of het nou warm is of niet altijd in de bescherming.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dus zoiezo met. ashlyluves schreef:ik heb ze zelfs in de wei met bescherming om en dus ook met rijden

smurffie schreef:Ik heb vandaag crossles gevolgt, en daar mag ik het terrein niet eens opkomen zonderdus zoiezo met.
ashlyluves schreef:ik heb ze zelfs in de wei met bescherming om en dus ook met rijden
Aukelizzy schreef:Ik houd ze om, ook met het warme weer. Mijn paard is zes weken terug naar Bodegraven geweest voor onderzoek ivm een peesblessure en toen heb ik gevraagd of de temperatuur onder peesbeschermers en bandages echt zo hoog oploopt als beweert wordt. De arts zei toen dat de benen wel warmer worden maar niet zo warm dat ze daar een (pees)blessure van kunnen krijgen. Dus ik doe ze gewoon om.
Als ik wel ga rijden met dat warme weer krijgt hij ze alleen achter om. Ondanks dat we L zijn
, strijkt hij achter. Hij heeft ijzers aan, dus dan altijd strijklappen om. pol013 schreef:Prima, dan zijn jullie metingen 'op het blote oog' en 'met de natte vinger' beter dan de metingen waar een thermometer bij gebruikt zijn.
Shyla25 schreef:Ik heb gisteren 2 uur gereden met alle 4 de kappen om en na het rijden waren de benen onder de kappen niet warmer dan er naast of bovenaan.

even schuim weggewassen met wat lauw water en tja...Wat stappen om haar beentjes weer op een normale temperatuur te laten komen voor we verder konden trainen. Shyla25 schreef:@Pharagirlke dat schuim wil niets zeggen over de warmte maar over hoeveel zweet en wrijfing er is geweest.
pharagirlke schreef:ashlyluves schreef:ik heb ze zelfs in de wei met bescherming om en dus ook met rijden
dat vind ik dan weer overdreven...Paard moet wel paard kunnen zijn...Zeker in deze hitte vindk dat not done

ashlyluves schreef:ja dat paard heeft altijd zonder gestaan.
sinds de blessure was het net een ei. alles ingepakt en wel.
maar het is de bedoeling dat die staks wel weer zonder kan op de wei..
persoonlijk vindt ik het in de wei ook niks.
maar soms moet het.
maar het is idd wel de bedoeling dat dat paard weer zonder gaat.
ken nl ook mensen die hun paarden standaard met bescherming op weide gooien "omdat ze zich anders misschien bezeren" en "omdat ze zoveel geld kosten"....Tja...
pharagirlke schreef:ashlyluves schreef:ik heb ze zelfs in de wei met bescherming om en dus ook met rijden
dat vind ik dan weer overdreven...Paard moet wel paard kunnen zijn...Zeker in deze hitte vindk dat not done