hyperflexion?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Re: hyperflexion?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:46

Beste

Ik denk dat Ldr en hyperflexion toch echt door vele verkeerd benaderd worden hoor. Elk paard van Anky kent de basis door en door, deze methodes zijn enkel een afwerking een verfijning van dat trainen. Zelf rijd ik ook graag ldr en hyperflexion, wel op voorwaarden dat mijn paard en goed opgewarmd is, goed aan de hulpen staat en los is in zijn lijf. En ja soms lijkt dat er streng uitzien, maar eigenlijk heb je praktisch niets in je handen. Verder is dit ook niet iets dat ik durf rijden zonder begeleiding. want het verschil tussen correct en verkeerd is zo klein, dat het snel verkeerd kan gaan en dàn ben je verkeerd bezig. Soory maar die paarden worden wel getraind als echte sporters en idd al hun spieren worden tot het maximum gebruikt. Maar dat is topsport.
Die discussie over al dan niet slecht is voorgevloeid uit duitse afgunst. wetenschappelijk is nu al vele malen aangetoond dat er geen verschil te meten is en dat zelfs sprake is van een positiev invloed.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:47

Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 05-09-08 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:48

mensen dwingen hu paard in een hyperflextie,hoofd op kin als je dat beter begrijpt. Zelf rijdt ik niet zo, zou het niet over mijn hart krijgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:49

varjo schreef:
mensen dwingen hu paard in een hyperflextie,hoofd op kin als je dat beter begrijpt. Zelf rijdt ik niet zo, zou het niet over mijn hart krijgen.

hoe dwingen....... hoe gaat het in zijn werk??? help me alsjeblief......... wat moet een ruiter technisch doen om die kop daar te krijgen

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:52

varjo schreef:
net voor de olympische spelen zag ik een filmpje over anky van grunsveld

Wie???? Tsja, al die wannabe Anky's moeten zich hier ook helemaal niet mee bezig houden veels te ingewikkeld Haha!

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:55

dus geen persoonlijke recherche.jullie geloven dus echt alles wat men je zegt.

Als je zegt dat je zo rijdt weet jet het toch wel beter of ik

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:56

varjo schreef:
dus geen persoonlijke recherche.jullie geloven dus echt alles wat men je zegt.

Als je zegt dat je zo rijdt weet jet het toch wel beter of ik

nogmaals wat moet een ruiter technisch doen om die kop daar te krijgen.......... is toch niet zo moeilijk om daar antwoord op te geven?

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:00

KiWiKo schreef:
vooral de 3defoto............. echt bizar die hyperflexie Boos!

http://www.dressuurstalvanbaalen.nl/pag ... newstype=2

je link doet t niet

en varjo onderbouw eens, ipv eigen research.. welke bronnen gebruik je, waar zoek je?

en hoe train jij dan, want behalve oren als hoogtpunt waardoor die gaat verzamelen... tja dat blijft erg breed en vaag

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:02

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:03

ja nu wel...

idd wat een gruwel beelden Verdrietig

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:04

Ik heb het topic eens doorgelezen, ik weet weinig over hyperflexion maar de conclusie die ik trek uit artikelen op internet en reacties op bokt is dat hyperflexion net als eigenlijk alle oefeningen binnen de paardensport goed zijn, mits het wordt gebruikt op de manier/de persoon/ het paard voorwie/wat het bedoeld is. Eigenlijk is alles slecht als het niet met de juiste kennis bebruikt word.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:05

Nimmy schreef:
ja nu wel...

idd wat een gruwel beelden Verdrietig

echt he........... zou verboden moeten worden Boos!

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:07

zeg ga het niet blijven zeggen he ben baucherist(oude franse rijschool). Ik train straight to the point, heb geen 10 jaar nodig om iets te bereiken, en derbij het verzamelen gaat doormiddel van het verzamel effect, maar die gebruiken jullie niet.
Je zegt dat je met hyperflexions werkt dus weet je het veel beter of ik, jullie werken met kracht, ik niet simpel

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:09

als dat geen marteling is he kiwiko?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:10

varjo schreef:
zeg ga het niet blijven zeggen he ben baucherist(oude franse rijschool). Ik train straight to the point, heb geen 10 jaar nodig om iets te bereiken, en derbij het verzamelen gaat doormiddel van het verzamel effect, maar die gebruiken jullie niet.
Je zegt dat je met hyperflexions werkt dus weet je het veel beter of ik, jullie werken met kracht, ik niet simpel

nog een keer Clown
Wat moet een ruiter technisch doen om die kop daar te krijgen Clown Hoe moet een ruiter rijden om hyperflexie voor elkaar te boksen............ en dit is echt pas de 4de???? keer dat ik het aan je vraag.......

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:11

Bovendien vind ik het een beetje vreemd dat er gezegd wordt dat mensen alles geloven wat "hun idool"(zoals het genoemd wordt) zegt. De mensen die hier komen aanzetten met "hyperflexion is zo slecht" hebben meestal hun "feiten" alleen maar van youtube en hebben er dus ook geen bewijsmateriaal.

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:12

varjo schreef:

Sigaar

ahum je hebt me nooit zien rijden, wel fijn dat jij uitlegt hoe ik train... weet ik t zelf ook...

maar hoe bereik jij jouw doel dan? wat doe jij als je rijdt?
paardrijden op hoog niveau is topsport voor een paard, die jaren zijn voor een paard ook nodig om zn spieren te ontwikkelen en t mentaal te kunnen verwerken...

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:12

owh en je bronnen van je resarch? ben ik ook nog steeds heel benieuwt naar

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:13

Nimmy schreef:
varjo schreef:

Sigaar

ahum je hebt me nooit zien rijden, wel fijn dat jij uitlegt hoe ik train... weet ik t zelf ook...

paardrijden op hoog niveau is topsport voor een paard, die jaren zijn voor een paard ook nodig om zn spieren te ontwikkelen en t mentaal te kunnen verwerken...

eerst ikke.......... EERST IKKE!! Haha! Haha!

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:14

varjo schreef:

Ik denk dat jij toch even wat beter de posts in dit topic moet gaan lezen. Er is nog steeds een vraag waar iedereen graag het antwoord op wil hebben en bovendien, als jij de posts goed had gelezen had je geweten dat jou laatste zin niet helemaal opgaat.

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:17

KiWiKo schreef:
Nimmy schreef:

Sigaar

eerst ikke.......... EERST IKKE!! Haha! Haha!

ben ik ook zeer benieuwt naar...

mss dat ze in 1 post op meerdere vragen antwoord kan geven Clown

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:17

voor die kin naar de borst te halen, werkt men met zigzag bewegingen om dat hoofd daar te krijgen.
Mijn bronnen zegt Dominique olivier je iets?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:19

varjo schreef:
voor die kin naar de borst te halen, werkt men met zigzag bewegingen om dat hoofd daar te krijgen.

dat is geen antwoord.......... dat is dom rijden en heeft niks met hyperflexie te maken.........

maar je mag voor de herkansing........ WAT moet een ruiter technisch voor elkaar hebben om die kop daar te krijgen?

Ik ben de beroerdste niet, iedereen verdient een tweede kans

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:19

Hey varjo, met alle respect maar mijn paarden zijn en heel klassiek geschoold, wat ik zeker ook aanraad. Maar ik heb nu een 8 jarige die dus volledig op zichzelf kan lopen, rechtgericht is, verzameld etc. Maar nu ben ik sinds een goed jaar bijna bezig om die sportfactor er bij te betrekken. En dat betekent dus onlosmakkelijk alles perfectioneren. En dit kan door Ldr en hyperflexion mits uiteraard goed toegepast en onder begeleiding. Maar nogmaals, dat klassieke blijft wel de basis en blijft als het ware de comfort zone voor mijn paard. Kweet niet dat je jezelf hierin kan plaatsen met wat ik bedoel.
Het komt er echt op neer dat de basis echt gekend moet zijn en dan pas kan je verder uitbouwen adhv verschillende methodes.

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:21

KiWiKo schreef:
varjo schreef:

dat is geen antwoord.......... dat is dom rijden en heeft niks met hyperflexie te maken.........

maar je mag voor de herkansing........ WAT moet een ruiter technisch voor elkaar hebben om die kop daar te krijgen?

Ik ben de beroerdste niet, iedereen verdient een tweede kans

ROFL