Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:49

natural_ schreef:
Tja ik zal het vast nog eens meemaken.. Dan zal ik het zien, ik ben er gewoon geen voorstander van! Hoop voor jullie dat er niet een dag komt dat het paard echt naar achteren land door de klap van de zweep en bovenop je komt zodat je je rug breekt of in een rolstoel terecht komt, lijkt me toch niet ideaal!

de kans is groter als je het maar toelaat Lachen Lachen

ik druk het gelijk bij de kop in.......... letterlijk en figuurlijk Lachen

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:51

Het zal misschien werken dat geloof ik heus, maar ik vind het niet eerlijk.. Zo gebruiken straks mensen zonder verstand de zweep voor elk klein verzet en dan krijg je inderdaad zoals er nu op het hoogste niveau gereden wordt op een vrij oneerlijke manier, het spijt me.. Ik ben daar misschien een meer endurance ruiter voor, maar er komt een dag dat ik wel verder met een paard komt waar een ander zich geen raad meer mee weet (het klinkt misschien penny, maar dat is gewoon mijn streven) en echt niet dat ik dat hele natural gedoe wel top vind, maar beter zo als te hard!

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:51

jullie vinden het dan maar gwoon maar ik doe het niet maar als he werkt dan moet je het doen als je je er goed bij voelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:53

O ja, ik zou het pas zielig voor mijn vriend vinden, als ik dood wordt geplet tegen een bakrand door een steigerend paard wat niet op tijd een opmieter heeft gehad Haha!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:54

Ik zeg niet dat ik het toelaat, maar ik zoek de rede als het blijkt dat het echt niet aan verleden ligt (goed onderzoek gedaan) en het blijkt inderdaad een debiel te zijn, dan krijgt hij inderdaad gewoon een knal! Mensen denken er alleen te makkelijk over, zo van oh we meppen het er meteen wel uit, terwijl je niet weet waarom het paard het doet..

Als ik chagerijnig ben en brutaal betekend het niet meteen dat ik zo ben, maar het kan ook zijn dat ik een probleem heb dat me dwarszit. Dan ros je toch ook niet meteen iemand op zijn smoel?

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:56

Ik ga hier in ieder geval verder niet op in, volgens mij is mijn mening duidelijk en geloof ik best dat die manier ook werkt van de zweep tussen de oren, maar het gaat te snel en te makkelijk zonder denken gewoon doen! Succes verder met de moeilijke paarden, ieder zijn eigen ding dan maar he (bedoel het niet eigenwijs, koppig, als echt commentaar hoor dit is gewoon mijn mening en geloof best dat het bij veel paarden niet zal werken, maar bij genoeg ook wel)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:57

voordat jij dat uitgezocht hebt........... ben je al wel levensgevaarlijk bedreigd door een ...... euh... paard Lachen Lachen

Ik zal steigeren ALTIJD afstraffen wat de reden ook is......... fysiek, mentaal........ de kleur van de bomen, maakt mij niet uit. Maar ik tollereer het absoluut NOOIT!!

er zijn subtielere manieren om mij wat duidelijk te maken........ en er is maar een ding dat ik goed kan, en dat het het gefluister van een paard oppikken........ dus steigeren is NOOIT nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:58

Je moet het ook snel doen zonder na te denken, anders ben je namelijk te laat en weet het paard niet meer waarom hij die klets tussen de oren krijgt!
Bedankt dat je me succes wenst maar het gaat wel lukken...

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:59

KiWiKo schreef:
annemariej schreef:
nou omdat dat hartstikke zielig is daar voor is de sweep niet

ik ga hier niet meer aan beginnen.......... wie wil????

Staat dat soms in de Penny Knipoog

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:01

wattan staat dat soms iin de pennyy lois28 ????????????

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:02

Weet je...ik hoop dat al die bokkers die zo tegen het gebruik van een zweep zijn, nooit een paard tegenkomen dat op een gemene manier steigerd!!!!
En JA er zijn paarden die niet goed zijn in hun kop en waar niemand , en dan ook echt NIEMAND, ooit iets mee zullen kunnen, op wat voor manier dan ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:03

Het valt wel mee als je ze eerst een sinasprilletje geeft ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

Ehm dat het zielig is, Annemariej!!!! De vraag was of dat in de Penny staat Haha!
Weet je wat zielig is? Ze niet te straffen met steigeren waardoor ze als onhandelbaar steigerpaard eerst tien keer worden doorverkocht voordat ze in Italie in de worstfabriek kassiewijlen worden gedaan, dat is pas zielig. Beter een tik met de zweep dan een enkeltje Italie...

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:05

ja oke maar eer zijn veel meer oplossingen om het op vriendelijkere manier te doen:P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:06

alsof het paard zo vriendelijk is naar mij toe op dat moment?????

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:06

annemariej schreef:
wattan staat dat soms iin de pennyy lois28 ????????????

Was meer als grapje bedoeld, omdat je schreef dat je het zo zielig vindt voor het paard om de zweep te gebruiken, dat klinkt voor mij zo als een Pennymeisje Clown
Nogmaals:
Het is niet zielig om een paard te bestraffen als ie het verdiend. Het is pas zielig als een ruiter straks tussen 6 plankjes ligt omdat ie een vervelend paard niet (op tijd) heeft gestrafd...

paardnpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:07

Echt op het hoofd slaan vind ik echt een beetje te ver gaan.
Een goede tik om zijn/haar gedrag te corrigeren kan best, maar op het hoofd..?

Anoniem

annemariej schreef:
ja oke maar eer zijn veel meer oplossingen om het op vriendelijkere manier te doen:P

Welke dan?

aerdenhout1

annemariej schreef:

IK ....WIJ...wachten in spanning af!!!!!!

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:08

ja oke maar ja een paard is een paard en wij hooren in de natuur ook niet op ze terijden maar ik stop er nu mee want jullie mening is wel doen en mij mening is niet doem en anere manier zoeken dus hier bij mijn slot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:09

Dames ik val van mijn stoel, de jongen die hier een paard in stalling heeft, leest even mee, over steigeren, over join ups en adviseert dat als het echt hopeloos is geworden, om het paard dan maar een dosis round-up te geven. Ik ga dramatisch off-topic maar moet zo lachen dat ik amper meer lucht krijg Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:09

jose_jose schreef:
Echt op het hoofd slaan vind ik echt een beetje te ver gaan.
Een goede tik om zijn/haar gedrag te corrigeren kan best, maar op het hoofd..?

waar dan wel............ ik ken ze die alleen maar hoger gaan als ze er een op de kont krijgen

(waarom op de kont niet zielig is en op het hoofd wel, is me overigens ook een raadsel Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:10

annemariej schreef:
ja oke maar ja een paard is een paard en wij hooren in de natuur ook niet op ze terijden maar ik stop er nu mee want jullie mening is wel doen en mij mening is niet doem en anere manier zoeken dus hier bij mijn slot

Het gaat hier niet om wilde paarden in de Oostvaardersplassen maar paarden die dus wel onder het zadel dienen te worden gereden, dus ik ben nog steeds oprecht nieuwsgierig naar je oplossing!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:11

annemariej schreef:

als je A zegt moet je ook B zeggen Lachen Lachen nogal makkelijk om te wijzen, en dan vervolgens niet met oplossingen te komen Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:11

Oei...dat is wel heel erg zwak!! Ik denk dat jij toch ook op een paard gaat zitten annemariej?? En wat doe jij b.v als je paard niet voorwaarts wil?

Ann..(//)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:12

ik vind het maar belachelijk, beetje met een zweep op een paard zijn hoofd slaan, dat doen mensen toch ook niet bij haar? dat beest wordt hartstikke bang! vind je het gek dat hij steigert en naar een her-opvoed stal is geweest. :S
ik vind het maar dom.. Boos!