Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quellian schreef:Ik heb wel een filmpje van een aantal jaren geleden:
Vlak hierna ben ik gestopt met rijden en sinds een half jaartje heb ik het nu weer opgepakt. Ik probeer nu minder streng te zijn met mijn handen (toch lekker he, je handen op je bovenbenen planten) en met les leer ik ook goed hoe ik haar van achter naar voren kan rijden, waardoor ze mooi haar hals aanspant en de achterhand eronder zet.
Misschien dat ik binnenkort wel foto's of een filmpje kan plaatsen van hoe het nu gaat.
Happinez schreef:nicky_rilana schreef:maar ik vindt dat dat paard po de laaste foto ook niet goed loopt ( naar mijn mening) die moet veeel ronder, ga nu ff niet in op op de voor hand want ik zit op school en dar wordt dan een hel getyp
Welke foto doel je ?
Die van lusitana of die van mij ?
Share schreef:@ fargo Volgens mij is jou paard best zwaar in je handen of niet? Hij zou van mij zijn hals wat meer mogen laten '' vallen'' Zonder dat je daarbij zijn hoofd moet '' tillen''
fryskhynders schreef:
Doubtless schreef:fryskhynders schreef:
Omdat je het zo 'aardig' vraagt:
Op foto 1 kantel je je handen voorover, knijp je je been omhoog, heb je spanning in je linkerbovenbeen. Hierdoor is de kaak & de staart van je paard gespannen en de aanleuning is dus niet van harte. Verder loopt hij op de voorhand. Ontspanning, impuls en van achter naar voor lijkt te ontbreken.
Op foto 2 en 3 weer enorme spanning in de kaak. Scheve, ongelijke en gekantelde handen waardoor je de rechte verbinding onderbreekt. Opgetrokken benen en dus spanning in het bovenbeen waardoor je je paard terugvraagt en voorwaarts rijdt tegelijkertijd. Achterhand doet ook hier erg weinig.
Ik denk, dat als je een fijn, rond en los paard wil krijgen, zelf eens los moet laten. Ga werken aan de impuls, je eigen ontspanning & een rechte verbinding naar de mond. Handjes rechtop in een vuistje voor het zadel plaatsen & stoppen met terugwerken...
Ik ben erg benieuwd hoe het wijken je afgaat?
fryskhynders schreef:het wijken is niet mijn sterkste punt!
Doubtless schreef:fryskhynders schreef:het wijken is niet mijn sterkste punt!
Ik weet niet hoe fanatiek je start? Maar ik kan me voorstellen dat je paard problemen krijgt als je vanaf dit startpunt gaat wijken. Concentreer je eerst op je eigen houding, dan op de basis van het rijden, dan het corrigeren/bijscholen van je paard & ga dan, vanaf daar, beginnen met wijken. Denk dat hij op dit moment niet lekker kan scharen?
@xLoki: Nadeel aan een paard met een ruim voorbeen & een normaal achterbeen is het stuwen. Op de tweede foto lijk je een fijne hand 'voor' te hebben & daar loopt je paard ook naar. Op de eerste foto heb je een los-vast verbinding (linkerhand staat open, rechterhand werkt terug) waardoor je paard je hand gaat ontwijken. Heb je middendraffoto's?
Het lijkt er ook op dat je bekken mag kantelen & dat je nu niet op je zitbeenknobbels rijdt?