarden te kijken en vergelijken, wat doet het ene paard en waarom? Waar heeft dat mee te maken? Waarom doet het andere paard dat juist weer totaal anders? Hoe ga je daarmee om? Hoe herken je dat? Wat doe je bij de een en wat bij de ander? Waarom het ene juist wel bij die en juist niet bij de andere? Bv.... ? Misschien heeft Jolien er nu wel een ohz waar we ook kunnen gaan kijken? Ik roep nu zomaar wat hoor!! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:53

Wellicht kan ik er eentje uit stal trekken haha. :P Maar dat zou dan onder voorbehoud zijn :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:07

Hmmmm gebak!!!! Dat klinkt erg aantrekkelijk! Uhm.. ik wil wel, maar dan kan ik pas na de 22e :)

Kan ik eindelijk eens irl met Joolien kletsen .. en "discussieren" <<) <<) <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:08

S_en_Z schreef:
Hmmmm gebak!!!! Dat klinkt erg aantrekkelijk! Uhm.. ik wil wel, maar dan kan ik pas na de 22e :)

Haha gezellig :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:10

Hallo allemaal, ik kruip even snel uit m'n meelezershoekje want ik heb een vraagje :)
Het gaat niet zo zeer over het aan de teugel rijden, maar indirect toch wel denk ik.
Ik heb namelijk vrijdag eindelijk weer eens les gehad, helaas niet op m'n eigen pony maar het is een stap vooruit, en ik kreeg het commentaar dat ik m'n onderbenen vees te ver naar voren leg. Maandag meteen geoeffend met het onderbenen naar achter leggen, en verrek, m'n houding werd opeens 10x zo stabiel en netter, en Q (m'n pony) begon opeens heerlijk te lopen omdat ik veel fijner zat. Ook voelde ik dat ik m'n bekken kantelde, iets wat ik dus blijkbaar nooit heb gedaan want het voelde heel 'nieuw'. Wat een eye-opener! _/-\o_
Ik wil graag oefenen met het bekken kantelen/onderbenen naar achter zodat ik vrijdag ook op de lespaarden zo fijn kan zitten. Helaas kan ik mijn oudje niet zo vaak rijden, maar toch wil wel heel graag en veel oefenen. En aangezien jullie hier allemaal zo verschrikkelijk veel verstand hebben van allerlei zaken en zo fijn kunnen uitleggen, denk ik dat jullie mij misschien wel wat kunnen helpen met bijv wat oefeningetjes oid voor het kantelen van m'n bekken :)
Groetjes! :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:29

Piekosjj schreef:
Hallo allemaal, ik kruip even snel uit m'n meelezershoekje want ik heb een vraagje :)
Het gaat niet zo zeer over het aan de teugel rijden, maar indirect toch wel denk ik.
Ik heb namelijk vrijdag eindelijk weer eens les gehad, helaas niet op m'n eigen pony maar het is een stap vooruit, en ik kreeg het commentaar dat ik m'n onderbenen vees te ver naar voren leg. Maandag meteen geoeffend met het onderbenen naar achter leggen, en verrek, m'n houding werd opeens 10x zo stabiel en netter, en Q (m'n pony) begon opeens heerlijk te lopen omdat ik veel fijner zat. Ook voelde ik dat ik m'n bekken kantelde, iets wat ik dus blijkbaar nooit heb gedaan want het voelde heel 'nieuw'. Wat een eye-opener! _/-\o_
Ik wil graag oefenen met het bekken kantelen/onderbenen naar achter zodat ik vrijdag ook op de lespaarden zo fijn kan zitten. Helaas kan ik mijn oudje niet zo vaak rijden, maar toch wil wel heel graag en veel oefenen. En aangezien jullie hier allemaal zo verschrikkelijk veel verstand hebben van allerlei zaken en zo fijn kunnen uitleggen, denk ik dat jullie mij misschien wel wat kunnen helpen met bijv wat oefeningetjes oid voor het kantelen van m'n bekken :)
Groetjes! :wave:

Men neme een stoel. Men gaat zitten met de voeten goed op de grond, ongeveer een halve meter uit elkaar. Ga dan je buikspieren aanspannen en weer ontspannen. Daarbij druk je je kruis naar voren. Succes :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:56

Ik zit me al de hele dag te bedenken wat ik kan doen maar de oplossing is zo simpel dat ik d'r nogeneens aan had gedacht :')
Maar dankjewel Jolien! :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:01

Joolien schreef:
S_en_Z schreef:

Haha gezellig :D

Super nice! Gezellig! :)

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:11

Piekosjj schreef:
Ik zit me al de hele dag te bedenken wat ik kan doen maar de oplossing is zo simpel dat ik d'r nogeneens aan had gedacht :')
Maar dankjewel Jolien! :D

Beetje blond misschien, maar ik kon uit je eerdere verhaal en vraag niet opmaken of je je bekken naar voren of naar achteren wilde leren kantelen. Dus help me even?

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:20

@_Marinke_ Leuk paard! Fijn dat je ondanks tegenslag weer lekker aan het rijden bent.

Hoe is hij als je aan de hand 'hoofd laag' oefent? Ik kan me voorstellen dat hij van nature snel 'de kop erop zet'. Sorry, ik weet dat hij een hoofd heeft ;). Ik leer zo'n paard meestal eerst dat het handiger is om zijn hoofd laag te houden, bijvoorbeeld met TTEAM of grondwerk. Longeren met pessoa doe ik nooit, ik richt ze gewoon recht aan enkele of dubbele longe (of lange lijnen) en dan komt het 'vanzelf'.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:32

Been terug en kantelen kan maar 1 kant op toch?? (naar voor lijkt me erg logisch :+ )

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:33

Ik ga daarin ook mee met Koeke, is ook mijn ervaring en dat zou ik ook eerder adviseren dan pessoa :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:38

SheeNegro schreef:
Ach Bertie, wees niet te hard.. :(:) Van de kou kan alles wat bloot is wel verkleumen.. :brr: In de zomer zie je meer blije gezichten ;)

[ Afbeelding ]
Leren wijken in 2008

http://imageshack.us/a/img534/7208/photofeb12082005.jpg

http://imageshack.us/a/img826/3179/photofeb12082014.jpg

http://imageshack.us/a/img252/9117/photofeb12082020.jpg

[ Afbeelding ]
Een heel duidelijk blij paard :')

Nou ja, er is natuurlijk wel een onderscheid tussen hoe jij rijdt, en als jet het vergelijkt met van die paarden en pony's die alleen maar in elkaar getrokken worden.
Over jou maak ik met niet zoveel zorgen, eigenlijk.
Fijn dat je plaatst! Fijne foto's kunnen we altijd gebruiken om het BLIJE gevoel te promoten! _/-\o_

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:43

Coeffie schreef:
Leuke foto's SheeNegro!

Volgens mij kun je ook BLIJ longeren hoor. Om heel eerlijk te zijn moet je er volgens mij de term BLIJ trainen van maken. Hoe je ook traint, je brengt altijd iets van je stemming over op je paard. Als jij dus frustraties hebt aan de andere kant van de longeerlijn, heeft dat dezelfde uitwerking op je paard als wanneer je gefrustreerd gaat rijden.
Dus, probeer het uit Anne_mieke88!!!

Oh, wat geweldig! Fijn! *\%/*
Je begrijpt wat ik bedoel en probeer uit te dragen!
En daar word ik dan ook weer BLIJ van! <3 <3