LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:43

hoop schreef:
Dat ene boek dat hierboven vermeld werd : Hoe beweegt een paard, dat ken ik niet, maar lijkt me ook heel leerzaam, ik ga me dat aanschaffen, want ik raak er nooit over uitgeleerd :)

Goed van u, Hoop dat u de titel van het boek al weet.
Het boek is nog maar net verschenen.
Ik heb het afgelopen Zaterdag aangeschaft.

Ik moest wel "weggetrokken" worden van de media-stand :+ er lagen ook nog mooie DVD's.
Maar dat is voor een volgende keer.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:44

hopla schreef:
Ik ben ervan overtuigt dat je niet leert rijden uit een boek. Heeft het jullie wel veel toegevoegd dan?
Ik krijg les en bespreek daarna veel met de instructeur. Boeken lees ik eigenlijk niet.

Het boek van Alois Podhajsky heb ik overigens wel liggen en zal er eens in gaan zien.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:48

hopla schreef:
Ik ben ervan overtuigt dat je niet leert rijden uit een boek. Heeft het jullie wel veel toegevoegd dan?
Ik krijg les en bespreek daarna veel met de instructeur. Boeken lees ik eigenlijk niet.

Voor mij, voegt het wel veel toe.

Paardrijden kan men ook niet leren uit een boek, maar het heeft "toegevoegde" waarde
Het vertelt mij, duidelijk van het hoe en waarom.

Dit jaar is het er ook niet van gekomen om wekelijks te lessen, jammer genoeg zelfs niet maandelijks.
Veel te druk gehad dit jaar en was al blij dat ik aan paardrijden toe kwam.

Vanaf volgende week proberen om weer met regelmaat te lessen.

hoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:50

IK weet het niet, Modie, want ik heb er echt naar gezocht, mischn dat het nog te vinden is op Marktplaats, tis namelijk een heel oud boekje :). Maar echt waar, super goed verwoord. Ik had er 2 en heb net eentje aan iemand gegeven, anders had ik het je graag opgestuurd. Maar ik zal eens rondkijken voor je.

Ik had de schrijvers van dat boek even ingetypt op Google, en doen vermelden ze dat het net vertaald was en pas op de markt uitkwam :).

Hopla, ik ben er van overtuigd dat je zowel een goed boek/dvd nodig hebt en een leraar, en liefst in de meerderheid allebei aanwezig, om te leren. Via een boek kan je alles nog eens op je gemak bestuderen, nadenken, visualiseren...en dan ga je met je vragen naar je leraar.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:54

hopla schreef:

Boeken hebben mij veel theorie weten te voeren, wat mij ook geleerd is natuurlijk maar het lezen van boeken maakt het completer. Om een voorbeeld te geven, als je de boeken van en over Baucher leest, kom je veel te weten. Het hoe en waarom, wat er gebeurd is en de gevolgen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:59

hoop schreef:
IK weet het niet, Modie, want ik heb er echt naar gezocht, mischn dat het nog te vinden is op Marktplaats, tis namelijk een heel oud boekje :). Maar echt waar, super goed verwoord. Ik had er 2 en heb net eentje aan iemand gegeven, anders had ik het je graag opgestuurd. Maar ik zal eens rondkijken voor je.

Heel graag, dank je wel.

Ik had de schrijvers van dat boek even ingetypt op Google, en doen vermelden ze dat het net vertaald was en pas op de markt uitkwam :).

Daar had ik niet zo gauw aan gedacht, aan Google :D maar ik vind het heel leerzaam dat boek. Legt het net even makkelijker uit, dan Dressuur onder vuur. Het is toch al zo'n moeilijke materie

Hopla, ik ben er van overtuigd dat je zowel een goed boek/dvd nodig hebt en een leraar, en liefst in de meerderheid allebei aanwezig, om te leren. Via een boek kan je alles nog eens op je gemak bestuderen, nadenken, visualiseren...en dan ga je met je vragen naar je leraar.

Goed verwoord :j
Laatst bijgewerkt door cherie78 op 18-09-09 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:00

Baucher zegt mij zo even niets.
Ik ga toch eens even op de zolder snuffelen wat voor boeken ik hier allemaal heb liggen. Ik ben nieuwsgierig geworden.
Wordt vervolgt.......

hoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:01

Modie, ik heb even gegoogled voor je en dit vond ik van Alois Podhasjky:

De kunst van het paardrijden ; Alois Podhajsky
Elsevier-Amsterdam ; 1970; pocket U22 ; 224 pagina's; in goede staat.
€ 10,--
email adres: info@tddejong.nl

Zij verkopen het boekje aan €10, mischn een mailtje naar hen sturen, dan heb je het alsnog! Veel succes!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:03

hoop schreef:
Modie, ik heb even gegoogled voor je en dit vond ik van Alois Podhasjky:

De kunst van het paardrijden ; Alois Podhajsky
Elsevier-Amsterdam ; 1970; pocket U22 ; 224 pagina's; in goede staat.
€ 10,--
email adres: info@tddejong.nl

Zij verkopen het boekje aan €10, mischn een mailtje naar hen sturen, dan heb je het alsnog! Veel succes!

Super, bedankt.

hoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:07

Laat me iets weten wat je er van vond en in eerste plaats of zij het je nog kunnen aanbieden? Veel geluk met het krijgen en met het lezen!!!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:15

hoop schreef:
Laat me iets weten wat je er van vond en in eerste plaats of zij het je nog kunnen aanbieden? Veel geluk met het krijgen en met het lezen!!!

Laat het zeker weten en ben ook benieuwd of ze het nog aanbieden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:20

hopla schreef:
Baucher zegt mij zo even niets.
Ik ga toch eens even op de zolder snuffelen wat voor boeken ik hier allemaal heb liggen. Ik ben nieuwsgierig geworden.
Wordt vervolgt.......

Meneer Bacher is de uitvinder van het systeem van dit topic met 3 verschillende namen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Francois_Baucher
Niet alles klopt wat er staat, dankzij de fouten die door verkeerd vertalen zijn ontstaan.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:23

Dank u. Dus hij was eigenlijk de voorloper van Sjef?

FaberSmid

Re: LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:35

Voorloper van Meneer Janssen wil ik niet zeggen, er zijn meer voor gegaan die Baucher volgde. Meneer Janssen heeft van het systeem van meneer Baucher zijn eigen systeem en school gemaakt en daar zijn eigen namen aan gegeven. Zoals vele doen, maar daar zal ik verder niet op in gaan dat is wel te lezen met wat ik al beschreven heb.
Het is jammer dat de "nieuwe" generatie dat niet meer kan of wil leren, omdat de instructeurs het niet hebben kunnen of willen leren of vergeten zijn. Net als de handleiding vergeten is, hoewel niet ieder alles vergeten is dus er is nog hoop.
Het is aan iedere ruiter en instructeur met de theorie en praktijk te doen, wat het beste is voor mens en paard. Zo wil ik ook zo breed mogelijk leren en ervaring op doen, maar ook duidelijk uiten wat mijn mening en ervaring is.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:55

Waarom verschillende namen voor een en hetzelfde systeem?
Baucher systeem, zogenaamde systeem meneer Sjefke Janssen, hyperflexi, rollkur, ldr?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:43

FaberSmid schreef:
Waarom verschillende namen voor een en hetzelfde systeem?
Baucher systeem, zogenaamde systeem meneer Sjefke Janssen, hyperflexi, rollkur, ldr?

"Hollandse School" komt op dit moment het dichtst in de buurt.
Ware het niet, dat Baucher zich "bekeerde".

Maar wellicht dat de "Hollandse School" zich ook nog eens bekeerd???
Zou wellicht een weldaad voor de paarden zijn????

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:50

Met dat grote verschil dat Baucher zijn systeem geen vruchten afworp en de Hollandse school wel. Want dat houdt rekening met net wat meer dan enkel het negatieve wat jullie zo graag willen belichten. Maar kijk wederom verdiep u daar eerst in.

En een zondebok zal er altijd te vinden zijn.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:53

bulck schreef:
Met dat grote verschil dat Baucher zijn systeem geen vruchten afworp en de Hollandse school wel. Want dat houdt rekening met net wat meer dan enkel het negatieve wat jullie zo graag willen belichten. Maar kijk wederom verdiep u daar eerst in.

Wie zegt dat Baucher zijn systeem geen vruchten heeft afgeworpen???
Hij is blijkbaar niet voor niets gekopieërd?????

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:53

Hij zal er niet mee opgehouden zijn omdat het zo'n succes was lijkt me :+

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:58

bulck schreef:

Hoe weet u dat zo zeker, was u er bij?
Het systeem is negatief, dus ieder die het misbruikt zijn ook negatief en rijden negatief. Hoe positief de vruchten ook lijken, het is en blijft negatief.
Natuurlijk laat me raden jullie vinden jullie zelf de zondenbokken? Nee de paarden zijn de zondenbokken!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:02

Ja ik was ook niet bij klimke, wie weet wat gebeurde daar achter gesloten deuren, zo kunnen we blijven naast de kwestie discussieren e

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:14

Meneer Klimke had niks te verbergen, maar dat kan u niet weten zoals u zelf al schrijft.
Achter gesloten deuren werken gesproken, ken de gesloten deuren wel van de hollandse school. Het is maar goed dat er kunstlicht is, anders is het moeilijk werken als hoefsmid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:15

Ja, ze zijn zeer gesloten die hollanders :j

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:21

Het is hier ook zo vroeg donker in de winter. :j

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:22

En koud, brrr, dan houd ik de deuren ook liever wat dicht. :)