Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tteettt schreef:Ik heb TS in begin van Topic al eens gevraagd of het haar lukt om al haar leerlingen volgens de basis principes die zei omschrijft te laten rijden. Hier geeft TS geen antwoord op!
Joolien schreef:Ik geef hier geen antwoord op omdat dit geen toevoeging geeft aan de discussie.
Rianne12 schreef:Je hebt staan dat je je moet aanpassen aan het paard, maar dat is niet zo.
Jij past het paard aan naar jouw wensen.
tteettt schreef:Daarbij zegt ze later in de Discussie dat zei in het lesgeven juist heel erg bezig is met ontspanning recht richten, het mogelijk maken van een fijn gaand paard! Nou dat is natuurlijk een nobel en zeer gewenst streven! Alleen vraag ik me dan af, lukt het ook om dit streven te halen, bij al je leerlingen?
tteettt schreef:Want wat mij opvalt in lessen, waar instructeurs tegen aan lopen, is dat die volgens TS o zo simpele basis principes nou juist zo lastig zijn voor de gemiddelde ruiter om onder de knie te krijgen!
Joolien schreef:Ttteett misschien had ik dan mijn topic titel moeten aanpassen. Misschien heb ik het negatief geschetst maar dat komt omdat het me in negatieve zin ook dwars zit.
Maar goed, zoals ik eerder heb gemeld ga ik er zeker iets mee doen, ik voel me daartoe geroepen en ik heb nu eenmaal geen zin om mijn ogen te sluiten.
Citaat:Zelf heb ik medelijden met die paarden, die zo lekker 24 uur per dag in het land staan. Waar hoeveel mee gedaan wordt. Niets. Een uurtje hier, een ritje daar, een lesje zo. Dat vind ik zielig en erg paardenwelzijns onvriendelijk.
joenohoe schreef:Weidepaardenleven dicht tegen verwaarlozing aan ? Dacht het niet. Hoeveel fokmerries hebben niet zo'n leven of shetten. Mijn paard is tijdelijk gebombardeerd tot weidepaard omdat ik hard aan het werk ben met haar stal en die van de shetten en jaarling, omdat dankzij de buren mn containerstal weg moest. Naast mn werk en het werk thuis ff geen puf om te rijden en eigenlijk ook geen tijd. Kan niet zeggen dat ze dr onder lijdt... Maar goed dit is de discussie niet. Vindt dat Lusitana helemaal gelijk heeft als ze zegt dat het goedpraten van misstanden omdat er dan tenminste iets mee gedaan wordt, dat dit nergens op slaat.
joenohoe schreef:Ga er even kijken. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voor weidepaarden alleen hoor, maar het is wel erg grof om over grenzen aan verwaarlozing te praten.
Arabesk schreef:Hier het materiaal dat ik +/- 2 jaar geleden schoot op een doorsnee CH, ik ben er maar 20 minuten geweest en het was een kwestie van de camera op een aantal ruiters zetten. Het was dus niet dagenlang in de bosjes liggen en knippen en plakken totdat ik een paar seconde ellende bij elkaar geharkt had, integendeel. Ik had wel zes uur materiaal kunnen schieten, maar ik ben weggegaan omdat ik er gewoon kotsmisselijk van werd
Ik zie teveel gesjor, geruk, gepluk en paarden veel te ver achter de loodlijn
Lusitana schreef:Als een paard zijn leven in de wei slijt, verwaarloosd de eigenaar zijn paard. Hij gebruikt het niet. Hij slaat er geen acht op. Dat is het enige dat ik bedoelde. Als je een fiets ongebruikt in de schuur hebt staan, verwaarloos je je fiets. Dat is niet hetzelfde als mishandelen. Het is jammer dat het zo gelezen is.
gr_roos schreef:joenohoe schreef:Heel raar om de zien dat de grote Anky van Grunsven niet eens op de juiste manier kan lichtrijden... verbazingwekkend.
ik kan ook niet zien of ik of iemand op het buitenbeen licht rijdt, in theorie wel, maar in de praktijk maak ik er teveel een studie van![]()
pizza64 schreef:Arabesk schreef:Hier het materiaal dat ik +/- 2 jaar geleden schoot op een doorsnee CH, ik ben er maar 20 minuten geweest en het was een kwestie van de camera op een aantal ruiters zetten. Het was dus niet dagenlang in de bosjes liggen en knippen en plakken totdat ik een paar seconde ellende bij elkaar geharkt had, integendeel. Ik had wel zes uur materiaal kunnen schieten, maar ik ben weggegaan omdat ik er gewoon kotsmisselijk van werd
Ik zie teveel gesjor, geruk, gepluk en paarden veel te ver achter de loodlijn
En ik zie een aantal filmpjes van ca 30 sec in slow motion afgespeeld...........
Moment opnames waardoor ik geen zinnig woord kan zeggen over de rijvaardigheid van deze ruiters.
_Bitje_ schreef:wat voor controles hadden jullie in gedachte? en wanneer zouden ze dat moeten controleren? dat lijkt me nog het lastige er aan
neemt niet weg dat het een hoop paardenleed zou kunnen besparen!