Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zammie schreef:Ik wou maar Karlijn, dat ik dagelijks kon rijden. Helaas laat mijn lichaam dat niet meer toe en het paard wat nu ook door een bijrijdster wordt gereden, is door mijzelf gefokt. Die kan ik niet weg doen en ik weet dat hij heel veel lol met haar heeft. Ik ben er altijd bij en begeleidt deze 2 wel, want ze is inderdaad een manegeruiter en kan dus op deze manier erg veel leren. Andere paard is er voor gezelschap en hoop ik op den duur, als hij de leeftij heeft, mee te kunnen mennen.
En dan nog vind ik er niets verkeerds aan, als iemand door bijvoorbeeld een druk leven wat minder tijd heeft voor zijn/haar paard, dat er dan iemand anders mee bezig gaat. Als de combi klikt en ze hebben plezier met elkaar, wie ben ik dan om dat te veroordelen....
SonjaG schreef:ieder zijn eigen keuze! Maar ik ben blij dat er mensen zijn die ervoor kiezen om wel een bijrijder te nemen. Zo hebben mensen die geen eigen paard kunnen veroorloven toch een kans om een band op te bouwen met (iemand anders) paard. Ik heb vroeger zelf altijd bij andere mensengereden en was blij dat hun mij de kans daartoe gaven. Heb er veel ervaring mee opgedaan!
Karlijn_xx schreef:Ik ben het eens met die persoon.
Mijn paard loopt onder mij Z1, ik heb elke dag tijd voor hem en we gaan lekker. Ook al had ik geen tijd gehad, dan staat mijn paard een dagje op het land, alleen maar lekker voor hem.
In de geschiedenis heb ik slechte ervaringen gehad met bijrijdsters, waarop één op het inslapen van mijn eerste paard uit is gelopen. (als je het hele verhaal wilt weten moet je maar even een PM sturen, daar gaat dit topic niet over).
Als je een paard koopt, koop je hem toch voor jezelf? Je koopt een paard toch omdat je weet dat je er tijd voor hebt? Het kan veranderen, maar ik zorg er dan voor dat ik tijd maak voor mijn paard. Ik heb dat dier niet voor niets gekocht, en al zeker niet voor een manegemeisje.
SonjaG schreef:Karlijn_xx schreef:Ik ben het eens met die persoon.
Mijn paard loopt onder mij Z1, ik heb elke dag tijd voor hem en we gaan lekker. Ook al had ik geen tijd gehad, dan staat mijn paard een dagje op het land, alleen maar lekker voor hem.
In de geschiedenis heb ik slechte ervaringen gehad met bijrijdsters, waarop één op het inslapen van mijn eerste paard uit is gelopen. (als je het hele verhaal wilt weten moet je maar even een PM sturen, daar gaat dit topic niet over).
Als je een paard koopt, koop je hem toch voor jezelf? Je koopt een paard toch omdat je weet dat je er tijd voor hebt? Het kan veranderen, maar ik zorg er dan voor dat ik tijd maak voor mijn paard. Ik heb dat dier niet voor niets gekocht, en al zeker niet voor een manegemeisje.
Nou haal je iedereen wel over 1 kam. Heel vervelend dat je slechte ervaring hebt met je bijrijdster maar nou doe je wel heel negatief over manegemeisjes!! Er zijn erbij die wel kunnen rijden hoor.