Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ilzas schreef:Een GP ruiter die zesde wordt in de M? Nou sorry hoor, maar daar verwacht ik meer van. Je verwacht toch dat die ver boven de rest van de M ruiters eindigt.
Als HP Minderhout of Anky ergens meerijden in het ZZlicht, worden ze ook standaard eerste. Ver boven de rest.

_Lott schreef:ze is gp startrechtig maar heeft het niet gestart? of vergis ik me nou.
Sheran schreef:Van springruiters heb ik geen verstand - ik zou wel willen dat ze wat minder zaten te trekken.
net een tikje minder controle en wat rommeliger. sporter schreef:Sheran schreef:Van springruiters heb ik geen verstand - ik zou wel willen dat ze wat minder zaten te trekken.
Dat blijkt wel met dit soort opmerkingen.
Beerbaum en sloothaak absolute toppers! Wat een controle/
yves Boston zie ik kwa stijl minder graag rijdennet een tikje minder controle en wat rommeliger.
_Lott schreef:ze is gp startrechtig maar heeft het niet gestart? of vergis ik me nou.
amondi schreef:Dat mensen het rijden van Esther Liano er "niet uit vinden zien" is volgens mij ook wel te verklaren door het soort paarden dat ze rijdt.
Heel veel van die friese hengsten staan bol van de actie en de spectaculaire beweging, maar vaak heeft het niks te maken met de grondbeginselen van de dressuur.
Kort en hoog in de hals, stuwen ipv drijven, te veel knieactie en een verticale verhoging ipv verruiming. Er zijn maar heel weinig friezen die rijtechnisch correct zijn. Maar er gaat veel geld in om, we zullen zien hoe de Friese Z2 kampioen het ervan afbrangt op de hippiade( die vind ik er trouwens wel heel redelijk bijlopen)
Om Esther er als ruiter er dan uit te pikken vind ik niet correct, ze rijden allemaal zo! Dat zal zijn reden wel hebben.
Een hele goeie vind ik Ellen Bontje en Tineke Bartels. Daar hoef ik denk ik geen toelichting op te geven. Uberhaupt de oude garde die de dressuur hebben groot gemaakt.
Anky hoort daar zeker ook bij, alleen die Rollkur..... Jammer dat die nodig blijkt te zijn voor de punten. Dan toch maar liever een klassieke ausbildung.