Waarom met pet rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ik rij met..

cap
162 (79%)
pet
17 (8%)
niets
21 (10%)
anders
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 203

jesito

Re: Waarom met pet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:45

Linda_E schreef:
Sharif08 schreef:
Ik denk tegen de zon als de zon schijnt,
en dan zit je haar ook miss niet voor je hoofd

Voor de zon kun je een zonnebril opzetten.
Je haar zit onder een cap toch net zo als onder een pet?

Mellamoshan: Dat een pet tegen de regen is snap ik ook niet helemaal, op je cap zit ook een klep en het zit toch ook over je hoofd?

Leg met dat maar eens uit... Haha!

Een zonnebril op een paard is ook onveilig, zeker die veels te grote modellen op vandaag.
Ik heb eens iemand zijn vallen met cap en eigen bril op en die had de bril kapot en een flinke kras van de kapotte bril gekregen, leuk als dat in je oog komt.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:38

ik rij met pet, ik vind een cap verschrikkelijk, het jeukt en zit niet lekker en als je meerdere paarden op een dag rijd is je cap helemaal vies en nat van het zweet enzo, nee daar hou ik helemaal niet van. Maar als de zon schijnt of het regent vind ik het wel fijn om een pet op te hebben, dan heb je daar geen last van. En me haar blijft beter zitten als ik een pet op heb.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:45

Ik rij eigenlijk nooit met cap, ik heb er (nadat de mijne vorig jaar aan de binnenkant door muizen is aangevreten) eerlijk gezegd niet eens een. Ik heb ook vaak een petje op als ik ga rijden maar dan met name in het weekend. Dat is niet om mee te lopen of stoer te willen doen....maar simpelweg omdat ik geen zin heb om mijn haren
te kammen Haha! .

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:52

Ik rijd altijd met cap, wel zo veilig.

Waarom er veel met pet rijden zou ik ook niet weten...

coontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:13

vroeger reed ik ook altijd zonder cap. En ik had best een idioot paardje (een arabier).
Daarna met mijn paard ook altijd zonder cap.
Nu heb ik een vier jarige die ik zelf heb ingereden en nu ben ik eindelijk tot de conclusie gekomen dat het misschien veiliger is met cap Bloos .
Beter laat dan nooit.
Ik heb nog een paard dat nu 2 is en die ga ik volgend jaar inrijden. Die is nog even wat groter, dus dan val je ook wat harder. (hij is nu al 1,70m)

Maar vooral merk ik het in het bos: die takken kan je nu gewoon tegen je hoofd aan krijgen zonder problemen.
Eerst deed dat zeer (zonder cap) of de takken bleven in mijn haar steken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:29

Ik zou nooit met een pet rijden, heb een hekel aan dingen op en aan mijn hoofd, draag in het "'normale" leven ook nooit een hoofddeksel.
Maar ik draag wel altijd een cap met rijden omdat ik dat zelf veilig vind! Bovendien is het verplicht bij ons op stal, maar zoniet zou ik alsnog niet zonder cap op mijn hoofd op een paard stappen.

Reden waarom anderen misschien met een petje rijden? Ik denk omdat de kleur goed is af te stemmen met shirtje, rijbroek, sokken, chabrakje en bandages of peeskappen. Dan valt een cap misschien wat uit de toon met zijn saaie vorm en kleuren (hoewel er een inhaalslag gemaakt wordt momenteel, allerhande flitsende kleurtjes zijn te koop!). Met een petje kun je meer een statement maken. En natuurlijk tegen helpt hij ook tegen de zon, wapperende haren ed.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:44

momenteel geeft 79% aan met cap te rijden... weet je dat ik daar eigenlijk geen barst van geloof?

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:50

Wat geloof jij dan?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:53

Linda_E schreef:
Wat geloof jij dan?

Misschien dat mensen bang zijn dat ze bokt over zich heen krijgen.

Heb met rijden altijd een cap op maar daarna ook wel vaak een pet omdat men haar dan zo idioot zit. heel plat enzo.

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:54

Rij bijna altijd met cap, maar een heel enkele keer met pet. Waarom? Nou gewoon omdat ik altijd een pet op heb. Dus niet speciaal voor de zon ofzo.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:55

Henkjan schreef:
Ik denk dat mensen zonder cap gaan rijden maar met petje omdat ''de toppers'' dat ook doen.
Er worden dan nog wel meer redenen genoemd zoals tegen de zon. Maar denk dat ''het aanzicht'' de voornaamste reden is.

Nee hoor, ben gewoonweg te lui om hem op te doen. Ik heb simpelweg geen zin om geld in een nieuwe cap te steken zolang ik er toch niet mee rij.
Wat ik altijd wel tegenstrijdig vond was dat bij mn westernlessen je of een cap of een (doodgewone) cowboyhoed op moest doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:57

Linda_E schreef:
Wat geloof jij dan?

gebaseerd op foto's die je hier op bijv haw langs ziet komen dat de helft zonder rijdt. Maakt mij niet uit, ik rij ook zonder, maar ik ga er niet om liegen en het boeit me al helemaal niet wat bokt ervan vind Knipoog
Ik rij voor mezelf, niet voor bokt

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:04

stef schreef:
Linda_E schreef:
Wat geloof jij dan?

gebaseerd op foto's die je hier op bijv haw langs ziet komen dat de helft zonder rijdt. Maakt mij niet uit, ik rij ook zonder, maar ik ga er niet om liegen en het boeit me al helemaal niet wat bokt ervan vind Knipoog
Ik rij voor mezelf, niet voor bokt

maar niet iedereen plaatst foto's op bokt, er zijn meer dan zat mensen die hier nooit komen, tellen die dan niet mee? hier op bokt zijn veel mensen *naar mijn idee* die wedstrijdgericht rijden, en ik heb altijd het idee dat die wat vaker zonder cap rijden,omdat ze denken dat ze er toch niet afvallen. maar er zijn ook zat mensen hier op bokt die ik wel altijd met cap zie rijden hoor, ik denk dat dat percentage toch wel klopt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:04

wat is het nu weer voor onzin dat iemand die wedstrijd gericht rijdt minder snel met cap rijdt dan een recreant?

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:13

Ik rij meestal met cap maar ook wel s met een pet.Waarom?Ik heb een hele warme cap na 10min ben ik al bek af en krijg dan kop pijn.ik rij niet met gewoon een pet maar gewoon een band met zo'n uitstekels van woren,ik heb die foto in mijn profiel staan.
Ik doe het niet om stoer of wta dan ook te zijn,maar ik krijg snel koppijn door hitte en mijn bril moet vervangen worden,want ik zie al niet sherp.
Hiervoor ga ik ook een andere cap halen.
Nog een rede waarom nou op dat paard?jep.
Mijn pony loopt erg regelmatig en als ze iets probeert word het moeilijker om er een lelijke smak vanaf te maken,maar als ik hem neit op heb weet ze het zelf ook en loopt ze gewoon braaf.
En voor wat hier boven staat,ik ga nog wedstrjden rijden,en waarom zou een recreatie ruiter dan sneller met cap rijden?ik ken er genoeg die met niets op hun hoofd buiten rijden Verward

Narrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:22

ik vind dit echt zoo gezeur, laat mensen het lekker zelf uitmaken, daar hoef je toch geen discussie over te voeren? Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:25

Henkjan schreef:
Ik denk dat mensen zonder cap gaan rijden maar met petje omdat ''de toppers'' dat ook doen.
Er worden dan nog wel meer redenen genoemd zoals tegen de zon. Maar denk dat ''het aanzicht'' de voornaamste reden is.

Nou echt niet, waarom zou ik dat doen voor aanzien?
De meeste mensen zeggen juist dat ik een cap op moet doen dus voor het aanzicht is 't niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:38

ik spiegel me ook niet aan toppers en ik zou niet weten welke topper er met een petje rijdt.
Daarbij rijden die vast niet met een chiel beelen pet, en ik wel Knipoog

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:41

Anky rijd volgens mij redelijk vaak met pet. Vind het overigens wel leuk staan bij haar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:42

geen idee, ik volg anky niet

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:13

Al 46 jaar rij ik ALTIJD met cap.
Als ik dat niet gedaan had, had ik hier vml. niet meer gezeten (of in een rolstoel)
Ik denk dus niet dat ik nog moet gaan uitleggen hoe ik over petten e.d. denk.Dat kun je wel raden, denk ik.
Knipoog

coontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:22

Nou bij ons op de manege moet je onder de 18 jaar met cap rijden en daarboven mag je het zelf weten.

Maar bij ons op de manege is het juist echt not done als je zonder rijdt.

Ook buiten de manege: mijn paarden staan op de privestal van mijn vader en iedereen uit de buurt rijdt met cap

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:35

Citaat:

Nou als ik in de bak rijdt, ziet niemand mij hoor. en de mensen zullen ook niet denken van go, die is stoer die rijdt met pet! of wat een na aper, doen de topruiters ook Clown

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:32

ik rij op mn oude pony van 24 altijd buiten en dan of zonder iets of met pet. Ik heb mn pony nu al meer dan 6 jaar en zelfs tijdens buitenritten kan je in de gekste manier van zitten een heuvel op rijden in draf of wat dan ook. Ik ben zo erg gewend aan mn pony en ik heb hier ook geen cap omdat die thuis ligt (mijn pony staat bij mijn vader). Verder rij ik op mn pony met een joggingsbroek en nikes en altijd aan een lang teugeltje. Ik ken mijn pony nu wel door en door buiten en mijn oudje heeft nog maar weinig conditie. Natuurlijk schrikt ze nog wel is maar meer dan een sprongetje opzij zit er dan ook niet in.

Binnenkort krijg ik een nieuwe pony er bij en daar ga ik natuurlijk eerste instantie wel met cap op rijden want ik weet natuurlijk niet hoe die precies is ik moet eerst aan hem wennen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:34

tamaartjeee schreef:
Ik zie vaak mensen die met een gewone pet oprijden en ik heb zoiets dan kan je toch net zo goed met cap rijden? en anders helemaal zonder iets op je hoofd?
Ik begrijp de toegevoegde waarde van die pet niet echt eigenlijk.

Kan iemand dit wat duidelijker voor mij maken?

cap is bij mijn merrie absoluut niet nodig. En ik rij eigenlijk alleen bij heel jonge paarden met cap. Anders nooit. En een petje houdt je haar uit je gezicht en beschermt je ogen tegen de zon. En cap irriteert vooral en zorgt voor hoofdpijn.