soms probeer ik wel eens een stukje hoor

en hij wil dan wel eens in de krul lopen buiten maar dat is niét omdat ik het hem vraag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) .chelly12 schreef:langMaar ik rij altijd met lange teugels. dat komt door dat ik western rij.

als ik mijn paard niet naar beneden rij buiten....ben ik met ipv anderhalf uur, al met 30min terug
nati schreef:hihials ik mijn paard niet naar beneden rij buiten....ben ik met ipv anderhalf uur, al met 30min terug
haha! Ti_Amo schreef:Bij mij loopt ze dan lekker met der koppie naar voren!
Aranel schreef:Ti_Amo schreef:Bij mij loopt ze dan lekker met der koppie naar voren!
Same here, buitenritten maak ik voor de afwisseling en ontspanning. Als ik dan aanleuning ga vragen kan ik net zo goed in de bak rijden.

Laura81883 schreef:Je kunt je pony ook aan de teugel laten lopen buiten, omdat je hem dan misschien beter in de hand hebt!
als je z'on drukte maker hebt
Waratje schreef:Druktemakers reageren vaak erg goed op loslaten....
Jups..!
Zitaswoon schreef:@ Kendra: Wat ben ik blij dat jij er ook zo één hebt![]()
Een ontspannen buitenritje (wat noem je ontspannen? De mijne heeft blijkbaar steeds het idee dat hij dringend de trein moet halen) alléén gaat nog wel, maar vanaf dat er een ander paard bij is, is die niet meer te houden in draf of galop. Hij MOET en ZAL de eerste zijn, achter een paard lopen WIL hij NIET. Ontspanning is er dan niet meer bij, voor mij althans niet, want het is de hele tijd als een gek werken. Benen en zit, maar vooral, en dat vind ik verkeerd maar het kan blijkbaar niet anders, handen.
? Met mijn benen doe ik bijna niks, ik sta zoveel mogelijk in de beugels, weinig hand maar teugels kort...dan hoef ik alleen maar af en toe een flinke ophouding te maken. Zo blijft ze relatief ontspannen, als ik echt ga werken wordt ze helemaal gek - maar is misschien ook verschil in rijstijl, ik rijd altijd met weinig been (1x hulp geven moet genoeg zijn) en van 'diep zitten' gaat mijn paard bokken, dus ik steun altijd behoorlijk op mijn beugels.
.
DakotaRuiter schreef:ik vind als je buitenrijd je paard ook moet genieten en zich moet kunnen ontspannen.,
mischien maken ze juist net een foto op zo'n moment omdat het meer voor de show is?
Zijn mensen die gewoon echt buiten trainen zegmaar!