losrijden in Hong-kong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vera_pino

Re: losrijden in Hong-kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 07:46

Tja idd altijd maar weer die discussie goed fout mishandeling enz.
Iedereen heeft zijn doelstelling, trainingsmethode en iedereen gelooft in zijn eigen methode.
Dit wil niet zeggen dat het werkt of verbeterd maar blijkbaar werkt het bij anky's paarden wel op deze manier, ik werk mijn pony ook laag en rond los maar diep laat ik achterwege omdat het me al jaren heeft gekost om hem voor die loodlijn te krijgen.

Daarbij is dit lang niet zo erg als hoe ik vele internationale ponyruiters zie rijden, doordeweeks worden de pony's door volwassenen getraind en dan gaan ze op wedstrijd trekken hem even in de krul geven been en t loopt en vlak voor de proef ontspannen ze de handen en kunnen op 2 pinken rijden want die pony's blijven toch wel constant lopen...

maar ook hierbij hun idee van rijden/trainen en het werkt! ze halen de resultaten die ze willen halen en de paarden/pony's blijven voor ze werken dus er zal wel ergens een kern van waarheid in zitten

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:44

juust...

Daarom zie ik ook niks mis met de geplaatste foto's Het is een andere manier van rijden maar het is een middel om naar een algemeen doel te komen. En daarom gaat iedereen op zn achterpoten staan.
Als het werkt? Prima.... I don't care. Heb op meerdere stallen gewerkt waar de paarden op die manier getraint worden en ze zijn er geen van alle slechter van geworden.

.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:34

weetergeen schreef:
Sjonge jonge, gaan we weer! Mensen die commentaar hebben op Anky, ga eerst zelf eens leren paardrijden! Als je minimaal 10 paarden naar grandprix niveau hebt gereden dan heb je wat mij betreft recht van spreken, tot die tijd gewoon kop houden en lekker rond blijven hobbelen op je eigen paardje........

100% mee eens!! Wat een geze*k weer om vlak voor de start van de dressuur op de OS weer met zulke foto's aan te komen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:47

Precies, of ik het nu eens ben met de trainingsmethode of niet......als Anky straks haar proef en kuur rijdt pak ik mn kwijlbakje en ga genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:56

Wat een gezeik weer.. Ik zie het hele probleem niet. Ze wint heus niet 2 x goud als ze dr dieren zogenaamd zou mishandelen hoor.. Paarden zijn niet helemaal achterlijk..
En die foto van het afsponzen is helemaaal niet relevant, volgens mij doet ie dat gewoon zelf.. Hij kan gewoon zijn benen hoog optillen Clown

Op naar goud nr 3 zeg ik! OK dan!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:58

gelukkig meer mensen die zo denken!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:57

Wat een gezeur weer zeg, altijd weer dezelfde zinloze discussie, liefst vlak voor een groot kampioenschap.
Als iedereen die vanachter zijn pc zó goed weet hoe het moet en beter kan dat nou eens in de praktijk gaat brengen, dan wordt de top misschien ook wat breder dan die nu is. Clown

@Kir_Ples, dit vind ik persoonlijk alleen domme stemmingmakerij:
Citaat:
Het is maar goed dat veel mensen niet weten hoe Anky de passage zo mooi heeft bij haar beesten.

Het is van een heleboel zaken maar goed dat de pennybevolking van deze wereld niet weet hoe het er aan toe gaat, maar zulke loze opmerkingen die je dan niet toe kan of wil lichten kan je beter voor je houden, die slaan gewoon helemaal nergens op op deze manier, is hooguit een beetje spannend doen, kijk eens, ik weet hoe het er daar aan toe gaat.......... lekker een paar weken mogen vegen en stallen uit mogen doen daar voor een stage, en ben je nu helemaal op de hoogte van hoe het er op een topstal aan toe gaat?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:38

Citaat:
lekker een paar weken mogen vegen en stallen uit mogen doen daar voor een stage, en ben je nu helemaal op de hoogte van hoe het er op een topstal aan toe gaat?

Haha! Nagelbijten / Gniffelen ROFL

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:52

altijd weer hetzelfde liedje hier op bokt!

ik ben benieuwd hoe de mensen die dit soort topics plaatsen , thuis rijden? aan het halster? of helemaal niet? want is toch ook sielug een mens op een paard zijn rug Ach gut

anky heeft niet voor niks al 2 keer goud gewonnen, en rijd niet voor niks wéér op de olympische spelen, en als het echt zo slecht zou zijn, zou sallie echt niet keer op keer door de vetrenaire keuring heen komen hoor!

maar altijd weer die zeik topics om de trainings methode af te kraken, er gaan meerdere wegen naar rome, dit is nou eenmaal haar manier van trainen (en daar is al vaak genoeg iets over gezegd Dromen ) en de duitsers hebben ook weer een andere manier van trainen, so what??

ik vind als je zelf op dat niveau rijd je recht van spreken hebt

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:56

Beginnen we weer ????? Slapen

Ik vind Anky weet wel wat ze doet, anders is ze nooit 2 x olympische kampioen geweest!!!! En zonder vlag of stoot kom je niet aan de top!!!
Laatst bijgewerkt door Afwezig op 09-08-08 16:03, in het totaal 2 keer bewerkt

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:58

mensen vergeet niet dat dit hongkong is geen limburg, een heel ander land ander klimaat, enzz en geloof mij nou dat als de jury dit losrijden niet bevalt dat ze dan gelijk verwijdert wordt uit de losrijring, want zelfs met losrijden bij de oympische-spelen zit er iemand mee te kijken hoe jij rijdt dus waar hebben we het over , misschien ook wel een moment opname want anky rijdt normaliter diep en laag los dat weten wij allemaal. Slapen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:00

weetergeen schreef:
Sjonge jonge, gaan we weer! Mensen die commentaar hebben op Anky, ga eerst zelf eens leren paardrijden! Als je minimaal 10 paarden naar grandprix niveau hebt gereden dan heb je wat mij betreft recht van spreken, tot die tijd gewoon kop houden en lekker rond blijven hobbelen op je eigen paardje........

En zolang je dat niet hebt heb je geen recht op je eigen mening?
Bullshit
iedereen mag zijn/haar mening over wat dan ook hebben. Alleen moet je die mening wel kunnen onderbouwen

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:01

Ik vind het allemaal niet schokkend. Go Anky, go!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:02

stef schreef:
weetergeen schreef:

Bullshit
iedereen mag zijn/haar mening over wat dan ook hebben. Alleen moet je die mening wel kunnen onderbouwen

eigen mening hebben is zeker toegestaan, maar niet praten als je niet eens weet waar je het over hebt

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:03

Wat ik ook minder vind. Is toch die een of andere jaloezie die mensen hebben op haar (terwijl ze geeneens concurenten zijn). Zodra er foto's online komen over haar (zo als nu) wordt er alleen maar negatief over haar gesproken. Maar ze vertegenwoordigt ons land wel. En zij Heeft kans op goud. En als je hier aan irriteerd, bekijk de foto's dan niet! Knipoog

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:04

Prisco is superoud geworden en Bonfire staat er ook nog steeds blakend bij, dus het zal allemaal wel loslopen hoor.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:07

rockey schreef:
ik ben benieuwd hoe de mensen die dit soort topics plaatsen , thuis rijden? aan het halster? of helemaal niet? want is toch ook sielug een mens op een paard zijn rug Ach gut

Offtopic, dat vind ik een foute opmerking. Mensen die hun mening neerzetten rijden niet altijd met een halster oid, beetje raar die zin Huilen van het lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:10

ik vind het een onplezierig gezicht, vind elke vorm van topsport veel te ver gaan, niet alleen met paardrijden maar alle soorten sport, het vraagt heel veel van jezelf en in dit geval ook heel veel van je paard.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:11

Het vraagt idd veel, maar niet het onmogelijke en daarom is het ook topsport. Maar een enkeling kan dit bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:12

magda_90 schreef:
rockey schreef:

Offtopic, dat vind ik een foute opmerking. Mensen die hun mening neerzetten rijden niet altijd met een halster oid, beetje raar die zin Huilen van het lachen

In het algemeen zijn het vaak wel mensen die zo kortzichtig reageren die zelf niet of nauwelijks rijervaring hebben.. Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:16

rockey schreef:
stef schreef:
Bullshit

eigen mening hebben is zeker toegestaan, maar niet praten als je niet eens weet waar je het over hebt

dus als je geen GP hebt gereden weet je niet waar je het over hebt?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:19

wat weer een kinderachtig topic!
als je het beter kan dan anky,ga dan niet op bokt zitten zeuren,maar pak je paard van stal en ga op jou manier trainen,en bewijs anky dan op de volgende os dat jij het met jou trainings wijze beter kan!dus snel naar jullie paarden!want je hebt nog 4 jaar om op de os te laten zien,dat jij het op jou manier beter kan!maar nu word er dan gezegt,ik zeg niet dat ik het beter kan,ik bedoel, dat je een paard ook anders kan trainen om op dan nivo te komen,nou laat maar zien dan!
dit is top sport geen penny sport
SUCCES!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:20

Relaxed schreef:
In het algemeen zijn het vaak wel mensen die zo kortzichtig reageren die zelf niet of nauwelijks rijervaring hebben.. Ja

Dus dan druk je meteen die stempel op diegene die hier reageren? En net als die opmerking hebben dat als je geen GP rijdt je geen commentaar mag hebben is ook zo waardeloos.

Ik rij geen wedstrijden, maar ik zie wat ik zie en daar vorm ik een mening over. En door dit soort discussies en vooral het kijken ernaar, schaaf ik mijn mening bij. En in dit geval is dat negatief.

Maar goed ik mag aldus bokt geen mening vormen omdat ik maar een ruiter ben die thuis aan het halster rijdt en geen wedstrijden rij. Hoezo stop-men-in-hokjes geval.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:22

snap niet zo goed wat hier erg aan zou moeten zijn, paard loopt mooi over de rug met een superachterbeen, tuurlijk in de wedstrijd rijd ze het neusje eruit maar hier zie ik niets bijzonders aan.
Moeilijk doen is ook een vak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:30

magda_90 schreef:
Relaxed schreef:

Dus dan druk je meteen die stempel op diegene die hier reageren? En net als die opmerking hebben dat als je geen GP rijdt je geen commentaar mag hebben is ook zo waardeloos.

Nee ik druk hier niet die stempel, er staat toch: "In het algemeen.." Daarmee bedoel ik dus IN HET ALGEMEEN OP BOKT! Clown En die opmerking over GP rijden was niet van mij Knipoog Natuurlijk is het niet zo dat als je geen GP rijdt je ook nergens wat vanaf weet