Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:10

Ik ben zelf ook te zwaar, heb broekmaat 44 en ben klein van stuk. Heb meerdere afvalpogingen gedaan die allemaal eindigden dat ik verschrikkelijk jo-jo-de (raar woord) en alleen maar meer aankwam. Nu zorg ik ervoor dat er gewoon niet meer bij komt en heb verder neit het idee dat ik de paarden waarop ik rij in de weg zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:42

DDW1190 schreef:
dik of dun, wat maakt het uit, als je maar goed meekomt met de gangen en niet zit te stuiteren, maakt het niks uit voor het paard..

Wat een onzin, tuurlijk maakt dat wel wat uit. Vet reageert heel anders dan 'vlees'. Vet landt na de rest, dus de piekbelastingmoment van het paard duurt langer, hoe goed je ook zit. Even als borsten, maar dat kun je met een goede sport bh oplossen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:44

nou dat valt behoorlijk tegen kan ik je zeggen,ik heb een goede sportbh gekocht,maar na al dat afvallen is het allemaal niet zo stevig meer als eerst,en stuiteren ze toch nog een beetje.

goiis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:49

om nog even terug te komen op dat je in de slachtofferrol gaat zitten wanneer je je wat aantrekt van mensen die zulke dingen zeggen...
iedereen doet dat wel eens (vaak niet eens met opzet), al klinkt slachtofferrol altijd zo negatief en alsof je zwak bent..
dit heeft niks te maken met het feit dat er een kern van waarheid in de opmerking zit. Het gaat er ook om hoe jij je op dat moment sowieso voelt. Misschien ben je wel moe (kan je weinig hebben) of zijn er dingen gebeurd waardoor je wat kwetsbaarder bent dan anders.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die zich nooit "geraakt" voelen door opmerkingen die anderen maken.
Ik zie dan meer mensen voor me met een enorme muur voor zich... maar dat is persoonlijk..

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:42

Dan heb ik nog een goeie tip voor je.
Draag een bodyprotector en je bent van het gestuiter af :+
Snoevie schreef:
nou dat valt behoorlijk tegen kan ik je zeggen,ik heb een goede sportbh gekocht,maar na al dat afvallen is het allemaal niet zo stevig meer als eerst,en stuiteren ze toch nog een beetje.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:43

nou :o ik heb een behoorlijk groot stel,dus de meeste bodyprotectors pas ik niet eens :o

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:47

Mindim schreef:
DDW1190 schreef:
dik of dun, wat maakt het uit, als je maar goed meekomt met de gangen en niet zit te stuiteren, maakt het niks uit voor het paard..

Wat een onzin, tuurlijk maakt dat wel wat uit. Vet reageert heel anders dan 'vlees'. Vet landt na de rest, dus de piekbelastingmoment van het paard duurt langer, hoe goed je ook zit. Even als borsten, maar dat kun je met een goede sport bh oplossen.

Puh, zoek jij maar eens ff snel een goede sportbh voor mijn 75E...! Ook wanneer ik 70 kilo weeg, die E-cup blijft...! Ik investeer veel geld in goede BH's en sportbh's, maar de eerste sportbh die mijn voorgevel compleet stilhoudt moet nog gemaakt worden hoor :+

Janine1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:48

oh dit slaat helemaal nergends op ;)

ik bekijk het altijd andersom haha, van die dunne ruiters die het zadel uit worden gesleurt naja bij ons op stal haha,
maar te dik om een amezone te zijn vind ik echt het stomste wat ik gehoord heb :o

niet teveel van aantrekken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:49

haha ik heb hetzelfde probleem en dezelfde maat als jij,adil18 :D ook na 20 kg te zijn afgevallen

ik vind het net zo stom trouwens om te zeggen als iemand te dun is..........beiden heeft voor en nadelen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:52

Snoevie schreef:
haha ik heb hetzelfde probleem en dezelfde maat als jij,adil18 :D ook na 20 kg te zijn afgevallen

Ik heb nu ietsje meer dan 70 kilo, maar ik wil graag weer naar de 70 toe...Echter veranderd er niks aan mijn borsten en meer afvallen wil ik niet: 70 kilo met een lengte van 1.84 m. vind ik prima....

Ik vind het daarom altijd makkelijk roepen "Koop een goede sportbh!"...Tja, met een b of c cup zal dit heel goed te doen zijn en ook nog niet eens zo duur...Ik heb een aantal weken geleden weer een sportbh gekocht. Hij zit heel erg goed, maar hij kostte me ook ffies bijna 100 euro...

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:13

probeer maar een een goede te vinden in maat 65 F
ik moet ze op maat laten maken erg prijzig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:16

Ik behoor tot de groep 'dunne ruiters' en zal nooit iets rots roepen over de dikkere medemensen. Maar het is wel zo dat die helaas niet op mijn paardje kunnen zitten, gewoon omdat mijn paard de grootste niet is en ik rij ook nog eens (semi)boomloos. Maar rijdt zo iemand een stevig, sterk en vooral groter paard (de mijne is namelijk ook stevig en sterk, maar ook vrij klein met z'n 1,43 m ;) ), dan hoor je mij niet, hoor.

Toch altijd weer apart dat mensen altijd zo in hokjes willen denken. ;)
Nu is het weer dun versus dik. :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:40

biesje schreef:

ik weet niet waar je woont,maar bij het winkeltje lijf&style in Hoorn hebben ze ook die maat standaard liggen,is alleen wel een winkel met wat luxere merken

en twiggy,ik ben het ook helemaal met je eens. ik ben best wel stevig,maar zal ook niemand aankijken op zijn/haar figuur ook als diegene dun is

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:46

Snoevie schreef:
biesje schreef:

ik weet niet waar je woont,maar bij het winkeltje lijf&style in Hoorn hebben ze ook die maat standaard liggen,is alleen wel een winkel met wat luxere merken

tnx maar hier op het dorp hebben ze ook zoon speciaalzaak hier kan ik mijn gewone bh's wel halen maar heb ook nog een speciale wens wat betref sportbh dus vandaar ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:09

Adil18 schreef:
Puh, zoek jij maar eens ff snel een goede sportbh voor mijn 75E...! Ook wanneer ik 70 kilo weeg, die E-cup blijft...! Ik investeer veel geld in goede BH's en sportbh's, maar de eerste sportbh die mijn voorgevel compleet stilhoudt moet nog gemaakt worden hoor :+

Oke, uitzonderingen daar gelaten, ik had het over 'algemene' (tja sorry voor de uitdrukking :D ) borsten. Maar goed het is enigszins in bedwang te houden, beter dan vet op billen, benen, buik of rug.
Ik heb zelf 70 e en weet hoe lastig beha's voor bepaalde maten te vinden zijn en om over de ondersteuning niet te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:15

Janine1997 schreef:
oh dit slaat helemaal nergends op ;)

ik bekijk het altijd andersom haha, van die dunne ruiters die het zadel uit worden gesleurt naja bij ons op stal haha,
maar te dik om een amezone te zijn vind ik echt het stomste wat ik gehoord heb :o

niet teveel van aantrekken

Je bent niet veel beter dan de mensen die nare dingen zeggen tegen de TS met deze opmerking. En je kunt te dik zijn om amazone te zijn, dus stom is dat helemaal niet.

Edit: ik zie dat je nog maar 13 bent en je begint nu al met dat soort opmerkingen?????

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:19

TS mag ik vragen welke stal dat was?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:24

GJ9 schreef:
Ja dat bedoelde ik dus met: ik zou weleens een fietswedstrijd willen doen met zo iemand. Volgens mij val je bijna van ellende uit elkaar als je zo mager bent en slecht eet.

Ik ben dan rond de 1,72 gok ik, en ik weeg 52 kilo... Niet dat ik er blij mee ben, zou wel een maatje meer willen, mits het in verhouding is ;) .

Maar je kan er nog van staan te kijken wat dunne mensen kunnen. Nee, ik ben gewoon geen goede sprinter, maar fietsen zou ik werkelijk uren vol kunnen houden. Hardlopen kan ik dan weer niet, maar skiën, schaatsen, skaten... Dat hou ik langer vol dan mijn zus die "normale verhoudingen" heeft. Ik denk dat dat wisselt per persoon.

Je zou het ook zo kunnen zien dat ik het makkelijker heb, omdat ik nog niet eens een overtollige gram hoef mee te zeulen, waar anderen 30 kilo bagage hebben. Maar ik denk dat de eeuwige gulden middenweg gewoon het beste voor je is.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:25

ikheb et meeste vet rond de middel,oftewel, een zwemband,maar heb nog nooit gehoord dat t paard er last van zou hebben dat ik op zn rug zat. Iig lijkt t me sterk dat een gezonde meid met maat 40 te dik zou zijn,maat 60 ala,maar maat 40 vind ik persoonlijk absoluut niet dik!

Snoevie schreef:
Puh, zoek jij maar eens ff snel een goede sportbh voor mijn 75E...! Ook wanneer ik 70 kilo weeg, die E-cup blijft...! Ik investeer veel geld in goede BH's en sportbh's, maar de eerste sportbh die mijn voorgevel compleet stilhoudt moet nog gemaakt worden hoor

Divoza heeft speciale voor paardrijden, heb ik mijne ook weg, nl 85G

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 06:37

ik vind het zelf het prettigst als je ze kunt passen in een winkel,voor mij is divoza niet even naast de deur

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:14

Epplejeck heeft ze ook...

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:39

niets van aantrekken, mensen die zeggen dat je te dik bent, zijn gewoon jaloers..amen

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:51

Ik wil net zeggen ik ben 1.83 vandaag officieel opgemeten :D :+ en weeg 60 kilo.. Ook niet zo zwaar dus en ik hou alles goed vol dus dat wil idd niet veel zeggen.. Maar over TS jij bent zeker niet te zwaar ;)

eilleen333 schreef:
GJ9 schreef:
Ja dat bedoelde ik dus met: ik zou weleens een fietswedstrijd willen doen met zo iemand. Volgens mij val je bijna van ellende uit elkaar als je zo mager bent en slecht eet.

Ik ben dan rond de 1,72 gok ik, en ik weeg 52 kilo... Niet dat ik er blij mee ben, zou wel een maatje meer willen, mits het in verhouding is ;) .

Maar je kan er nog van staan te kijken wat dunne mensen kunnen. Nee, ik ben gewoon geen goede sprinter, maar fietsen zou ik werkelijk uren vol kunnen houden. Hardlopen kan ik dan weer niet, maar skiën, schaatsen, skaten... Dat hou ik langer vol dan mijn zus die "normale verhoudingen" heeft. Ik denk dat dat wisselt per persoon.

Je zou het ook zo kunnen zien dat ik het makkelijker heb, omdat ik nog niet eens een overtollige gram hoef mee te zeulen, waar anderen 30 kilo bagage hebben. Maar ik denk dat de eeuwige gulden middenweg gewoon het beste voor je is.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:08

Wat raar om dat te zeggen. als je nou 130 kilo was oke, maar 70 ? Ik ben 15 en 60 kilo, en ik ben absoluut niet dik, dus dan zal ik over 10 jaar ook te dik zijn. Echt belachelijk.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:52

Wat ook raar is, ben je 1,90 m en weeg je 70kg, ben je in principe heel slank. Maar dan 'oog' je waarschijnlijk niet te zwaar voor je paard. T'is maar hoe je het allemaal bekijkt ...