Rijden op een ziek paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Rijden op een ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:57

VivaLaVida schreef:
Misschien is dat mens wel een ontiegelijke trut, kan heel goed!
Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het paard het ook slecht heeft,...kanker hoeft geen pijn te betekenen, en alsie dat wel zou hebben, zou je dat wel moeten zien..

en voor de bitchy bokkers hier: als je nou een rustig en op een andere toon reageerd heeft ze er nog wat aan en word dit geen reltopic...
voor degene die "pennytopic" zei: Doe eens niet kortzichtig. Je moet blij zijn met mensen die zich zorgen maken over de toestand van een paard (met kanker!)

Ik ben niet kortzichtig, ik ben realistisch. Daar hebben paarden meer aan dan mensen die zich steeds zorgen maken e.d.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:57

De een vindt dit en de ander dat.
Dat is ieder zijn eigen mening en die mag iedereen toch geven.

En dat is wat ik vroeg!

En je kan iedereen wel gelijk gaan uit maken voor het een en ander maar wat bereik je er mee!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:58

We hebben het hier dus over een paard met een ziekte, waar hij (zover we hier allemaal weten, want door de TS aangegeven) GEEN last van heeft.

Wat is dan het probleem om er op te rijden, en relaxed dingetjes met het paard te doen. Hij heeft er toch geen last van tijdens het rijden.

Neem aan dat als er kanker bij een paard geconstateerd wordt, dat er dan wel een DA bij is geweest die hier advies over heeft gegeven. Dus wat doe je moeilijk. Je kan wel roepen dat het zielig is, maar dat is dus eigenlijk nergens op gebasseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:58

Klopt.
TS: je krijgt waar je om vroeg. Het is alleen neit wat je wilt, maar dat is niet mijn probleem Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:59

sarona25 schreef:
Ik geef alleen een mening wat overigens mag in Nederland voor zover ik weet.
Heb al een paar keer aangegeven dat ik het zielig vindt en dat ik het niet zou doen.
En als dit penny is dan zou ik zeggen het zij zo.
Heb in het begin gevraagd wat jullie er van van vonden dus een vraag om een mening.

als JIJ dat zielig vind, en het NIET zou doen, dan is dat JOU keuze.

Maar als de eigenaar weet dat haar/zijn paard er plezier in heeft enpijnloos loopt dan is dat HUN keuze om dat te doen.

Ik vind het een beetje zwak een topic te openen, waar niemand een weerwoord kan geven van wie het paard is.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 15:02

Dan zou ik zeggen zet er een slotje op, want een mening geven mag niet kijk eens over meningen over maneges daar stikt het van dit soort praat over hoe slecht maneges wel niet zijn

Bollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:04

En jij staat op de slechtste van nederland....doe daar eens wat aan voordat je over andere oordeelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:04

sarona25 schreef:
Dan zou ik zeggen zet er een slotje op, want een mening geven mag niet kijk eens over meningen over maneges daar stikt het van dit soort praat over hoe slecht maneges wel niet zijn

LEES nou toch eens!!! Je krijgt een heleboel meningen alleen zijn wij het niet met jou eens. En als je dat niet kan hebben moet je mss maar een eenzijdig discussieforum gaan starten waarbij iedereen het met elkaar eens is Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:05

Een mening geven mag best.
Alleen als jij vraagt om een mening van anderen, moet je niet boos worden,, maar misschien vragen waarom mensen er zo over denken. Wie weet hebben ze een heel goede reden Pling

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:05

Wanneer je niet met de mening van de topicstarter eens bent trap je haar op het staartje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:06

Dat idee had ik al, ja.
Maar goed, dat is haar eigen probleem, moet ze maar geen topic openen Clown

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:06

Tuurlijk mag je je mening geven, maar je geeft niet je mening in de zin van ik zelf zou niet op een ziek paard gaan zitten, maar oh wat zielig dat die en die het wel doen. Ik voel me daarbij aangesproken omdat ik binnenkort ook weer op mijn chronisch zieke paard stap, op aanraden van de da.

Ik zou dan ook mijn mening willen formuleren als, zolang als men het welzijn van het paard geestelijk en lichamelijk voorop laat staan en niet het rijplezier, dan kan er best gereden worden op een ziek paard (waarbij het paard geen pijn mag lijden en mijns inziens niet onder de pijnstillers moet zitten om nog maar te kunnen rijden).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:09

@TS: ik vond die vragen van yamcha eigenlijk ook wel heel zinnig. Waarom antwoord je daar niet gewoon op?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 15:10

Ik heb gevraagd wat mensen er van vinden over het feit dat er op dat paard gereden word. Ik vindt het zielig wat een ander vindt is zijn meninig.
Maar om dan gelijk mensen aan te vallen op zijn mening is denk ik ook niet echt nodig.

Bollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:10

ze antwoordt helemaal nergens op, kan alleen maar roepen dat iets zielig is zonder het te onderbouwen...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:10

Maanling schreef:
@TS: ik vond die vragen van yamcha eigenlijk ook wel heel zinnig. Waarom antwoord je daar niet gewoon op?

Die zijn gevoelig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:15

sarona25 schreef:
Ik heb gevraagd wat mensen er van vinden over het feit dat er op dat paard gereden word. Ik vindt het zielig wat een ander vindt is zijn meninig.
Maar om dan gelijk mensen aan te vallen op zijn mening is denk ik ook niet echt nodig.

Maar lief, je doet niet anders! Jij valt continu mensen aan op hun mening!

Wat wil je dan?
Een enigszins redelijke discussie is hier niet mogelijk, je gaat niet op argumenten in, je geeft geen argumenten, je voelt je alleen maar aangevallen en wordt boos! En je schiet in de verdediging, dag zinnige discussie Doei, doei

Een aantal mensen probeert er hier nog wat van te maken, maar je wordt voortdurend boos, en een zinnig argument met een goed onderbouwde argumentatie heb ik nog niet gehoord/gelezen.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:16

je kan best op een paard met kanker rijden hoor, een paard waar ik vroeger op reed had een tumor (=kanker toch?) tegen haar luchtpijp zitten. Kon niet verwijderd worden. Ik heb erop gereden totdat ze echt met de minste inspanning al buiten adem was. (daarbij moet je wel bedenken, ik was een beginneling, geen Z ruiter) De laatste keer dat ik op dr reed ging ze voor de eerste keer bij mij nagefelijk, wat ze al bijna nooit bij dr eigenares deed. Maarja ik dwaal af.
Ik probeer dus te zeggen, een paard met kanker kan je gewoon rijden, de dierenarts zegt wel wanneer het genoeg is.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 15:16

Maar waaron vind je het zielig dan?
Waarom zou het paard volgens jou niet meer bereden mogen worden?

Heeft het paard pijn omdat het belast wordt, en zo ja, waarom en waar dan? Het zit tussen zijn benen en dat zou dan toch schuren lijkt mij!

Wat is het stadium waarin de kanker zich bevindt? Weet dat het er al een tijd zit en dat er sinds kort door een da naar gekeken is
Waar zit de kanker in het lichaam? Tussen haar benen

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:17

sarona25 schreef:

Ik heb je hele topic even doorgelezen TS en moet zeggen dat ik het ook juist goed vind dat een paard die naar jou zeggen nergens last van heeft bereden wordt..Goede conditie zorgt voor langer leven, bezig zijn is voor ieder paard goed, aandacht is net zo belangrijk en zoals al eerder gemeld: rust roest..
Vind eerlijk gezegd dat jij degene bent die nogal aanvallend overkomt en niet degenen die reageren op je topic..
Ik vind het zielig dat een paard kanker heeft, of welke andere ziekte dan ook maar dat betekend niet dat zo een paard meteen afgeschreven hoeft te worden..

edit; voor of achter benen???

Bollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:20

tussen haar benen...paard heeft er vier dus iets duidelijker en het stadium ervan?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 15:21

achter

Bollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:21

ken je de eigenaar?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 15:21

bij haar enkels