Wildgirl schreef:Ik zeg niet dat ik er geen ervaring mee heb, ik zeg dat ik het nu niet rijd....2 verschillende dingen.
Dus je hebt het ooit wel gereden?
Wildgirl schreef:heb jij ooit gezien wat voor idioten er in de M en de Z rondhobbelen?
Met een fanatieke moeder aan de kant,of een instructrice die zelf verliespunten rijdt....geloof mij; de nederlandse dressuursport is niet meer representatief voor niveau
Ik ben het met je eens dat er soms combi's in hogere klassen komen waar zij niet thuishoren. Maar nogmaals:
jasmijn78 schreef:waarom zou je concessies doen als het gaat om instructie? You can have it all. Geloof het of niet maar ze zijn er: instructeurs die EN zelf veel ervaring/met meerdere paarden ervaring hebben, EN zelf op hoog niveau gereden hebben EN het goed kunnen overbrengen. Gewoon even goed zoeken. Waarom zou je dan met minder genoegen nemen?
Als ik moet kiezen aan de hand van wat jij hier vertelt tussen jou en iemand die met meerdere zelf opgeleidde paarden zijn sporen in de sport heeft verdiend en het ook nog eens goed over kan brengen is de keuze gauw gemaakt.... Betaal ik voor die laatste met alle liefde ook nog meer geld...

dat vind ik pas knap!!! )
Maar de basis van het rijden blijft hetzelfde...