Ik heb liever een paard dat te heftig reageert dan helemaal niet.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Bitje_ schreef:ik ga voor een te actief paard.
wanneer het extra warm is laat ie je dan iig niet onder de proef zitten,
bij een sloom paard zal een proef rijden in de hitte dan een stuk lastiger worden!
bovendien werk ik liever met een paard die wat actiever is dan een paard die niet reageerd
) maar ik vind dat vooral in de hogere klasses het toch wel erg handig is dat je paardje altijd vooruit wilt. Toch een dingetje minder waar je op moet letten.
maar ik zweer er dan af en toe ook wel bij als ik op een wat slomer paard mag rijden hoor.. ik heb nu ook nog een new forrest er bij ook zo'n race ding die moet je ook moe rijden en heel erg je hoofd er bij houden

je leert er tenminste wel geduld van hebben.
zeker weten. Het is vaak erg lastig om daar die tempocontrole op te houden en te krijgen..maar in zekere zin kan je dat actieve ook ombuigen naar iets positiefs,in ieder geval beter als continu moeten aandrijven ! Munchitos schreef:Heb altijd te actieve paarden gereden, ik moet wel zeggen dat ik vaak genoeg na situaties geroepen had van had ik maar een rustig paard. Maarja dan heb ik denk weer het gevoel dat er geen uitdagingen meer zijn. En zoals al gezegd werd ben ik heel slecht in slomere paarden naar voren te brengen maar kan een te snel paard wel verzamelen.