Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:idd
Maar mensen houden zich zo graag voor de gek en gaan dan toch roepen, ik ben M of Z omdat ze thuis eens iets gedaan hebbenw at er een beetje op lijkt.
Om later te mopperen dat ze in een hokje worden gestopt...
Zeg dan gewoon ik rij recreatief, maar train wel om een paard fijn voor elkaar te hebben en neem daar wel eens sb of traver in mee
De ene dag bakken we er niets van, maar gaat een paard eenmaal fijn lopen, dan lukt er heel veel, voor mij wel een reden om nog maar niet te starten tot het bijna altijd makkelijk gaat)Tieneke schreef:Ik vind niet dat je kan zeggen dat iemand pas een bepaald niveau heeft als hij/zij er winstpunten in gereden heeft. Er zijn duizenden mensen die fanatiek dressuur rijden, maar gewoon geen wedstrijden rijden. Wat hebben die dan? Geen niveau?
Dan moet je dat naar het springen ook doortrekken. Er zijn zoveel mensen die met gemak een parcours van 1.20 springen, maar die gewoon niet meedoen aan wedstrijden. Zeg je dan ook: die springt niet op niveau, want die doet geen wedstrijden.
Idem met alles, bv ook kunst. Is het zo dat als iemand zo magnifiek kan schilderen, maar niet exposeert of dat niet wilt doen, dat die geen niveau heeft?
Niet iedereen wilt aan anderen laten zien wat ze kunnen, niet iedereen wilt wedstrijden rijden. Maar om dan te zeggen: "tja, dan heb je ook geen niveau"? Nee.
Maar ik ben het wel met je eens! jasmijn78 schreef:Als je ergens over mee wil praten en je hebt echt kennis van zaken dan zullen mensen echt wel naar je luisteren/dingen van je aannemen. Maar als dat wat je te vertellen hebt kant noch wal raakt, is de kans groot dat mensen door gaan vragen hoe je aan die kennis/ervaring komt. En dan is een behaalde klassering op wedstrijden nog de meest betrouwbare indicatie van iemands kunnen.

runningkawa schreef:toch ben ik het niet helmaal oneens met haar.
Sporen om een paard te verfinen in de B heb ik ook nooit gesnapt
Dat is toch niet perse tegen de recreatie ruiter, maar gewoonn tegen algemeen slecht gebruik van die dingen
WinBinChes schreef:Zo vind ik dat Roxx mooi kan wijken met haar paard. Die rijdt heel mooi van binnen been naar buiten teugel, begrenst achterhand goed en het paard heeft de goede lengte buiging. Poeh ik wou dat wij dat al zo konden
Dankjewel voor dit lieve compliment! Maar ook bij mij gaat het in de proef toch nog wel regelmatig fout hoor. Soms komt de achterhand voor, soms mist hij een pasje. 
Roxx schreef:WinBinChes schreef:Zo vind ik dat Roxx mooi kan wijken met haar paard. Die rijdt heel mooi van binnen been naar buiten teugel, begrenst achterhand goed en het paard heeft de goede lengte buiging. Poeh ik wou dat wij dat al zo konden
Dankjewel voor dit lieve compliment! Maar ook bij mij gaat het in de proef toch nog wel regelmatig fout hoor. Soms komt de achterhand voor, soms mist hij een pasje.
Maar ik vind serieus dat je dat goed voor elkaar hebt hoor!