Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tendance schreef:De eerste keer ben ik echt niet aan het rechtrichten.... Dan heb ik liever, dat hij went aan mijn gewicht en beweging.
Hem dan ook nog met rechtrichten bezig laten houden vind ik echt te veel van het goede!

Tendance schreef:De eerste keer ben ik echt niet aan het rechtrichten.... Dan heb ik liever, dat hij went aan mijn gewicht en beweging.
Hem dan ook nog met rechtrichten bezig laten houden vind ik echt te veel van het goede!
We hebben het ook zeker niet over maanden van zwalken, maar over de tijd, die het paard ook bij Gert zou zijn. 1,5 week.
Laat hem eerst 2 dagen zwalken en zoeken naar wat hij met jouw gewicht moet, daarna kun je wel met het langzaam rechtrichten beginnen.
En een aantal mensen zeggen nu, dat ze dit ook bedoelden (wat suelza zegt), maar dan had je dat moeten zeggen, want uit niets bleek, dat jullie dit bedoelden.....
Mindfields schreef:Tendance schreef:De eerste keer ben ik echt niet aan het rechtrichten.... Dan heb ik liever, dat hij went aan mijn gewicht en beweging.
We hebben het ook zeker niet over maanden van zwalken, maar over de tijd, die het paard ook bij Gert zou zijn. 1,5 week.
Laat hem eerst 2 dagen zwalken en zoeken naar wat hij met jouw gewicht moet, daarna kun je wel met het langzaam rechtrichten beginnen.
En een aantal mensen zeggen nu, dat ze dit ook bedoelden (wat suelza zegt), maar dan had je dat moeten zeggen, want uit niets bleek, dat jullie dit bedoelden.....
Toch heb ik dat ook al gezegd, eerst het lijf klaarmaken voor het gewicht van een ruiter, stuur, rem, nageeflijkheid, rugspieren trainen, buikspieren aanspannen, vertrouwen opbouwen etc. Je rijdt dan op een fijn nageeflijk paard weg wat sturen, voorwaarts en ho kent. Scheelt een hoop hoor.
Cassidy schreef:Misschien het beste...topic dood laten bloeden.
Degene die weten waar hij voor staat, weten hem ook zonder bokt te vinden.
En wie tegen hem is, heeft hem hopelijk ook nooit nodig....(oei wat zeg ik nu, hoeveel paarden verdoem ik tot een enkeltje slager omdat eigenaar (die het niet kan) weigert om Gert in de arm te nemen?

_zwikkie_ schreef:Cassidy schreef:Misschien het beste...topic dood laten bloeden.
En wie tegen hem is, heeft hem hopelijk ook nooit nodig....(oei wat zeg ik nu, hoeveel paarden verdoem ik tot een enkeltje slager omdat eigenaar (die het niet kan) weigert om Gert in de arm te nemen?
Ben wel tegen hem maar dat komt gewoon puur door de manier wat ik zie op alle filmpjes.. Maar dat zou niet betekenen dat als ik een onhandelbaar paard heb hem/haar naar de slacht toe zou gaan brengen dus je opmerking over hoeveel paarden verdoem ik tot een enkeltje slager??? Heeft naar mijn weten in geen enkele nut okay nu spreek ik voor mijzelf alleen denk dat er meerderen zijn die er zo over denken.. Heb je een onhandelbaar paardje met inrijden? Tja zou er dan echt alle rust en energie in steken.. Is het binnen een jaar niet dat je hem onder het zadel hebt dan maar binnen 2 jaar of 3 jaar.. Maar never nooit niet naar de slacht!
_zwikkie_ schreef:Ben wel tegen hem maar dat komt gewoon puur door de manier wat ik zie op alle filmpjes.. Maar dat zou niet betekenen dat als ik een onhandelbaar paard heb hem/haar naar de slacht toe zou gaan brengen dus je opmerking over hoeveel paarden verdoem ik tot een enkeltje slager??? Heeft naar mijn weten in geen enkele nut okay nu spreek ik voor mijzelf alleen denk dat er meerderen zijn die er zo over denken.. Heb je een onhandelbaar paardje met inrijden? Tja zou er dan echt alle rust en energie in steken.. Is het binnen een jaar niet dat je hem onder het zadel hebt dan maar binnen 2 jaar of 3 jaar.. Maar never nooit niet naar de slacht!
Cassidy schreef:Misschien het beste...topic dood laten bloeden.
Tendance schreef:ik ben het wel met je mening eens hoor, en geloof je ook wel dat je paard niet getraumatiseerd is, alleen sommige filmpjes hebben een slecht beeld achter gelaten op mijn net vliezen wat voor mij zou betekenen dat ik nooit een paard naar hem toe zou brengen.. En zou het ooit wel nodig zijn zou ik eerst iemand anders op zoeken die mij hierbij zou kunnen helpen.._zwikkie_ schreef:Ben wel tegen hem maar dat komt gewoon puur door de manier wat ik zie op alle filmpjes.. Maar dat zou niet betekenen dat als ik een onhandelbaar paard heb hem/haar naar de slacht toe zou gaan brengen dus je opmerking over hoeveel paarden verdoem ik tot een enkeltje slager??? Heeft naar mijn weten in geen enkele nut okay nu spreek ik voor mijzelf alleen denk dat er meerderen zijn die er zo over denken.. Heb je een onhandelbaar paardje met inrijden? Tja zou er dan echt alle rust en energie in steken.. Is het binnen een jaar niet dat je hem onder het zadel hebt dan maar binnen 2 jaar of 3 jaar.. Maar never nooit niet naar de slacht!
Sorry maar daar wilde ik niet op wachten!!!
Mijn paard had singeldwang en moest er aan leren wennen, dat de singel echt niet eng is.... Alles wat er verder rondom zijn buik gebeurde vond hij geen probleem.
Het zat hem dus echt in de singel... Gert heeft dit met heel veel rust en geduld toch voor elkaar gekregen, hij heeft namelijk veel meer ervaring met singeldwang dan ik en daarom wist hij ook wat een vlotte methode was om het hem ontspannen te leren..
Het rijden, mede door mij voorbereiding, was daarna geen probleem.
Ik heb ontzettend veel aan hem gehad en hij heeft mijn paard heel goed behandeld!
Nogmaals oordeel niet op filmpjes maar kom bij mijn paard kijken en zie een paard, dat aandacht wil en met je wil werken en geen getraumatiseerd paard.....
Sorry misschien ben ik heel bot, maar een paard dat ik 3 jaar in de kost moet hebben, voordat ik er op kan rijden, dat vind ik echt te lang duren...
Mijn baas wacht toch ook niet of ik eventueel wel na 3 jaar eindelijk eens les wil gaan geven?
Cassidy schreef:Twee of drie jaar om wat te doen? Een ruiter in het zadel te krijgen? Te mogen hangen? Je hebt er duidelijk geen ervaring mee. Soms is het namelijk NIET goed om dingen te lang uit te smeren. Als jij er twee of drie jaar over doen moet, kun je er meer stuk mee maken dan je je op dit moment beseft. Het bevestigd het paard namelijk in zijn gedrag. Ingesleten patronen moet je doorbreken. En je moet ook voorkomen dat bepaalde patronen gaan ontstaan. En die ontstaan doordat de mens niet één keertje (hoeft echt soms maar één keertje) door wil (of durft?) te pakken.
En verder zijn de woorden "altijd" en "nooit" twee woorden waarbij je altijd moet nadenken dat je ze nooit gebruikt.
_zwikkie_ schreef:Ik heb er wel ervaring mee mijn verzorgpaard wou ook niets begon te blazen en te doen tijdens het hangen maar heb gewoon door gezet.. Madam accepteerde het hangen ook niet.. Maar toch door gezet.. Na een uur er op gestapt wat na een minuut al weer er naast liggen betekende omdat ze niemand op haar rug wou hebben.. Maanden mee bezig geweest voor de tijd om haar aan het zadel te laten wennen maar helaas was niet genoeg.. Na mijn val gigantisch last van de rug toch weer op haar gestapt.. Werd een rodeo maar madam gaf het op en liet het toe.. Tja zo kan het ook natuurlijk he.. Was ik geen Gert bij nodig.. Alleen mn eigen lef..
Maar even terug komend op de jaren wat ik vermelde... merk ik dat een paard zadel niet accepteerd en het hangen niet dan laat ik hem nog lekker van zijn pubertijd genieten in de wei en zou het na een jaartje weer op pakken.. Zou het lef niet meer hebben wat ik toen had.. Alleen zou het dan weer gebeuren zou ik doorzetten..
Tendance schreef:@ Zwikkie:
Mensen zoals ik, die hun paard naar hem toe brengen, omdat ze het zelf niet voor elkaar krijgen, vinden het niet belangrijk, dat een ander mee kan kijken. Dus zetten geen filmpjes op youtube...
Hierdoor zie je de enkele flimpjes van paarden waar het op de heftige manier ging, omdat de eigenaar dat graag wil en deze het ook graag wil tonen aan het grote publiek.
De methode waarop Gert het 1000den keren heeft gedaan en eigenlijk altijd doet, zie je niet, omdat dit achter de schermen gebeurd. Waarbij de paarden van mensen zijn, die het rijden op hun paard belangrijk vinden en niet de sensatie....
Ik ken geen mensen, en ik ken er veel, die bij hem een paard hebben gebracht, die ontevreden waren over het resultaat.
Wel ken ik mensen, die niet in staat zijn een groen paard, daarna zelf door te rijden en het paard verpesten en dan zeggen, dat de schuld bij Gert ligt. Dit is natuurlijk niet eerlijk, deze mensen zullen eerst naar zichzelf moeten kijken.
_zwikkie_ schreef:En het is jammer dat sommige mensen een groen paard niet kunnen door rijden en hierbij de schuld aan hem geven.. Blijkt dat deze mensen laag qua niveau zitten en de schuld niet op eigen handen wil dragen