Friezen in de dressuursport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Friezen in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:25

Wessel is een van de weinige Friezen die ik wel op stal zou willen :o Verder heb ik niks met het ras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:26

Je moet je bij Wessel wel voorstellen dat hij voor de normen van deze tijd zeker 100 kg, overgewicht heeft. Vroeger liepen de dekhengsten niet in de sport, dat maakt ook een heel verschil. Maar bij deze hengst was het zeker wel zo dat het hele fundament gewoon grof was, al is hij op de foto echt moddervet.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:27

en waarom niet? met onderbouwde reden graag !

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:32

Waarom moet ze dat onderbouwen?
Het is net als met mannen, sommige vind je leuk, andere niet.... :9 :Y)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:33

horseyfries schreef:
Waarom moet ze dat onderbouwen?
Het is net als met mannen, sommige vind je leuk, andere niet.... :9 :Y)

ik bedoelde eigenlijk waarom ze niks met t ras heeft... klonk wat aanvallend denk ik, maar ben benieuwd naar de reden behalve gewoon niet leuk vinden denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:33

Sja, zo val ik niet op getinte mannen, en wel weer op pinda's :D

Ik heb niks met Fjorden, Haflingers en Tinkers, kan ik er wat aan doen??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-09 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:34

ik op beide niet :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:36

suleilitha schreef:
Je moet je bij Wessel wel voorstellen dat hij voor de normen van deze tijd zeker 100 kg, overgewicht heeft. Vroeger liepen de dekhengsten niet in de sport, dat maakt ook een heel verschil. Maar bij deze hengst was het zeker wel zo dat het hele fundament gewoon grof was, al is hij op de foto echt moddervet.

Klopt, hij is niet in hele goede conditie. Maar toch, dit type Fries vind ik mooi, dat grove maar wel correcte fundament, niet zo hoog op de benen, flinke hals (zal ook voldoende vet zitten, maar dan nog) en het type wat je nu veel ziet vind ik niet mooi, te hoog op de benen, steeds langere rug, langere en dunnere halzen. Noem het smaak, noem het weinig kennis van het ras, maakt niet uit :D

@ Jannie, ik bedoel het niet aanvallend. Ik vind Friezen niet bijster mooi (uitzonderingen daargelaten), zoals ik boven beschreef het exterieur is niet wat ik graag zie in een paard. En ook een ras wel of niet mooi vinden is smaak. Fjorden heb ik ook niks mee, met Tinkers evenmin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:38

Het type van nu verschilt bijna niks van het type van toen, alleen heeft het type van nu een iets fijnere botstructuur en veel minder overgewicht en meer spieren. Trouwens, Wessel heeft er altijd zo uitgezien als op de getoonde foto. Er werd behalve dekken in die tijd ook niks met de hengsten gedaan.
En tja, je zegt het zelf al, ik geloof ook niet dat je veel kennis hebt van het ras, geeft verder ook niet ;)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:38

oke, dan begreep ik het even verkeerd denk ik, ik bedoelde het ook niet aanvallend!
iedereen zijn smaak, en daar valt niet over te twisten!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:40

Nou, doe mij maar een lekkere Negerzoen! ;)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:41

MILKA!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:41

Pinda's!!!! :D

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:42

:=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:46

suleilitha schreef:
Het type van nu verschilt bijna niks van het type van toen, alleen heeft het type van nu een iets fijnere botstructuur en veel minder overgewicht en meer spieren. Trouwens, Wessel heeft er altijd zo uitgezien als op de getoonde foto. Er werd behalve dekken in die tijd ook niks met de hengsten gedaan.
En tja, je zegt het zelf al, ik geloof ook niet dat je veel kennis hebt van het ras, geeft verder ook niet ;)

Daarom ga ik ook af op wat ik graag zou zien in een paard :)

Het is overigens niet zo dat ik Friezen lelijk vind, het is gewoon mijn type paard niet :Y)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:48

En toch maar in een topic over Friezen blijven hangen, ongewild hebben ze toch aantrekkingskracht! ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:49

Ik vind het een beetje banketstaaf midden in een gesprek zomaar te gaan en weg te blijven...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:50

Ach, vroeg of laat kom je uit de kast.... :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:51

Als ik homo zou zijn ja, maar dat ben ik niet :P

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:52

horseyfries schreef:

Ik vind dat jullie een beetje doen alsof iedereen het Friese ras geweldig moet vinden....

Ik ben zelf helemaal weg van Friezen en ben ook blij dat ik binnenkort weer een Fries in m'n stal heb staan. Vind het geweldige paarden en ben helemaal weg van hun uitstraling en de gangen die ze hebben.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:54

Jetske schreef:
horseyfries schreef:

Ik vind dat jullie een beetje doen alsof iedereen het Friese ras geweldig moet vinden....

Ik ben zelf helemaal weg van Friezen en ben ook blij dat ik binnenkort weer een Fries in m'n stal heb staan. Vind het geweldige paarden en ben helemaal weg van hun uitstraling en de gangen die ze hebben.

Het is toch ook het geweldigste mooiste superste ras :D

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:54

Dat ben ik met jullie eens, maar niet iedereen hoeft dat te vinden.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:56

nee dat hoeft ook niet, dat zeg ik, iedereen zijn smaak, valt niet over te twisten.
maar op het moment dat iemand zegt ik vind friezen niks, want het zijn koudbloeden en ze zijn lomp, tsja.... dan kun je niet stil zitten en blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:57

Of dat ze een olifantengalop hebben, nou ja, van Wessel zoals die er destijds uitzag kan ik me daar nog wat van voorstellen :D

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:58

Ik moet zeggen dat ik toch meer fan ben van de meer baroke friezen, de modernere van tegenwoorzig is niets voor mij maar dat is gewoon verschil van smaak!
Mijn voorkeur is ook goed te zien in mijn eigen paarden. Thore had zijn bouw niet helemaal mee, vrij korte voorbenen en ook niet hele ruimte gangen. Wilke is een ander verhaal.... wel lange benen en hele ruime gangen!
Thore:
Afbeelding
Wilke:
Afbeelding
trouwens.... vaak beweren mensen dat alle friezen met de kin op de borst lopen maar Thore ded dit NOOIT en liep ook nooit te diep. Verschilt toch ook gewoon per paard...