2 x perdag rijden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: 2 x perdag rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:35

poes schreef:
superwoman schreef:
Als je vader zelf niet rijdt, zal hij waarschijnlijk niet begrijpen dat verschillende ruiters op 1 paard niet fijn is voor zowel de ruiters als het paard. 2X per dag met verschillende ruiters is al helemaal niet fijn. Een goede combinatie vormen gaat gewoon veel beter 1 op 1 en met dressuur streef je toch naar een optimale samenwerking.

Ben ik het helemaal niet mee eens, hangt er vanaf hoe de mensen het aanpakken, overleggen en wat hun ambities zijn.

Er zitten ruiters zat op bokt die in Z rijden en bijrijders hebben die amper L starten.

Bovendien, als dit enkel in de vakanties is kan het best hoor.

Nou zeg, jij heb een hoop kennis Clown
Maar die B/L ruiters, die trainen het paard niet. Pling
Die corrigeren niet.
Ruiters die hetzelfde rijden en willen, vind je niet zo veel. juist als de doelen ver uit elkaar liggen kan het prima lukken. Zoals -> recreatie en een dressuurruiter.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:45

Waarom niet alleen moet je dat niet gaan doen als je paard vaak stil staat.

Maar als hij gewent is 1 of 2 uur telopen kan het makkelijk alleen ben ik dan wel zo ik doe het soms ook wel eens met de mijne.
Ik doe haar namelijk samen met me beste vriendin.
Dat ik sochtends ga en zij savonds en als we allebij zin hebben om terijden kan dat makkelijk.

Vind het alleen sneu als San bijvoorbeeld net is geweest en ik kom 2 uurtjes later om dan weer te zadelen dan vind ik de tijd die er tussen zit te kort.

Maar normaal rij ik ook dik een uur of soms langer of we gaan minstends 2 uur naar buiten.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:33

Het kan prima, ik ben meer voor het wat langer trainen, zodat je kan opbouwen, ipv 2 x op een dag.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:36

het kan maar ik ben er geen voorstander van
waarom zou je? als je paard toch goed loopt en zijn best voor je doet is het toch juist een beloning dat het paard dam klaar is en daarna lekker op de wei/paddock mag of op stal met voer en of beloning

Show_Jumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:44

Ik vind dat het ook wel kan alleen om conditie op te bouwen voor een sgw wedstrijd bv ..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:15

superwoman dank je Haha!

Ik heb hier niet kunnen lezen dat er echt hoge wedstrijdambities met dit paard zijn, en bovendien willen ze dit enkel gaan doen in de vakanties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 07:59

poes schreef:
superwoman dank je Haha!

Ik heb hier niet kunnen lezen dat er echt hoge wedstrijdambities met dit paard zijn, en bovendien willen ze dit enkel gaan doen in de vakanties.

die zijn er ook niet nouja de ambieties wel alleen de "uitvoering" is er nog lange niet Knipoog

xmiepje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:17

Ja, licht eraan hoe intensief

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:04

Het zou kunnen,
Ik zou het niet doen, maar als je paard de conditie hebt kan het makkelijk!
Ik zou alleen geen 2 zware trainingen doen Knipoog

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:05

Balko schreef:
Het zou kunnen,
Ik zou het niet doen, maar als je paard de conditie hebt kan het makkelijk!
Ik zou alleen geen 2 zware trainingen doen Knipoog

Hoezo niet?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:27

Tuurlijk kan het wel, maar ik zou niet 2x per dag 1,5 uur doen,
dan 2x per dag 3 kwartier of 2x per dag een uur.
En dan zou ik het niet structureelm elke dag doen.
Ik zou dan als ik jou was hem 3x per week 2x laten lopen en de rets van de dagen niet.
Zodat iedereen 1x extra kan rijden en het paard toch nog 'rustige' dagen heeft.

En misschien kan je het zo doen dat de 1 dressuur doet op die dag en de ander naar buiten gaat oid.

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:29

Ik rij de laatste tijd 2x per dag en ze vind het heel fijn!
Ze is nogal een hittepetitje van nature en op KNHS kamp reden we elke dag 2x, ze werd hier erg fijn van!
Ook op stal was ze veel fijner, niet meer zo zuur etc. Ze zat gewoon veel beter in haar vel!
Nu doe ik het thuis ook en ik merk gewoon dat ze zich veel beter voelt Lachen
Doe het natuurlijk niet altijd, in de winter zal ik dit (school, vroeg donker etc.) waarschijnlijk niet volhouden maar dat zie ik dan wel weer Clown

loves_donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:23

ja, waarom zou dat niet kunnen ?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:44

Ik denk dat sommige mensen hier weer een beetje de neiging tot "disneyficeren" hebben: oftewel: ik zou niet twee keer per dag naar mijn werk willen fietsen, dus mijn paard wil ook niet twee keer per dag werken. Ik denk dat dit niet klopt.

Het lijkt mij juist ideaal om de training te kunnen verdelen over twee periodes, ik heb er helaas de tijd niet voor. Het lijkt mij juist fijn voor het paard als hij de training gedoseerd aangeboden krijgt en er tussentijds nog even over kan nadenken om het zo maar te zeggen. Ook de concentratie lijkt mij bevorderd worden. Met twee keer krijgt hij niet in ineens alle informatie van de ruiter over zich heen, en kan hij dus ontspannener en geconcentreerden aan het werk. Als het jullie beide bevalt, doen, zou ik zeggen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:59

Rijerijerije schreef:
Ik denk dat sommige mensen hier weer een beetje de neiging tot "disneyficeren" hebben: oftewel: ik zou niet twee keer per dag naar mijn werk willen fietsen, dus mijn paard wil ook niet twee keer per dag werken. Ik denk dat dit niet klopt.

op die manier klopt het niet nee.

Echter als het gaat om een zware training, dan hebben de spieren tijd nodig om te herstellen.
In dit geval lijkt mij geen sprake te zijn van 1 of zelfs meerdere zware trainingen
Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 07:45

nee idd als ik sochtends gesprongen heb word er savonds niet meer gereden. of na een zware dressuur training ook niet

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:58

Het zou wel kunne maar zelf zou ik dat nooit doen

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:30

ik rij 'S morgens een uurtje een beetje van alles en nog wat en lekker ontspannen, en "S avonds ook ongeveer een uurtje
en dan wat meer voorwaarts en meer in de training , maar wat ik alle eerst doe is héél goed losrijden aan de lange teugel lekker heel diep laten rijden, dat ze goed over het rug gaan rijden ..

De reden dat ik het doe is dat men paardje beetje lui is Dromen Dromen het lijkt dat ze soms in slaap valt hahahaha onder het rijden Haha!
Maar ze heeft ook van die dagen erbij dat ze heel pienter erbij is , en dan is ze ook echt wakker.

nonzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:19

het zou opzich wel kunnen maar ik doe het liever niet Knipoog

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:25

(deze reactie plaats ik zonder het hebben gelezen van eerdere reacties)
Ligt eraan hoe het paard gehouden word, als hij lekker in de wei staat lijkt het mij niet echt nodig maar staat ie normaal gesproken op stal en af en toe in de paddock is het toch heerlijk voor em als ie eruit kan? Dan liever 3 keer per dag rijden dan helemaal niet rijden... Maar laat er een paar uurtjes tussen zitten, ideaal zou zijn s'ochtends en s'avonds/eind vd middag

Sandra_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:39

eerlijk gezegd zou ik het niet doen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:25

ik vind dat het heel erg van paard tot paard verschilt.
ik vind het namelijk ook heel erg kort door de bocht om te zeggen dat een paard een rust dag nodig heeft, wat wordt dan verstaan onder rust?
daarnaast vind ik niet dat je er van uit moet gaan dat je paard meer conditie opbouwt wanneer je 2 keer per dag traint ipv 1 keer, dat ligt totaal aan de manier van hoe je traint.

ik vind 2 maal per dag trainen prima kunnen, maar mijn voorkeur gaat dan meer uit naar een ochtend training die vooral bestaat uit loswerken van het paard en het goed aan de hulpen zetten van je paard waarbij de ontspanning centraal staat. 's avonds zou ik dan kiezen voor een iets wat zwaardere training in dressuur of springen, waarbij je, je wat meer richt op het aanleren van nieuwe oefeningen of conditiewerk.

het voordeel hiervan vind ik dat je paard veel ontspannender en losser aan de 2e trainingsessie begint.

als je je echt puur op conditie verbeterendwerk wilt richten zou ik niet perse kiezen voor een training van 2 keer per dag, maar echt een puur conditieopbouwende training. waarbij je veel heel veel schakelwerk doet, veel galopwerk. (eventueel in de bossen of op de renbaan)

succes ermee!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:00

ik ben vandaag ook 2 keer bezig. vanmorgen eerst een klein half uurtje aan de hand werken, schouderbinnenwaarts en travers geoefend, dit om haar los te krijgen en vanavond dressuurles op club.

xveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:53

het kan wel, maar het is niet mijn voorkeur!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:58

Ik doe het ook wel hoor Ja

In de ochtend dressuur en in de avond een buitenritje. Of in de ochtend longeren en dan in de avond dressuren.

Het is maar net hoeveel zin ik heb en hoe het weer is Ja