knollentuin schreef:ik versta onder schwung dat het paard door de algehele nageeflijheid, [losgelatenheid in het hele lijf, niet alleen nek en kaak] door zn hele lichaam los beweegt,swingt, en ontspannen in de aanspanning werkt.
Mooi omschreven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Electra63 schreef:Ik ga zo naar het CHIO, eens even kijken bij de losrij-bak of er nog bokkers staan die de profs nog wat aanwijzingen (kunnen) geven, lijkt me heerlijk om te horen: uhh, Michael wil je wat minder sjorren in zijn mond en meer met je zit rijden en gooi die ijzers eraf, dat is helemaal niet nodig.
knollentuin schreef:Electra63 schreef:Ik ga zo naar het CHIO, eens even kijken bij de losrij-bak of er nog bokkers staan die de profs nog wat aanwijzingen (kunnen) geven, lijkt me heerlijk om te horen: uhh, Michael wil je wat minder sjorren in zijn mond en meer met je zit rijden en gooi die ijzers eraf, dat is helemaal niet nodig.
bitloos,ijzerloos, boomloos,paardloos![]()
sorry moest ff
jasmijn78 schreef:Arabesk schreef:De filmpjes die ik gemaakt heb op dat evenement ga ik niet meer plaatsen, maar zijn per pb op te vragen. De mods hebben namelijk verteld dat het niet toegestaan is om filmpjes van dierenmishandeling te plaatsen op bokt.
Ik ken anders ook nog wel een filmpje van een 'natural' met een hele grote mond waarop je kan zien dat het bij die categorie ruiters rijtechnisch ook niet je-van-het is. Waarop het paard even van links naar rechts wordt 'geflext'... Bitloos, dat dan weer wel... Maar pf dat het minder erg maakt? En waarop een paard is te zien met een volledig naar rechts hangende ruiter, het paard volledig scheef en slingerend met tactfouten in draf gaat... Dat filmpje mag ik niet meer plaatsen, maar uiteraard bij mij op te vragen per pb voor de geinteresseerden.
Nee, laat mij dan maar liever naar ruiters op concours kijken. Die doen tenminste nog hun best, een serieuze poging om wel fatsoenlijk paard te (leren) rijden, om er wel met een nette, voor het paard niet storende houding, op te zitten. En doen tenminste wel serieuze pogingen hun paard recht te richten en systematisch te trainen. Niet dat het altijd (meteen) lukt, maar de poging fatsoelijk te paardrijden is in ieder geval te waarderen.Arabesk schreef:Het zal wel aan mij liggen.
Dat heb je goed gezien. Het eerste stukje zelfreflectie wat ik van jou tegenkom