tteettt schreef:ja en uhhh hoe kom je daar achter? Wanneer er iets nie goed zit in koppie? En toch echt nog steeds de houding ik zag iets, en ik vindt dus is het zo! Ja sorry maar met zo,n houding red je het in paarden sport niet maar ook in gewone leven niet hoor! Ik probeerde je uit te leggen dat jij ind je mening (oordeel) baseert op wat je denkt te zien. Maar soms kun ook jij het verkeert zien, want Joolien als jij altijd gelijk hebt dan zou het voor jou toch een makie moeten zijn tussen al die onwetende paarden mishandelende ruiters?
Ja beetje Flauw zoals ik nu neer zet, maar juiste de stare houding, die je heel veel ziet in paarden wereld, de houding van mijn waarheid is de! waarheid zorgt ervoor dat er heel veel geoordeeld en veroordeelt wordt, en er dus niks verandert.
Mooie in een discussie is juist dat je wordt uit gedaagd tot na denken, en dat je je stellen onderbouwd met argumenten. En in een goede open discussie kom je er dan soms achter dat jou argumenten misschien niet helemaal juist zijn, dat gebeurde in topic themuisje want ja jij zag wat oordeelde maar stond er totaal niet meer voor open toen men uitlegde dat de situatie iets anders was dan wat jij dacht te zien!
Je zegt steeds dat je in paarden wereld hebt gewerkt, en daar je negatieve ervaringen hebt op gedaan, maar heb je dan bij ale handel en wedstrijd stallen gewerkt? Of een of 2, en dat je heel veel les geeft. Ja wat is volgens jou heel veel? En je komt regelmatig misstanden op wedstrijden tegen? Ga je dan elk weekend alle wedstrijden af die er in Nederland zijn?
En als je mistanden ziet dan hoef je niet te weten waarom iemand het volgens jou fout doet? Nou dat vindt ik echt raar voor iemand die volgens zichzelf zo ervaren is in les geven en paarden wereld, bedoel wat ik zie is toch echt dat 85%van de fouten die er gemaakt worden gemaakt worden door onkunde ruiter, nou die doe je misschien juist wel een groot plezier als je ziet dat ze fout bezig zijn, en dan uitlegt hoe het wel zou moeten volgens jou.
Ik heb nergens gezegd dat ik heel veel lesgeef. En ik heb bij verschillende stallen gewerkt op verschillende niveaus. Van manege tot internationaal en ik concludeer uit een algemeen beeld.
Een heleboel mensen weten niet dat ze iets fout doen(IMO) omdat het algemeen gedoogd is. Men weet niet beter. Ik sta best open voor ander meningen en ideeen maar blijkbaar zie ik het gewoon allemaal heel anders. En ik red me prima in mn dagelijks leven hoor...